سرمقاله

ندیدن نشانی از نبودن نیست / پیمان مولوی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل به مناسبت عید فطر
  • پخش تازه‌ترین تاک‌شوی تولیدی ویستامدیا در شبکه نمایش خانگی
  • اعلام جوایز سومین جشنواره رساله برتر مهندسی برق با حمایت ایرانسل
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 13565  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 17 مرداد 1402
    استقرار شرکت‌های دانش بنیان در پارک فناوری ایلام به ۱۴۰ میلیارد ریال نیاز دارد
    ایلام- ابتكار - رئیس پارک علم و فناوری ایلام گفت: فضای استقرار شرکت‌های دانش بنیان در این پارک نیازمند ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار است. محمدرضا ولی‌زاده با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به نزدیک بودن سفر رئیس جمهور به استان ایلام باید از این فرصت برای توسعه ظرفیت‌های استان استفاده کرد.
    وی با اشاره به لزوم توجه به زیرساخت‌های استان ایلام در این سفر، بیان کرد: یکی از مهمترین اولویت‌های این سفر باید توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان در استان باشد.
    رئیس پارک علم و فناوری ایلام با اشاره به نیازهای پارک علم و فناوری استان، گفت: فاز اول فضای استقرار شرکت‌های دانش بنیان در پارک علم و فناوری ایلام نیازمند تامین اعتبار است. وی افزود: بیشتر استان‌ها این فضا را دارند، امیدواریم در این سفر با توجه به اعتبارات بسیار محدود پارک علم و فناوری به این مسئله توجه شود چراکه تاثیر بسیار زیادی در توسعه شرکت‌های دانش بنیان در استان دارد. وی تصریح کرد: سال گذشته ۸۰ میلیارد ریال بودجه پارک علم و فناوری استان ایلام بود که بیش از ۳۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته و نیاز است در بحث بودجه به این پارک توجه ویژه شود.
    رئیس پارک علم و فناوری ایلام افزود: در صورت تخصیص بودجه برای فاز اول فضای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری ایلام، این طرح تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.
    ولی‌زاده با اشاره به لزوم توجه به طرح‌های کلان اقتصادی در استان ایلام برای سفر رئیس جمهور، گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام استان مثل سامانه گرمسیری و راه آهن از خواسته‌های مردم استان است.
    وی یادآور شد: لزوم توجه به مزیت‌های مرزی مهران برای انجام واردات کالا و همچنین ایجاد یک شهرک صنعتی مشترک بین ایران و عراق در این مرز از دیگر نیازهای استان ایلام است.
    ۹۵ هسته فناور در ایلام وجود دارد که ۲۳ مورد آن دانش‌بنیان شده و ۳۸ محصول دانش‌بنیان ارائه می‌دهند.