سرمقاله

نقطه انتهای خیانت و حماقت ‪/‬ محمدعلی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آغاز ثبت‌نام دهمین دوره کارآموزی همراه اول
  • امضای قرارداد توسعه زیرساخت شهر هوشمند بین ایرانسل و شهرداری قائمشهر
  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل به مناسبت عید فطر
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 11142  |  صفحه ۲ | سیاست روز  |  تاریخ: 03 تیر 1402
    با حضور مقامات ارشد اطلاعاتی و نظامی برگزار شد
    جزئیاتی از نشست مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه
    نشست مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه در راستای اجرایی نمودن منویات مقام معظم رهبری و هم‌افزایی و هم‌گرایی بین دو نهاد انقلابی در مقابله با توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی 25 خرداد ماه 1402 در جوار بارگاه ملکوتی ثامن‌الحجج علی ابن موسی‌الرضا (علیه‌السلام) با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و برخی مقامات کشوری و لشکری برگزار شد. 
    در این نشست حجت‌الاسلام خطیب اظهار داشت: این جلسات را مقدمه‌ای برای برآورده شدن منویات فرمانده معظم کل قوا و ایجاد همدلی، هم‌افزایی، مشارکت، تفاهم، همسویی، هماهنگی و حرکت یکپارچه و وحدت رویه در مجموعه دو تشکیلات اطلاعاتی مؤثر و نقش‌آفرین در ساخت درونی قدرت نظام و ایجاد امنیت پایدار معرفی کرد.
    وزیر اطلاعات گفت: ما (جامعه اطلاعاتی) وظیفه‌ داریم با ارتقاء توانمان، با اشتراک‌گذاری‌ها، با همسویی‌هایمان، با یک وحدت رویه جدی در جهت مقابله با جنگ ترکیبی استکبار و بنای یک مجموعه اطلاعاتی مردم پایه و مؤثر و تلاش در جهت مقابله با تمام آنچه را که خاستگاه و برنامه‌ریزی منسجم و گسترده دشمنان علیه این نظام و انقلاب است، به کار گیریم.
    رئیس شورای هماهنگی اطلاعات با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال در حرم مطهر رضوی درباره تصمیم دشمن برای تغییر ماهیت جمهوری اسلامی افزود: اگر دو دستگاه اطلاعاتی بتواند در تمام زمینه‌ها و فعالیت‌های مختلف و شرایط جغرافیایی و موضوعی به یک انسجام واحدی برسند، قطعاً در تحقق ایران قوی، مهارم تورم و رشد تولید و ایجاد امید و نشاط در کشور و خواسته‌های نظام و آنچه را که حکمرانی برای ارتقاء قدرت خودش به آن نیاز دارد، موفقیت‌های بیشتری حاصل خواهد شد.
    در ادامه سردار سرلشکر پاسدار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به قدرت نظام جمهوری اسلامی تأکید کرد: ما از حصر سیاسی عبور کردیم. از میدان محاصره‌ی اقتصادی عبور کردیم. اقتدار امنیتی خودمان را بازیابی کردیم. در نظام بین‌‌الملل به عنوان یک عنصر فعال در حال نقش‌آفرینی هستیم و شعاع تأثیر قدرت سیاسی ما از منطقه فراتر رفته است.
    وی در ادامه افزود: راهبرد دشمن امروز انتخاب فضا‌ی امنیتی به عنوان میدان جنگ است. ما همه‌ی بحران‌های سخت را که در استعداد و ظرفیت فروپاشی نظام‌های بزرگ به ما تحمیل شده ‌است با قوت تدبیر و با قدرت وحدت شکسته‌ایم.
    فرمانده سپاه تأکید کرد: نظام سیاسی برای دیدن دو چشم نیاز دارد. من معتقدم وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه همین دو چشم هستند که باید یک تصویر ارائه دهند تا نظام دچار آستیگماتیسم سیاسی نشود. اگر بخواهیم کارهایمان برکت داشته باشد، راه باید مستقیم باشد. 
    سردار شیرازی رئیس‌دفتر فرماندهی معظم کل قوا نیز با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) درباره ضرورت وجود دو سازمان نظامی در کشور، تأکید کرد: ساختار اطلاعاتی کشور متناسب با نیاز کشور شکل گرفته است. امروز همچنان که دشمن با تمام توان و ابزار و تدبیر و ائتلاف با دیگر کشورها علیه جمهوری اسلامی قیام کرده است. ما هم با بسیج و بکارگیری همه توان و انگیزه و همدلی سازمانی و مردمی برای پیشگیری از هر توطئه و فتنه دشمن، پای‌کار آماده‌ایم. این پیشگیری با اشراف اطلاعاتی و ایجاد آمادگی لازم و اقدام به موقع باید به صورت کامل عملیاتی شود. 
    سردار کاظمی رئیس سازمان اطلاعات سپاه با تأکید بر اینکه فلسفه برگزاری این نشست، تحقق فرمان حضرت آقا است گفت: امروز انسجام و وحدت و کارآمدی یکی از نقاط اقتدار ماست. هر گامی که در جهت تضعیف این نگاه برداشته شود، اگر خدایی نکرده آگاهانه باشد، آگاهانه جا پای دشمن گذاشته‌ایم و اگر ناآگاهانه باشد، غفلتاً جا پای دشمن گذاشته‌ایم.
    وی با تأکید بر هم‌افزایی و همکاری بیشتر بین دستگاه‌های اطلاعاتی، تأکید نمود: نسبت به تعامل و همکاری با یکدیگر، نگاهمان رسالت و تکلیف شرعی می‌باشد. ما باید از حوزه تعامل و هم‌افزایی عبور کنیم آن کف کار است. ما باید به سقف مورد نظر برسیم و آن اقدام مشترک، مأموریت مشترک، کیس مشترک و تشکیل قرارگاه عملیاتی مشترک است.
    علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای‌عالی امنیت ملّی با تأکید بر این‌که وحدت و یکپارچگی بالاتر از نتیجه وحدت است، تأکید نمود: برای این کار دو مقدمه لازم است. اول استراتژی واحد، دوم نظامات پیونددهنده و یکپارچه‌کننده، یکی از لوازم رسیدن به استراتژی واحد شناخت یکسان است. ما به شناخت واحد نیاز داریم تا بتوانیم به استراتژی واحد دست پیدا کنیم.
    وی در پایان تأکید کرد ما فرصت پرداختن به خطاهای احتمالی یکدیگر را نداریم. ما باید بسیج شویم و بتوانیم ان‌شاءالله یک استراتژی واحد ایجاد کنیم.
    احمد وحیدی وزیر کشور، با اشاره به جنگ ترکیبی دشمن، برگزاری نشست‌های مشترک را بسیار ارزشمند دانسته که دشمن را خیلی ناراحت می‌کند. در این جلسات، توان‌هایی در کنار هم قرار می‌گیرد و یک‌پارچگی درست می‌کند که کار خوب اطلاعاتی، همین یکپارچگی است.
    سخنرانان در این نشست با اشاره به افزایش همکاری‌های دستگاه‌های اطلاعاتی در دولت مردمی، از اقدامات دولت انقلابی حضرت آیت‌الله رئیسی حمایت و برای کمک بیشتر در جهت حل مشکلات به‌ویژه در حوزه اقتصاد اعلام آمادگی کردند.