سرمقاله

بگذاریم همه بمانند ‪/‬ ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • امضای قرارداد توسعه زیرساخت شهر هوشمند بین ایرانسل و شهرداری قائمشهر
  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل به مناسبت عید فطر
  • پخش تازه‌ترین تاک‌شوی تولیدی ویستامدیا در شبکه نمایش خانگی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 2708  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 14 دی 1401
    رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان:
    باغات همدان، شناسایی و برای آنها شناسنامه صادر شود
    رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان گفت: باید باغات به صورت دقیق شناسایی و صدور شناسنامه برای آنها انجام شده و به تصویب شورای شهر رسانده شود.
    علی‌اکبر نظری در جلسه کمیسیون خدمات شهری شورا با بیان اینکه یکی از نکات اساسی بحث فضای سبز در شهرهاست، اظهار کرد: نفس کشیدن، طراوت و شادابی شهرها قطعاً به برکت وجود درختان و باغات است. وی به معرفی همدان به عنوان پایلوت شهر سبز در کشور اشاره کرد و گفت: در مناطق مختلف شهر همدان درختان مثمر و غیرمثمری وجود داشت که متأسفانه از بین رفته‌اند و یکی از دلایل آن در مرحله اول کشاندن گستره شهر به سمت جنوب در نگارش طرح تفصیلی بوده است. رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: اکنون تا عمق چند 10 متری کوه‌ها نیز تصرفات دولتی و غیردولتی شکل گرفته است که عامل ویرانی باغات سطح شهر شده و لازم است در این راستا تدابیر و اقدامات ویژه‌ای برای حفظ و گسترش باغات اندیشیده شود.
    نظری خواستار حرکت و اقدام ویژه شهرداری و مردم به منظور حفظ و گسترش باغات شد و افزود: باید در این راستا مردم را توجیه کرده و فرهنگ‌سازی صورت گیرد؛ نیاز به برگزاری نشست با حضور کارشناسان مرتبط در صدا و سیما و توجیه شهروندان در این رابطه است.
    وی با اشاره به عدم رعایت حفظ و گسترش باغات به ویژه در ساخت و سازها توسط شهرداری، تصریح کرد: یکی از موارد قانونی در این خصوص، اجازه حذف پارکینگ با هدف حفظ درختان است که حتی برای یک بار هم این اقدام را از سوی شهرداری شاهد نبوده‌ایم.
    رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: به منظور حفظ درختان لازم است فضای سبز شهرداری با هماهنگی معاونت شهرسازی دستورالعملی در این خصوص تهیه کند.
    نظری در ادامه با اشاره به اجرای پلا‌ک‌کوبی درختان در دوره دوم شورا اضافه کرد: این اقدام با هدف حفظ درختان بود که متأسفانه سال‌های بعد متوقف شد و ابتر ماند. وی با تأکید بر اینکه اگر فضای سبز را از جامعه بگیریم، تأثیرات سوء بسیار و مشکلات روحی و روانی بیشتری را در جامعه شاهد خواهیم بود، یادآور شد: باید باغات به صورت دقیق شناسایی و صدور شناسنامه برای آنها انجام شده و به تصویب شورای شهر رسانده شود.
    رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: لازم است با اجرای آیین نامه حفظ و گسترش باغات در صورت تخطی از این موضوع با متخلفان نیز برخورد قانونی شود. نظری با اشاره به درختکاری انجام شده از همدان تا اسدآباد و رزن طی سال‌های گذشته، گفت: متأسفانه به دلیل عدم آبیاری و رسیدگی مناسب درختان در این مناطق از بین رفته است که لازم بود راه و شهرسازی و استانداری برای حفظ این درختان ورود می‌کردند.