سرمقاله

بازی بایدن روی مدار عصبی پوتین ‪/‬ جلال خوش‌‌چهره

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • کیوسک‌های دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد
  • پرونده مرکز مبادله در دیوان عدالت اداری آیا مرکز مبادله ارز و طلای ایران، فاقد وجاهت قانونی است؟
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 12223  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 20 تیر 1402
    استاندار آذربایجان شرقی:
    مالیات سالم‌ترین، مطمئن‌ترین و پایدارترین منبع اداره کشور است
    تبریز - فلاح: استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به نقش مالیات در توسعه اقتصادی کشور، گفت: مالیات سالم ترین، مطمئن ترین و پایدارترین منبع اداره کشور است که جایگزین درآمدهای نفتی و دیگر درآمدهاست.
    عابدین خرّم در دیدار با مدیران اداره کل امور مالیاتی استان آذربایجان شرقی به مناسبت هفته فرهنگ مالیاتی، گفت: در تمام نقاط دنیا اداره اقتصاد داخلی، متکی بر درآمدهای مالیاتی است که منبعی پایدار است.
    وی با اشاره به این که سیاست‌گذاری مالیاتی دولت، کم‌کردن فاصله طبقاتی در وصول مالیات است، تاکید کرد: این سیاست نیازمند تدوین قوانین مناسب است تا نقش اعمال سلیقه در وصول مالیات به حداقل برسد.
    استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: اولین، مهم‌ترین و بدیهی‌ترین مسئله‌ای که در مالیات مهم است این است که دستگاه مالیاتی بدون تبعیض و سلایق شخصی انجام ‌وظیفه کرده و تلاش کند که نگاه سلیقه‌ای در وصول مالیات از بین برود؛ هرچند امروزه این نگاه نسبت به گذشته به حداقل رسیده، ولی لازم است در بین مالیات‌دهندگان اعتماد ایجاد کرد.
    خرّم با اشاره به این که باید منطق بر مالیات‌گیری حاکم شود، گفت: راه‌های فرار از مالیات و درآمدهای درشت باید شناسایی شوند چرا که اینها از یارانه‌های دولتی استفاده می‌کنند و باید درآمد صحیح خود را اعلام کنند و مالیات را نسبت به درآمد بپردازند. وی با اشاره به این که مالیات یک فریضه ملی و شرعی است، گفت: اداره امور مالیاتی باید در اخذ مالیات از افراد خوش‌حساب پشتیبانی و حمایت کرده و در جلوگیری و برخورد با فرار مالیاتی جدیت نشان دهد.
    عیسی اورج زاده، مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گفت: تعداد اظهارنامه های مشاغل و تبصره ماده 100 ارائه شده در سال 1402 نسبت به مدت مشابه سال قبل به میزان 22 درصد افزایش داشته است. اروج‌زاده همچنین سهم مالیات مشاغل استان در سال 1401 از کل مالیات وصولی استان را 9.83 درصد بیان کرد و افزود 56 درصد از مودیان مشاغل در سطح استان در سال 1401 از پرداخت مالیات معاف بوده اند و 22 درصد نیز مالیاتشان زیر 5 میلیون تومان بوده است.
    وی از پرداخت بیش از 10 هزار میلیارد ریال پرداختی به شهرداری تبریز در سال 1401 خبر داد و افزود در سال جاری نیز در حدود 5 هزار و پنجاه میلیارد ریال تا امروز به شهرداری تبریز از محل مالیات بر ارزش افزوده پرداخت گردیده است که در توسعه و آبادانی شهر هزینه گردیده است.