سرمقاله

فضلیت همدلی با مردم ‪/‬ ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام عیدی ایرانسل برای نوروز ۱۴۰۳
  • رونمایی از هدیه ویژه همراه اول برای سفرهای نوروزی دور دنیا
  • آغاز جشنواره نوروزی لنز ایرانسل با جوایز ویژه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 12272  |  صفحه ۲ | سیاست روز  |  تاریخ: 21 تیر 1402
    علت به تعویق افتادن سفر رئیسی به کنیا
    در بیانیه‌ای که به نیابت از وزیر خارجه کنیا صادر شده آمده است: «تاخیر سفر رییس‌جمهور رییسی به کنیا بابت بازبینی تفاهم‌نامه‌های دو کشور بوده است.» آلفرد موتوآ»، وزیر امور خارجه کنیا درباره دلایل تعویق سفر سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری ایران به کنیا توضیحاتی ارائه کرد.
    به گزارش تسنیم، وزیر خارجه کنیا گفت دو کشور توافق کرده‌اند برنامه این سفر به منظور بازبینی تفاهم‌نامه‌های دوجانبه عوض شود. در بیانیه‌ای که به نیابت از وزیر خارجه کنیا صادر شده آمده است: «رئیس‌جمهور ایران، عالیجناب رئیسی قرار بود برای یک سفر امروز وارد کنیا شود. این سفر قرار بود فرصتی برای بررسی و تقویت روابط دوجانبه در راستای منافع مردم دو کشور فراهم کند.»
    در ادامه این بیانیه آمده است: «برنامه رئیس‌ جمهوری [کنیا]اکنون مورد بازبینی قرار گرفته تا امکان نهایی‌سازی تفاهم‌نامه‌هایی که برای پیشبرد روابط از اهمیت محوری برخوردارند فراهم شود. رئیس‌جمهور ایران فردا برای سفر دولتی وارد کنیا خواهد شد.»
    وزیر امور خارجه کنیا خاطرنشان کرد که رئیس‌ جمهوری ویلیام روتو ساعت ۷ صبح چهارشنبه میزبان آیت الله رئیسی خواهد بود و با هیئت همراه ایشان گفتگو خواهد کرد.
    پیش از این مقام‌های دولتی کنیا گفته بودند که کنفرانس خبری مشترک روسای جمهور ایران و کنیا موقتا لغو شده است. آن‌ها گفته بود که توضیحات درباره زمان سفر آیت‌الله رئیسی به زودی اعلام خواهد شد.
    کنیا نخستین کشور آفریقایی است که رئیس‌ جمهوری ایران قرار است در سفر خود به قاره سیاه به آنجا سفر کند. وی قرار است بعد از این سفر عازم اوگانادا و زیمبابوه شوند.