سرمقاله

مجلس در محاق / محمدعلی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل به مناسبت عید فطر
  • پخش تازه‌ترین تاک‌شوی تولیدی ویستامدیا در شبکه نمایش خانگی
  • اعلام جوایز سومین جشنواره رساله برتر مهندسی برق با حمایت ایرانسل
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 11582  |  صفحه ۶ | حوادث  |  تاریخ: 10 تیر 1402
    دستفروشی دور تئاتر شهر ممنوع است
    مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با اشاره به اینکه برخی از دستفروشان نیازمند واقعی نیستند و از فضا سواستفاده می‌کنند تاکید کرد: دور تا دور تئاتر شهر دستفروشی ممنوع است. سعید بیگی در گفتگو با ایسنا، در تشریح روند ساماندهی دستفروشان در محدوده چهارراه ولیعصر (عج)، گفت: شیوه ساماندهی دستفروشان نیازمند بررسی ابعاد مختلف این موضوع است در میان دستفروشان اتباع بیگانه وجود دارند و برخی نیز سوء استفاده می‌کنند لذا شیوه برخورد با هریک از این موارد پس از شناسایی متفاوت خواهد بود و نیازمند ورود دستگاه‌های ذیربط است.
    ۳ سناریوی شهرداری برای ساماندهی دستفروشان
    وی افزود: شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران موظف است پس از شناسایی افرادی که نیازمند هستند و دستفروشی می‌کنند جایی را برای آن‌ها فراهم کند که در این مسیر یا از روز بازار‌های فعال استفاده می‌کنیم یا ساماندهی در محل را انجام می‌دهیم یا آن‌ها را در بازار‌های ثابتی که داریم اسکان می‌دهیم. در حقیقت این بخش از کار بر اساس تقسیم بندی انجام شده در درون شهرداری تهران بر عهده شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران قرار داده شده است.وی با تاکید بر اینکه دور تا دور تئاتر شهر دستفروشی ممنوع است و تخلف محسوب می‌شود ادامه داد: بعضاً در میان افرادی که مرتکب این تخلف می‌شود و دور تئاتر شهر اقدام به دستفروشی می‌کنند افرادی وجود دارند که نیازمند نیستند و درحقیقت سوء استفاده می‌کنند، ولی بی‌تردید نباید این موارد با یکدیگر مخلوط شوند تا فضای سوء استفاده برخی فراهم شود.
    وی تاکید کرد: در راستای ایجاد امکان برای افراد نیازمندی که اقدام به دستفروشی می‌کنند با وزارت تعاون و وزارت اقتصاد صحبت‌هایی انجام شده که از این افراد که واقعاً شغلشان دستفروشی است و نیازمند هستند حمایت صورت بگیرد.
    مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران افزود: شناسایی دستفروشان واقعی در حال انجام است و در محور‌های مختلف توسط شهرداری‌های مناطق انجام می‌شود و ثبت نام آن‌ها در حال انجام است. بیگی ادامه داد: در تهران هفته‌ای ۶۰ روز بازار شکل می‌گیرد که حدود ۸۰۰۰ نفر در آن‌ها مشغول فعالیت هستند، ولی برخی سوء استفاده می‌کنند که باید افراد نیازمند از آن‌ها جدا شوند و مورد حمایت قرار گیرند.