سرمقاله

بازی بایدن روی مدار عصبی پوتین ‪/‬ جلال خوش‌‌چهره

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام عیدی ایرانسل برای نوروز ۱۴۰۳
  • رونمایی از هدیه ویژه همراه اول برای سفرهای نوروزی دور دنیا
  • آغاز جشنواره نوروزی لنز ایرانسل با جوایز ویژه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 12257  |  صفحه آخر  |  تاریخ: 20 تیر 1402
    افسانه‌های ولز در «میراث پادشاه» به کتابفروشی‌ها آمد
    ترجمه کتاب «میراث پادشاه؛ افسانه‌ها و قصه‌های پریان کشور ولز» نوشته ویلیام الیوت گریفیس توسط نشر سبزان منتشر و راهی بازار نشر شد. به گزارش مهر، کتاب «میراث پادشاه؛ افسانه‌ها و قصه‌های پریان کشور ولز» نوشته ویلیام الیوت گریفیس به تازگی با ترجمه ابراهیم شیری توسط نشر سبزان منتشر و روانه بازار نشر شده است.
    ویلیام الیوت گریفیس شرق شناس ولزی، مدرس و نویسنده‌ای پرکار بود که در سال ۱۸۴۳ در فیلادلفیا آمریکا چشم به جهان گشود. او به همان اندازه که هانس کریستین آندرسن در اشاعه فرهنگ فولکلور و قصه‌های پریان ملل مختلف تلاش کرد، نقش به سزایی داشت.
    این نویسنده رگ و ریشه ولزی داشت و برای نوشتن افسانه‌های ولزی پریان در زادگاه اجدادش دهکده‌های زیادی را گشته و با تحقیق و پرسش از افراد سالخورده شهر و دهکده‌های ولز، تلاش کرده با زنده نگه داشتن و بازآفرینی قصه‌های پریان، دین خود را به این کشور ادا کند.
    ابراهیم شیری نویسنده و پژوهشگر ادبیات فانتزی، و مترجم این کتاب پیش از این آثاری از جمله «کتیبه آتشین و نبرد تهمتن» و «بازگشت یک فرشته» تألیف کرده است.
    به گفته مترجم اثر، قصه‌های این کتاب، به تکریم و احترام انسانیت، دلاوری‌های شاه آرتور، منش شوالیه‌ای، اخلاق مداری ولزی‌ها و تقابل سبک زندگی پریان با آدمیان و چالش‌هایی که مدرنیته برای پریان به وجود می‌آورد، در قالب داستان‌هایی اشاره داشته است.
    در بخشی از متن این کتاب می‌خوانیم:
    و رستاخیز همواره با شکوه بوده است. نه با قدرت سرباز و اسلحه و جنگ! هر چند که ولزی‌ها هرگز از وظیفه خود شانه خالی نکردند یا از دشمن فرار نکردند. اما با قدرت شاعر و خواننده و راوی قصه‌هایی که تخیل را لمس می‌کنند، این نتایج حاصل شده است. بنابراین، شمشیر خوب آرتور در بالای آب موج زد و به یک شمشیر واقعی و معنوی تبدیل شد.
    این کتاب در ۱۷۶ صفحه، قطع رقعی و قیمت ۹۹ هزار تومان عرضه شده است.