سرمقاله

مجلس در محاق / محمدعلی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل به مناسبت عید فطر
  • پخش تازه‌ترین تاک‌شوی تولیدی ویستامدیا در شبکه نمایش خانگی
  • اعلام جوایز سومین جشنواره رساله برتر مهندسی برق با حمایت ایرانسل
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 11588  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 10 تیر 1402
    در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد
    آیین تقدیر از اصحاب رسانه نمایشگاه مستند جهاد عرب خوزستان
    آیین تقدیر از فعالان فرهنگی هنری و اصحاب رسانه نمایشگاه مستند جهاد عرب خوزستان آیین تقدیر از فعالان فرهنگی هنری و اصحاب رسانه نمایشگاه مستند جهاد عرب خوزستان به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، دبیر نخستین نمایشگاه مستند واقعه جهاد مردم عرب خوزستان علیه استعمار انگلیس و موسسه فرهنگی هنری نواندیشان تاریخ ساز رایه ، در سالن اجتماعات اداره کل ارشاد خوزستان برگزار شد.
    حجت الاسلام والمسلمین رضا کلاه‌کج، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ،اظهار داشت: اتفاق مبارکی که پس از یک سال تلاش شبانه‌روزی دو بزرگوار از فعالان عرصه فرهنگی کشور و استان رخ داد، برگزاری نمایشگاه مستند جهاد عشایر عرب برای نخستین بار با کیفیت بالا در استان بود که این رویداد برای نسل جوان هویت آفرین است.
    وی افزود: بی شک این همت، تلاش و پشتکار به همراه اخلاص یک رویداد جهانی را رقم زد که گمان نمی کردیم برگزاری این نمایشگاه حماسه جدیدی در حوزه هویت آفرینی جوان خوزستان ایجاد کند.
    مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: حضور باشکوه مردم و بخصوص جوانان در نمایشگاه مستند جهاد عشایر عرب خوزستان تاریخ‌ساز شد و این حضور پرشور نویدبخش تداوم این برنامه‌های فرهنگی و ارزشمند در خوزستان است. وی تصریح کرد: امروز سرمایه اجتماعی ارزشمندی به سرمایه‌های خوزستان اضافه شد و این به همت آقای طرفاوی و سایر همکارانشان بود که یکی از حرکت های ارزشمند فرهنگی بود.
    حجت‌الاسلام والمسلمین کلاه‌کج گفت: باید چنین رویدادهایی تداوم داشته شاخه‌های این حرکت فرهنگی بزرگ توسعه پیدا کند، تهیه فیلم مستند از این رویداد بزرگ یکی از ضرورت‌ها برای ترویج این حرکت فرهنگی است. وی اظهار داشت: سلسله جلسات و محافل شعر مختلف جهاد عشایر عرب باید به صورت مستمر برگزار شود تا بتوانیم این واقعه را برای همیشه زنده نگه داریم.
    مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: نامگذاری میادین و خیابانهای بزرگ استان و نصب المان در میادین نیازمند یک دبیرخانه تخصصی و همفکری و مشورت بازرگان عرصه اجتماعی و فرهنگی است.
    وی یادآور شد: جا دارد بار دیگر از تمامی فعالان فرهنگی و رسانه ای که در برگزاری و انعکاس این رویداد بزرگ فرهنگی تلاش کردند تقدیر کنیم و امید است بتوانیم در ادامه نیز در این حماسه های بزرگ قدم های موثری برداریم.
    در ادامه دبیر نمایشگاه جهاد عشایر عرب خوزستان گفت: حماسه بزرگ جهاد عشایر باید بیشتر از این برای نسل جوان بازگو شود چرا که معرفی هویت مردم خوزستان از ضرورت‌های فرهنگی این استان است.
    عبدالله طرفاوی اظهار داشت: رسالت یک فعال فرهنگی را خداوند در قرآن کریم بیان کرده است و فرموده است کسانی که رسالت های الهی را به مردم منتقل می کنند از هیچکس نباید بترسند ؛ رسالتی برای فعالان سیاسی و فرهنگی وجود دارد که از هیچکس نباید هراس داشته باشند و تنها از خداوند باید هراس داشته باشند.
    وی افزود: این نمایشگاه یک پیام دارد و آن ما می توانیم است؛ متاسفانه مسئولان ما از این ظرفیت بهره‌مند نشدند در حالی که این توانایی و ظرفیت تعامل مردم و نظام را به همراه دارد.
    این فعال فرهنگی اظهار داشت: در این نمایشگاه از رویکردهای مختلفی از قبیل کتاب، ماکت و نقاشی برای معرفی جهاد عشایر عرب استفاده شد.
    وی یادآور شد: واقعه جهاد عشایر و این حماسه بزرگ تاریخی را آنگونه که هست باید بازگو کنیم و نیاز است که رسانه ها در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشند تا بتوانیم آن را به جامعه بیشتر معرفی کنیم. طرفاوی خاطر نشان کرد: در این نمایشگاه چهار خواسته داشتیم ؛ رسانه ها و فضای مجازی باید خواسته های ما را به مسئولان منتقل کنند ؛ یک روز ملی باید در کتاب ها و تقویم گنجانده شود.
    وی افزود: بزرگانی از جمله شیخ سلمان، شیخ جابر ، شیخ خزعل و تعدادی دیگر از بزرگان تاریخ هنوز آنگونه که باید به جامعه معرفی نشده اند و این رسالت رسانه ها است که به این موضوع بپردازند.
    این فعال فرهنگی یادآور شد : باید هویت واقعی مردم ما به نسل‌های جوان شناسانده شود ؛ این افتخار مردم خوزستان است که در ۲۰۰ سال گذشته حماسه آفرین بودند و باید این حماسه های بزرگ به درستی بازگو شود.
    در پایان این مراسم از فعالان فرهنگی و رسانه ای با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تقدیر شد.