سرمقاله

بازی بایدن روی مدار عصبی پوتین ‪/‬ جلال خوش‌‌چهره

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آغاز ثبت‌نام دهمین دوره کارآموزی همراه اول
  • امضای قرارداد توسعه زیرساخت شهر هوشمند بین ایرانسل و شهرداری قائمشهر
  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل به مناسبت عید فطر
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 12233  |  صفحه ۹ | تولید و تجارت  |  تاریخ: 20 تیر 1402
    پیام سرپرست بانک توسعه صادرات ایران به مناسبت سی و دومین سالگرد فعالیت بانک
    سرپرست بانک توسعه صادرات ایران به مناسبت 19 تیرماه، سی و دومین سالگرد تاسیس بانک، پیامی به شرح ذیل صادر کرد: تاسیس بانک توسعه صادرات ایران با هدف گسترش مبادلات تجاری با دیگر کشورها، یکی از دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی در حوزه اقتصاد بین‌الملل به شمار می‌رود.
    اگزیم بانک ایران به عنوان حامی مالی "توسعه صادرات غیر نفتی" طی ۳۲ سال فعالیت به ویژه در شرایط تحریمی که کشور با محدودیت‌های مختلف مالی و اقتصادی مواجه بوده، با نقش آفرینی موثر توانسته ضمن جلب رضایت حداکثری مشتریان، خوشنامی و اعتبار خود نزد فعالان اقتصادی را بطور چشمگیری ارتقاء بخشد. بی تردید این موفقیت‌ها به عنوان عاملی موثر در انباشت سرمایه اجتماعی شبکه بانکی کشور، مرهون تلاش و کوشش مستمر و بی شائبه کارکنان و کارشناسان متخصص و پاکدست این نهاد مالی است.
    فعالیت‌ها و اقدامات اثربخش بانک توسعه صادرات ایران در ارائه خدمات بانکی و مالی نوآورانه به صادرکنندگان، بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور، رفع مشکلات تعهد ارزی صادرکنندگان، پرداخت تسهیلات مناسب به ایجاد و توسعه طرح‌های ملی و بین‌المللی صادراتی و سرمایه در گردش، حمایت از تولید و صدور محصولات دانش بنیان، جذب و آموزش نیروی انسانی متخصص و کارشناسان خبره، اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، موجب تحقق اهداف کلان توسعه تجارت در عرصه بین المللی و توانمندی صادرکنندگان و رفع مسائل و مشکلات آنان شده تا بتوانند از فرصت‌های به وجود آمده برای حضور موفق در بازارهای جهانی به منظور کمک به رشد و توسعه تجارت بین المللی استفاده کنند.
    امید است بانک توسعه صادرات ایران با بهره مندی از هم افزایی توانمندی ها و
    ظرفیت های تمامی کارکنان متخصص در اجرای کامل برنامه ها و مأموریت های محوله از سوی نهادهای بالادستی و سیاستگذار کلان پولی و بانکی، بتواند نقش موثر و به سزایی را به ویژه در سال "مهار تورم و رشد تولید" در جهت تحقق هدف مهم “توسعه پایدار صادرات غیر نفتی” ایفا نماید.
    اینجانب فرا رسیدن ۱۹ تیر ماه، سالگرد تاسیس بانک توسعه صادرات ایران را خدمت تمامی همکاران عزیز، صادر کنندگان و مشتریان بانک که به عنوان سربازان خط مقدم نبرد اقتصادی در شرایط تحریم فعالیت می‌کنند، صمیمانه تبریک عرض می‌نمایم و از درگاه خداوند متعال برای همه خدمتگزاران عرصه تجارت بین‌الملل، سربلندی و موفقیت روزافزون مسالت دارم.