سرمقاله

فضلیت همدلی با مردم ‪/‬ ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام عیدی ایرانسل برای نوروز ۱۴۰۳
  • رونمایی از هدیه ویژه همراه اول برای سفرهای نوروزی دور دنیا
  • آغاز جشنواره نوروزی لنز ایرانسل با جوایز ویژه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 12265  |  صفحه ۱  |  تاریخ: 21 تیر 1402
    اوضاع استقلال و روزهایی که باز هدر می‌رود! ‪/‬ عبدالله دارابی
    بالغ بر بیست روز دیگر سوت آغاز فصل جدید لیگ برتر به صدا در می‌آید ولی هنوز باشگاه استقلال از سایر تیم ها کم کار تر بوده و به نوعی از آن ها عقب مانده است! رفت و آمد مدیران باشگاه در برهه حساس زمانی، از دست دادن فرصت طلایی نقل و انتقالات، نبود پول، مشکل بدهی به سازمان لیگ، روزهایی که بدون دستاورد باز از دست می رود و تیمی نصف و نیمه، گویای اوضاع باشگاهی است که قرار است برای قهرمانی وارد لیگ شود!
    بالغ بر ۱۰ روز از آغاز تمرینات استقلال و فصل حساس آماده سازی با اولویت بدنسازی می گذرد در حالی که اولین اصل موردنیاز این دوره یعنی مربی بدنساز حضور ندارد و معلوم نیست کی و کجا به تیم اضافه می شود؟ بالطبع یا تیم بدون بدنسازی اصولی لیگ را شروع می کند یا دوره بدنسازی، زمان آماده سازی تاکتیکی را اشغال خواهد کرد و تا بدن ها رها شود چند بازی از لیگ را باید فداشده دانست و شاید یکی از آنها هم بازی هفته پنجم یعنی دربی باشد و آن وقت شروع معضلاتی حادتر...! هنوز خبری از دستیاران خارجی که قرار بود یکی از آنها دستیار اول و تمرین دهنده باشد، هم نیست!
    استقلال تا اینجای کار با ۱۳ بازیکن تمرین می‌کند که حدود نیمی از آنها نیز قرار بود در لیست خروجی قرار گیرند و چه در این لیست باشند یانه، در قواره استقلال نبوده و نیستند! در بعد بازیکنان جدید نیز فقط موفق به جذب ۲ نفر شدند و ۳ تای دیگر را رقبا ربودند و فرصتی طلایی در این میان برای بازی بیهوده جذب بیرانوند هدر رفت!
    سه روز از آمدن مدیر جدید می گذرد و او با علم به مشکلات استقلال به دلیل تجربه کاری و مدرک کارشناسی ارشدش در مدیریت فوتبال، کاری را که باید بدون فوت وقت در ساعات آغازین مسوولیتش با یک تماس تلفنی انجام می داد در عصر روز دوم، تازه آغاز نمود. آیا مدیر جدید که غریبه با فضای مدیریت فوتبال و استقلال نبود، نمی توانست در شامگاهی که مدیریتش محرز شد با نکونام تلفنی صحبت کند و لیست بازیکنان مورد نظرش را بگیرد و در روز اول کاری اش، اقدامات ابتدایی نظیر مکاتبه و مذاکره را انجام دهد؟ آیا سرمربی تیم نمی توانسته با یک تماس تلفنی با خطیر خواهان انجام مقدمات ورود دستیاران خارجی اش به ویژه مربی بدنساز گردد؟
    به هرحال ۳ روز از انتخاب مدیر جدید نیز بدون اتفاقی خاص هدر رفت و در این میان باید به کوتاهی مدیریت و سرمربی، توامان اشاره نمود. اینک نیز گویا بدهی ۷۰ میلیاردی به سازمان لیگ، قرار است مشکل ساز شود و روزهایی را هدر دهد!