سرمقاله

بازی بایدن روی مدار عصبی پوتین ‪/‬ جلال خوش‌‌چهره

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل به مناسبت عید فطر
  • پخش تازه‌ترین تاک‌شوی تولیدی ویستامدیا در شبکه نمایش خانگی
  • اعلام جوایز سومین جشنواره رساله برتر مهندسی برق با حمایت ایرانسل
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 12217  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 20 تیر 1402
    رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج تاکید کرد
    لزوم اختصاص فرهنگسرای تخصصی برای آموزش فرهنگ شهروندی
    رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج گفت: در راستای کاهش آسیب های اجتماعی، مدیریت شهری یکی از فرهنگسراها را به طور تخصصی برای آموزش های فرهنگ شهروندی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی اختصاص دهد.
    مریم قهرمانی صارم در یکصد و هفدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج که با حضور معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان البرز برگزار شد، اظهارداشت: عوامل آسیب های اجتماعی در جامعه و تاثیرات منفی آن بر کیفیت زندگی افراد جامعه،مدیریت شهری و سایر دستگاه های ذیربط را می طلبد به مداخله اجتماعی تا وضع موجود جامعه را اصلاح کند و مشکلات را کاهش دهد .
    رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کرج افزود: اساسا وظیفه ذاتی مجموعه فرهنگی شهرداری،ارتقا سطح كیفی فرهنگ شهروندی در تمامی حوزه هاست كه متاسفانه نه در این دوره كه اساسا هرگز شاهد اقداماتی ملموس،هدفمند و اجرای درست و قاعده مند آن نبوده و نیستیم و كمتر در این خصوص مسئولان دوایر فرهنگی مورد مطالبه گری واقع میشوند. قهرمانی همکاری تمام نهادها و ارگان های مربوطه از جمله نیروی انتظامی،مدیریت شهری و آموزش و پرورش را در جهت کاهش آسیب های اجتماعی موثر دانست و اذعان کرد: نهادهای حمایتی با تقسیم کار مشخص می توانند در کاهش آسیب های اجتماعی موثر باشند .
    عضو شورای اسلامی شهر کرج به جامعه بزرگ دانش آموزان در این کلانشهر اشاره و بیان کرد: مدیریت شهری جذابیتی برای برنامه های فرهنگی قشر دانش آموز ایجاد نکرده لذا می طلبد تا با مشارکت مدنی و مخاطب شناسی طرح ها و برنامه های موضوعی و فرهنگی به اقشار جامعه بخصوص دانش آموزان تزریق شود. رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کرج افزود: یك ظرفیت عظیمی وجود دارد به نام مدارس و دانش آموزان حاضر در آن چرا از این ظرفیت تا كنون آنگونه كه شایسته است و ایجاد جذابیت و مخاطب سازی كند اقدامی در حوزه آموزشهای شهروندی با چاشنی افزایش مشاركت های مدنی،آموزش پیشگیری از آسیب های مبتلابه اجتماعی انجام نشده است.
    قهرمانی گفت: امروز فضای مجازی جای هر رسانه ای را برای دانش آموز در هر رده سنی برای خانواده مادر و پدر پر كرده است و این تهدید كه خوراكی بی قید و شرط به مخاطب میدهد به اعتقاد من یك تیغ دو لبه ست كه میتواند هم زمینه ساز افزایش و ایجاد هر آسیبی به فرد و جامعه باشد و هم میتواند كاربردی درمانگر و پیشگیرانه داشته باشد.
    وی یادآور شد: اینكه به نحوی یك برنامه كاربردی و تولید محور اما با ظرفیت جذب و به قولی امروزی و جذاب در این خصوص داشته باشیم موضوعی است كه با بهره گیری از تخصص و تجارب آقای دكتر نجف نیا كه خودشان اهل تالیف و تولید هستند امروز بسیار ضروری ست ، اما اینکه این اقدام هم به صورت شماتیک انجام بگیرد اثر بخش نیست.
    قهرمانی تصریح کرد: باید کاری که انجام میشود در درون آن یک روایت و قصه داشته باشد یک فرایند تعریف شده و قابلیت خروجی گرفتن میزان اثربخشی داشته باشد برای اینکار هر میزان هزینه شود به شرط ایجاد تغییر به شرط آموزش مستتر و جذب کننده واقعا یک سرمایه گذاری ست تا جامعه ای سالم تر فرزندانی با نشاط تر و معتقد تر داشته باشیم. رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کرج افزود: برگزاری جشن های ملی و مذهبی با نگاهی فراتر از پر کردن اوقات فراغت، همه از جمله اقداماتی است که بر عهده متولیان مدیریت شهری قرار داشته و اجرای صحیح آن می تواند نقش موثری در کاهش جرم ایفاء نماید.