سرمقاله

بازی بایدن روی مدار عصبی پوتین ‪/‬ جلال خوش‌‌چهره

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آغاز ثبت‌نام دهمین دوره کارآموزی همراه اول
  • امضای قرارداد توسعه زیرساخت شهر هوشمند بین ایرانسل و شهرداری قائمشهر
  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل به مناسبت عید فطر
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 12207  |  صفحه ۶ | حوادث  |  تاریخ: 20 تیر 1402
    آخرین وضعیت اعطای وام به سربازان ماهر
    فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح آخرین وضعیت و جزئیات اعطای وام مهارت‌آموزی سربازان ماهر در سال ۱۴۰۲ را تشریح کرد. به گزارش ایسنا، سردار محمدجواد زاده‌کمند درباره شرایط اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی به کارکنان وظیفه مهارت‌دیده اظهار کرد: در راستای پشتیبانی و حمایت شغلی از کارکنان وظیفه ماهر ترخیص شده از خدمت، مطابق با هماهنگی‌های صورت گرفته با دستگاه‌های متولی اشتغال و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال ۱۴۰۱، این قرارگاه موفق به ثبت نام بیش از شش هزار و ۳۰۰ نفر از متقاضیان و بررسی و هدایت بخشی از آن‌ها به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات شغلی شد.
    وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۹ هزار نفر از سربازان وظیفه مهارت‌دیده تسهیلات شغلی خود را دریافت کرده‌اند، گفت: بیش از ۴۰ هزار نفر نیز که در گذشته ثبت نام کرده بودند، در نوبت دریافت تسهیلات قرار داشته و به زودی تسهیلات خود را دریافت خواهند کرد.
    فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی از دو ماهه پایانی سال ۱۴۰۱ آغاز شد و مطابق مصوبه شورای عالی اشتغال کشور، ادامه روند اعطای تسهیلات از محل اعتبارات سال ۱۴۰۱ تا پایان تیرماه سال ۱۴۰۲ تمدید شده است. همچنین مطابق هماهنگی‌های صورت گرفته و تعامل با بانک‌های عامل استان‌ها، درحال حاضر تعدادی از متقاضیان در فرآیند دریافت تسهیلات قرار گرفته‌اند.
    وی گفت: اعطای تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط برای سال ۱۴۰۲ منوط به ابلاغ آیین نامه نحوه اعطای تسهیلات توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی و تعیین قدرالسهم استانی بانک‌های عامل از محل اعتبارات سال ۱۴۰۲ شده است.
    فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: اولویت پرداخت تسهیلات در سال ۱۴۰۲ با آن دسته از متقاضیان واجد شرایطی است که در سال ۱۴۰۱ ثبت نام کرده و در نوبت دریافت تسهیلات هستند و ثبت نام جدید از متقاضیان نیز به اتمام پرداخت تسهیلات به افراد در نوبت موکول خواهد شد. پس از هماهنگی‌های لازم موضوع از طریق قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح اطلاع‌رسانی می‌شود.