سرمقاله

فضلیت همدلی با مردم ‪/‬ ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل به مناسبت عید فطر
  • پخش تازه‌ترین تاک‌شوی تولیدی ویستامدیا در شبکه نمایش خانگی
  • اعلام جوایز سومین جشنواره رساله برتر مهندسی برق با حمایت ایرانسل
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 12286  |  صفحه ۵ | جهان ورزش  |  تاریخ: 21 تیر 1402
    رویارویی مدعیان در ابتدا و کار دشوار استقلال در پایان
    نقش ویژه تیم تازه‌وارد در تعیین قهرمان
    هواداران مدعیان لیگ برتر فوتبال در پنج هفته نخست مسابقات شاهد تقابل تیم‌های محبوب خود با رقبایی هستند که آن‌ها هم برای قهرمانی می‌جنگند.
    مراسم قرعه‌کشی بیست‌وسومین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال عصر روز یکشنبه برگزار شد و تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها، رقبای خود را در ۳۰ هفته بازی‌ها شناختند.
    تاکنون پرسپولیس، سپاهان اصفهان و تراکتور تبریز بهتر از سایر تیم‌ها در نقل‌وانتقالات فعالیت کرده‌اند. استقلال هم با اینکه تنها آرمین سهرابیان و مهرداد محمدی را به خدمت گرفته و برخی بازیکنان تأثیرگذار خود را از دست داده، با جواد نکونام یکی از گزینه‌های قهرمانی امسال خواهد بود. به این ترتیب می‌توان گفت مدعیان اصلی قهرمانی لیگ بیست‌وسوم همان مربع استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتور خواهند بود.
    سپاهان نسبت به سایر مدعیان، کار دشوارتری در آغاز لیگ خواهد داشت. طلایی‌پوشان در هفته نخست باید به مصاف تراکتور بروند و در هفته دوم، در دربی استان اصفهان بازی کنند. استقلال حریف بعدی نایب قهرمان فصل گذشته خواهد بود تا سپاهان در همان سه هفته نخست با دو ضلع قهرمانی صف‌آرایی کند.
    قهرمان پنج دوره لیگ برتر در هفته‌های پنجم و ششم نیز فولاد و گل‌گهر را پیش‌رو دارد. بازی سرنوشت‌ساز بعدی سپاهان به هفته دهم می‌رسد که این تیم در حساس‌ترین دیدار فصل مقابل پرسپولیس به میدان می‌رود. به این ترتیب سپاهان گردنه سختی در هفته‌های نخست پیش رو خواهد داشت که اگر از آن به سلامت عبور کند، قهرمانی ششم لیگ دور از دسترس نخواهد بود.
    اولین چالش سخت پرسپولیس، در هفته دوم و در تبریز برابر تراکتور رقم می‌خورد. سرخپوشان سپس به مصاف ذوب‌آهن و فولاد می‌روند و در هفته پنجم، دربی ۱۰۲ برابر استقلال را برگزار می‌کنند. تقابل با گل‌گهر در هفته هفتم و رویارویی با سپاهان در هفته دهم، سخت‌ترین بازی‌های باقیمانده پرسپولیس محسوب می‌شوند. مدافع عنوان قهرمانی در هفته پایانی با مس رفسنجان روبه‌رو خواهد شد و با توجه به میزبانی از این تیم در هفته سی‌ام، می‌تواند در خانه جشن قهرمانی بگیرد.
    سخت‌ترین شروع مدعیان متعلق به تراکتور تبریز است. تیم پُرستاره شهر تبریز در هفته اول مقابل سپاهان صف‌آرایی می‌کند و در هفته دوم میزبان پرسپولیس خواهد بود. شاگردان پاکو خمس تا هفته دهم با تیم‌های میانه جدولی فصل گذشته بازی می‌کنند و نفس راحتی می‌کشند. تراکتور در هفته دهم، استقلال را پیش رو خواهد داشت و سپس بازی با فولاد و گل‌گهر را در برنامه دارد.
    استقلال هم پس از دیدار با صنعت نفت و ملوان که کسب شش امتیاز آن دور از دسترس نیست، در هفته سوم به اصفهان می‌رود تا میهمان سپاهان باشد. پس از چند روز تنفس، آبی‌ها در هفته پنجم مقابل پرسپولیس به میدان می‌روند. استقلال در پنج هفته پایانی برابر ذوب‌آهن، فولاد و گل‌گهر هم بازی می‌کند و به نظر می‌رسد کار سخت‌تری نسبت به سایر مدعیان قهرمانی خواهد داشت.
    قهرمان فصل گذشته لیگ یک و تیم تازه‌وارد لیگ برتر یعنی شمس آذر قزوین در دو هفته پایانی لیگ، مقابل پرسپولیس و سپاهان بازی می‌کند و نقش زیادی در تعیین قهرمان خواهد داشت. در هفته دهم نیز که استقلال و پرسپولیس به ترتیب تراکتور و سپاهان را پیش رو دارند، امتیازات مهمی رد و بدل می‌شود که تیم قهرمان می‌تواند نهایت بهره را از آن ببرد.