سرمقاله

بازی بایدن روی مدار عصبی پوتین ‪/‬ جلال خوش‌‌چهره

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام عیدی ایرانسل برای نوروز ۱۴۰۳
  • رونمایی از هدیه ویژه همراه اول برای سفرهای نوروزی دور دنیا
  • آغاز جشنواره نوروزی لنز ایرانسل با جوایز ویژه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 12224  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 20 تیر 1402
    تفاهم نامه های خواهرخواندگی یزد عملیاتی می شود
    یزد- صادقی مقدم- شهردار شهر میراث جهانی یزد با بیان اینکه ظرفیت‌های زیادی در حوزه همکاری با گیومری و یاسبرین وجود دارد، گفت: تفاهم‌نامه‌های خواهرخواندگی یزد تقویت و عملیاتی می‌شود. به گزارش خبرنگار ما - ابوالقاسم محی‌الدینی در دیدار هیئت‌های اعزامی یاسپرین مجارستان و گیومری ارمنستان به شهر میراث جهانی یزد، اظهار داشت: یزد و یاسبرین بیش از دو دهه است که با یکدیگر خواهرخوانده هستند و از اینکه این پیمان منعقد شده و ادامه پیدا کرده خوشحال هستیم.
    شهردار شهر میراث جهانی یزد ادامه داد: همچنین از اینکه شهر گیومری هم از سال ۲۰۲۰ به شهرهای خواهرخوانده یزد اضافه شده خوشحال هستیم و این موضوع را به فال نیک می‌گیریم.
    وی با اشاره به میهمان نوازی مردم ایران و یزد, گفت: همه ما شهروندان یاسبرین و گیومری را همانند شهروندان خودمان ارج می‌نهیم و به آنها احترام قائل هستیم.
    محی‌الدینی خاطرنشان کرد: در طول دو دهه گذشته از یزد هیئت‌های متعددی اقدام به بازدید از این دو شهر کرده و تصمیم‌ها و پیمان‌هایی هم منعقد شده است.
    شهردار شهر میراث جهانی یزد با بیان اینکه در فراگیری بیماری کرونا، خیلی از مراودات و برنامه‌ها در طول چندسال متوقف شد گفت: شهرداری یزد از چندسال گذشته تصمیم گرفته که به صورت جدی تفاهم‌های خواهرخواندگی و پیوندهای ایجاد شده را تقویت کند. وی گفت: دعوتی هم که در این مراسم صورت پذیرفت به همین دلیل انجام گرفته تا بتوانیم زمینه تقویت تفاهم خواهرخواندگی یزد را فراهم کنیم.
    محی‌الدینی خاطرنشان کرد: همچنین در آبان ماه امسال نشست و همایشی با حضور تمام خواهرخوانده‌های شهر میراث جهانی یزد برگزار می‌شود و یزد میزبان هیئت‌های اعزامی این شهرها است. وی با بیان اینکه شهر یزد یک شهر ۶۰۰ هزار نفری است که در جمع کلانشهرهای ایران قرار گرفته، تصریح کرد: امیدواریم که هیئت‌های مجارستانی و ارمنستانی سفر خوبی را در یزد تجربه کنند.
    شهردار شهر میراث جهانی یزد با بیان اینکه یزد فرصت ها و ظرفیت های زیادی برای سرمایه‌گذاری دارد، عنوان کرد: ما موضوعات و فرصت‌های زیادی را در کشور مجارستان و از طریق خواهرخوانده خودمان شهر یاسبرین مشاهده کردیم که می‌خواهیم در ارتباط با آن صحبت کنیم.
    وی یکی از فرصت‌های خوب موجود در مجارستان را دانشگاه‌های این کشور به ویژه در حوزه پزشکی دانست و افزود: این آمادگی وجود دارد که در حوزه همکاری‌های علمی با این دانشگاه‌ها از طریق دانشگاه یزد اقدامات خوبی انجام شود.
    محی‌‌الدینی خاطرنشان کرد: همچنین در خصوص مباحث صنعتی و نرم‌افزاری فرصت‌هایی در کشور مجارستان وجود دارد که ما می‌توانیم با استعدادهایی که در ایران و یزد وجود دارد، تفاهم و همکاری‌هایی با مجارستان و یاسبرین داشته باشیم.
    شهردار شهر میراث جهانی یزد افزود: در خصوص شهرداری هم با توجه به نیازهایی که در زمینه ماشین‌آلات و تجهیزات وجود دارد می‌توانیم تفاهم‌ها و همکاری‌هایی با یکدیگر داشته باشیم.
    محی‌الدینی گفت: همچنین مجارستان در حوزه پسماندهای ساختمانی‌هم اقدامات خوبی داشته که ما می‌توانیم در این زمینه هم همکاری‌های خوبی داشته باشیم.
    وی ادامه داد: در ایران و شهر یزد هم فرصت‌های دانشگاهی و فرصت‌های صنعتی از جمله کاشی و سرامیک، نساجی و صنایع دستی وجود دارد که ما می‌توانیم در این حوزه‌ها هم همکاری‌های خوبی داشته باشیم.
    شهردار شهر میراث جهانی یزد افزود: امیدوارم پایان این سفر فرصت خوبی باشد که بتواند منافعات مشترک هر دو شهر را فراهم کند، عنوان کرد: در دیدارهایی که امروز و فردا هماهنگ شده، نمایندگانی از شهرداری و شورای اسلامی شهر هیئت‌های اعزامی را همراهی‌ می‌کنند و امیدواریم تفاهمات خوبی در این حوزه انجام شود. محی‌الدینی ادامه داد: تمامی تفاهم‌هایی که در این حوزه انجام می‌شود را پیگیری می‌کنیم که بتوانیم تا به نتیجه عملیاتی از تمامی تفاهم‌هایی که انجام می‌شود داشته باشیم.