سرمقاله

شورش واگنرها ‪/‬ سیف الرضا شهابی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام عیدی ایرانسل برای نوروز ۱۴۰۳
  • رونمایی از هدیه ویژه همراه اول برای سفرهای نوروزی دور دنیا
  • آغاز جشنواره نوروزی لنز ایرانسل با جوایز ویژه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 11535  |  صفحه ۱۰ | بازار و سرمایه  |  تاریخ: 07 تیر 1402
    قیمت‌ها همچنان رو به کاهش
    پس لرزه‌های شورش روسی در بازار طلا
    قیمت طلا و سکه روز دوشنبه ۵ تیرماه ۱۴۰۲ در تهران همزمان با آغاز تعطیلی بازار‌های همسایه به دلیل عید قربان کاهشی شد. معامله گران کاهش خرید‌ها را در این کاهش قیمت موثر می‌دانند.از طرفی آرامش حاصل از خاموش شدن پس لرزه‌های شورش در روسیه در این کاهش بی تاثیر نبوده است.روند نزولی قیمت طلا و سکه در میدان فردوسی در حالی رخ داد که روند قیمت اونس افزایشی است. البته بازار طلای ایران بیش از آنکه از اونس جهانی فرمان بپذیرد بر اساس قیمت دلار تغییر جهت می‌دهد. هرچند در روز‌های آرام دلار، اونس هم دست بالا در قیمت طلا و سکه تهران دارد.اما کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه ادامه دار خواهد بود؟ الان زمان مناسبی برای خرید طلاست یا باز هم منتظر کاهش قیمت احتمالی بمانیم؟
    دلار به کمک بازار سکه رفت
    رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران معتقد است: علاوه بر نوسان قیمت اونس جهانی، مسائل سیاسی ازجمله شورش در روسیه بلافاصله تاثیر خود را بر قیمت طلا و سکه گذاشته و همزمان با خاموش شدن جرقه‌های کودتا در روسیه، شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه تهران هستیم.ابراهیم محمدولی افزود: هرگاه قیمت اونس جهانی افزایش پیدا کند (همانند این روزها) و قیمت دلار نیز همزمان افزایشی شود بلافاصله قیمت طلا و سکه صعودی خواهد شد. رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه این روز‌ها عامل دیگری نیز مزید بر علت شده و موجب نوساناتی در بازار سکه و طلای تهران شده است، گفت: عامل سومی که این روز‌ها برخلاف گذشته شاهد آن هستیم، تاثیر تقاضای کاذب بر قیمت سکه و طلاست.
    سرگردانی قیمت سکه و طلا در هیاهوی اخبار سیاسی
    رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در مورد وضعیت این روز‌های بازار طلا و سکه به اقتصاد ۲۴ گفت: ما به عنوان فعالان بازار طلا و سکه، دوست داریم آرامش در بازار حاکم باشد، در حالی که قیمت‌ها در بازار در هیاهوی اخبار سیاسی و افزایش قیمت اونس جهانی سرگردان شده است.محمدولی ادامه داد: وقتی آرامش در بازار طلا و سکه حکمفرماست، خریدار و فروشنده به راحتی می‌توانند تصمیم بگیرند و خرید و فروش خود را انجام بدهند.
    سکه بخریم؟
    رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران معتقد است: این روز‌ها داد و ستد سکه و طلا کُندتر شده است. محمدولی در پاسخ به سوال اقتصاد ۲۴ مبنی بر اینکه در حال حاضر تقاضای مصنوعات طلا یا طلای آبشده در بازار بیشتر است یا تقاضای سکه، گفت: سکه به دلیل حمل و نقل و خرید و فروش راحت‌تر در بازار تقاضای بیشتری دارد؛ به عبارت دیگر سکه مانند پول نقد و رایج کشور است و طبیعتا داد و ستد آن درصدی بیشتر از طلاست.رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در مورد بهترین زمان خرید طلا و سکه گفت: از نظر ما که فعالان بازار طلا و سکه هستیم، هر زمان که کسی پولی دارد و می‌خواهد به صورت بلندمدت (نه کوتاه مدت!) سرمایه گذاری کند یا تقاضای مصرفی دارد می‌تواند خرید خود را انجام دهد.