سرمقاله

مجلس در محاق / محمدعلی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام عیدی ایرانسل برای نوروز ۱۴۰۳
  • رونمایی از هدیه ویژه همراه اول برای سفرهای نوروزی دور دنیا
  • آغاز جشنواره نوروزی لنز ایرانسل با جوایز ویژه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 11571  |  صفحه ۴ | فرهنگ و هنر  |  تاریخ: 10 تیر 1402
    خانه آیت‌الله طالقانی سرانجام مرمت می‌شود؟
    معاون میراث‌ فرهنگی استان البرز از مرمت خانه آیت‌الله طالقانی به دنبال توافق با فرزندان او، خبر داد. «خانه آیت‌الله طالقانی» چند سالی است که وضعیت نابسامانی دارد و مرمت آن به دلیل کشمکش بین فرزندان او و میراث‌ فرهنگی البرز معطل مانده است. در حالی‌که در سال‌های گذشته، تعیین کاربری و مرمت این خانه مورد توافق قرار نگرفته بود، اما حالا شهرام محمودی ـ معاون میراث‌فرهنگی استان البرز ـ از توافق با فرزندان آیت‌الله طالقانی درباره مرمت و ساماندهی این بنا، به ایسنا خبر داد.
    معاون میراث‌ فرهنگی استان البرز در این‌ زمینه اظهار کرد: به همراه آقای خاکی ـ مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز ـ جلسه‌ای با پسر بزرگ آقای طالقانی داشتیم و مذاکراتی انجام شد که به توافق منجر شد. از این‌رو قرار شد میراث‌ فرهنگی به موضوع مرمت خانه ورود کند و اقداماتی که نیاز است در این بنا انجام دهیم.
    او افزود: بلافاصله پس از این جلسه، کارشناسان میراث‌ فرهنگی از این خانه بازدید کردند و بنا را عیب‌یابی و از نواقص و مشکلات آن فهرست‌برداری کردند تا مرمت‌های لازم انجام شود. هنوز اعتبار این مرمت مشخص نشده است و کارشناسان با توجه به بازدیدی که داشتند در حال برآورد هزینه هستند.
    محمودی همچنین درباره کاربری این بنا در آینده، گفت: در جلسات بعدی قرار است درباره کاربری این خانه تصمیم‌گیری شود، اما نظر میراث‌ فرهنگی درباره کاربری، تبدیل بنا به موزه است که فکر می‌کنیم فرزندان آیت‌الله طالقانی با این کاربری مشکلی نداشته باشند. البته صحبت‌هایی هم انجام دادیم که یکی از اتاق‌ها را به عنوان موزه‌ کتاب‌های آیت‌الله طالقانی در نظر بگیریم.