سرمقاله

هشدارها را جدی بگیرید ‪/‬ ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل به مناسبت عید فطر
  • پخش تازه‌ترین تاک‌شوی تولیدی ویستامدیا در شبکه نمایش خانگی
  • اعلام جوایز سومین جشنواره رساله برتر مهندسی برق با حمایت ایرانسل
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 14682  |  صفحه ۲ | سیاست روز  |  تاریخ: 06 شهریور 1402
    قالیباف در آیین افتتاح مجموعه‌های جدید فدراسیون کشتی
    گره پخش تلویزیونی و مسابقات فدراسیون‌ها در برنامه هفتم باز می‌شود
    رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برنامۀ هفتم، در کنار سبد اقتصاد خانواده، به سبد ورزش نیز توجه ویژه‌ای کرده‌ایم، گفت: باید تلاش کنیم سرمایه‌گذاری بیشتری از بخش خصوصی وارد حوزه حرفه‌ای ورزش شود.
    محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاح مجموعه‌های جدید اداری، رسانه‌ای، فرهنگی و ورزشی فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران که صبح دیروز همزمان با سالروز تولد جهان پهلوان غلامرضا تختی و روز ملی کشتی، در ورزشگاه آزادی برگزار شد، ضمن گرامیداشت این روز و ابراز خرسندی از حضور در جمع افتخارآفرینان کشتی گفت: غلامرضا تختی به عنوان جوانمرد، غمخوار مردم و قهرمانی واقعی در تاریخ ماندگار شد که امروز به نام این پهلوان و روز کشتی در جمع شما هستیم. لازم است یاد امام(ره)، شهدا، شهدای عرصه ورزش، به ویژه شهدای کشتی و شهید صدرزاده را گرامی بداریم که همه زندگی امروز خود را مدیون این شهدا و خانواده آنها هستیم.
    رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بی‌شک ورزش پیوند عمیقی با مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دارد، عنوان کرد: اگر بنگرید، امروز کشورهایی که ورزش رو به رشدی داشته و یا در اوج هستند، به همان نسبت اقتصاد رو به رشد و یا در اوجی دارند. امروز کشور ما در پنجره جمعیتی جوانی قرار دارد البته متأسفانه در حال از دست دادن این پنجره حیاتی کشور هستیم و مسیر خوبی را طی نمی‌کنیم اما باید حداکثر استفاده را از این ظرفیت کرده و فعالیت جدی و اساسی در این بخش داشته باشیم.
    وی همچنین با اشاره به اینکه تلاش همه ما این است که در جای خود به همه بخش‌های پرورشی، همگانی، حرفه‌ای و قهرمانی ورزش توجه کنیم، اظهار داشت: ما مدیران باید دقت کنیم اگر به این ۴ حوزه توجه شود در بسیاری از بخش‌های دیگر در حوزه مالی نیز صرفه جویی شده و در عین حال در حوزه ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی نیز افتخارآفرینی کرده‌ایم.
    قالیباف یادآور شد: در نشستی که با وزیر آموزش و پرورش داشتم اشاره کردم که ۲ دهه است از مدیریت عالی در آموزش و پرورش غفلت کرده‌ایم چرا که در ۲۰ سال گذشته بیش از ۸ وزیر در این وزارتخانه جابه‌جا و باعث شده است که به جایگاه معلم و مدرسه بی‌توجهی شود در حالی که باید به‌عنوان مهمترین نقطه مورد توجه قرار می‌گرفت چرا که آینده فرزندان ما آنجا قرار دارد.
    رئیس قوه مقننه با بیان اینکه از نکات مهمی که در جلسه با وزیر آموزش و پرورش مطرح شد، موضوع مهارت‌آموزی بود، گفت: لذا از آنجایی که پایه ورزش در مدارس و آموزش و پرورش است باید توجه ویژه را در این حوزه داشته باشیم از این رو از سرپرست وزارت ورزش و جوانان که البته امیدواریم به زودی با معرفی رئیس جمهور به مجلس، جلسه رأی اعتماد وزیر پیشنهادی نیز برگزار شود، می‌خواهیم هماهنگی تنگاتنگی میان آموزش و پرورش و ورزش ایجاد شود که نکته کلیدی برای تضمین آینده کشور است.
    قالیباف همچنین با اشاره به اهمیت بخش حرفه‌ای ورزش گفت: باید تلاش شود تا مردم وارد حوزه باشگاه داری شوند که در همین راستا در کمیسیون فرهنگی تصویب شد که ریاست فدراسیون‌ها یک جایگاه باشند و یک پست نباشند تا محدودیت در انتخاب افراد برداشته شود که در کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم نیز تصویب شد و قطعاً نمایندگان در صحن نیز همکاری خواهند کرد تا این موضوع به تصویب برسد.
    وی در این بخش از سخنان خود با تأکید مجدد بر اینکه بخش خصوصی باید وارد حوزه ورزش قهرمانی شود، عنوان کرد: درباره گره همیشگی پخش تلویزیونی و مسابقات فدراسیون‌ها که در حوزه مالی است در برنامه هفتم تصمیم‌گیری شده تا حل و فصل شود؛ البته در ورزش قهرمانی، دولتمردان ما نیز رسالت‌هایی دارند که جا دارد از آقای دبیر که در فدراسیون کشتی تلاش کرده‌اند، تشکر کنم.
    وی با بیان اینکه امروز برای قهرمانی و افتخارآفرین بودن کشور، به حوزه ورزش به ویژه ورزش کشتی که متعلق به فرهنگ ایرانی و این سرزمین است و به عنوان رشته ملی تأثیر دارد، فرصت‌هایی فراهم شده است، گفت: حضور علیرضا دبیر در فدراسیون کشتی که او را از زمان حضور خود در ناجا و از دوران جوانی و آغاز فعالیت‌های ورزشی‌ وی در باشگاه پاس و پس از آن نیز حضور در عرصه سیاست و شورای شهر می‌شناسم، در تحقق این اتفاقات در حوزه ورزش کشتی، بسیار اثرگذار است.
    قالیباف ادامه داد: وقتی از کار جهادی صحبت می‌کنیم یعنی از ظرفیت‌های موجود رها شده استفاده شود که نمونه آن فدراسیون کشتی است که اتفاقاتی در آن رخ داده در حالی که ردیف بودجه‌ای به آن اضافه نشده بلکه با مروت، خوش اخلاقی، وقت گذاشتن و کار جهادی صورت گرفت و امروز توانسته‌ایم شاهد قهرمانان متعدد در حوزه کشتی فرنگی و آزاد باشیم که حاکی از تلاش شبانه‌روزی است.
    رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دوره‌های پر فراز و نشیب کشتی را نیز دیده‌ایم، عنوان کرد: مطمئن باشید، اگر امروز تکنولوژی لازم از تجهیزات کافی تا مربی‌های متخصص و مدیریت متعهد را داشته باشیم، قهرمانان ما در تمام رشته‌های کشتی فرنگی و آزاد قطعاً قهرمان خواهند بود چرا که مسیر را می‌شناسیم، می‌دانیم دستمان پر است و قطعاً آقای دبیر در این مسیر تلاش می‌کند.
    وی با اشاره به گزارشی که امروز از فعالیت فدراسیون کشتی دریافت کرده است، اظهار داشت: امروز ما باید بیش از یک میلیون نفر کشتی‌گیر حرفه‌ای در کشور داشته باشیم تا مسیری که به سمت قله طی می‌کنیم با دست پُرتر باشد که البته فدراسیون توانسته است مسیر این آینده روشن را نشان دهد که قطعاً در مسابقات آسیایی پیش رو و مسابقات بلگراد در صدر رده‌های جهانی خواهیم بود و آینده کشتی کشور را با این نگاه می‌توان تضمین کرد.