سرمقاله

هشدارها را جدی بگیرید ‪/‬ ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل به مناسبت عید فطر
  • پخش تازه‌ترین تاک‌شوی تولیدی ویستامدیا در شبکه نمایش خانگی
  • اعلام جوایز سومین جشنواره رساله برتر مهندسی برق با حمایت ایرانسل
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 14699  |  صفحه ۵ | جهان ورزش  |  تاریخ: 06 شهریور 1402
    میزبانی تیم‌های ایرانی در آسیا روی هواست!
    قرار دعوا در زمین بی‌طرف
    نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا رقبای خود را شناختند.
    به گزارش خبرآنلاین، همه چیز از روز پنجشنبه و قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا آغاز شد. سه نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا در انتظار مشخص شدن رقبای خود در ورژن جدید بزرگترین تورنمنت باشگاهی آسیا بودند. از شانس خوب یا بد تیم‌های ایرانی در گروه هر یک از آنها یکی از غول‌های عربستانی که امسال ریخت و پاش زیادی برای تقویت تیم‌های خود کرده‌اند قرار داشت.
    طبق قرعه کریستیانو رونالدو به پرسپولیس رسید، بنزما باید به اصفهان برود و نیمار رقیب قائمشهری‌ها شد. در حالی که هواداران تیم‌ها از رویارویی تیم محبوبشان با بزرگان اروپا حس دوگانه‌ای داشتند، یک سوال ذهن همه را مشغول کرد، خب؟ ما رونالدو، نیمار و بنزما را کجا خواهیم دید! هنوز جواب دقیقی برای این سوال وجود ندارد اما با نگاهی به وضعیت ورزشگاه آزادی و نقش جهان و بی‌خانمان بودن نساجی شاید رویای دیدن از نزدیک این بازیکنان کمی دور از انتظار باشد! درصورتی که تیم‌های ایرانی نتوانند به هر طریقی ورزشگاه‌های خود را به این سیستم مجهز کنند باید به فکر انتخاب ورزشگاه در کشور ثالث باشند و به دور از هواداران خود به رقابت با غول‌های آسیا بپردازند.
    آسیا به کمک خواهد آمد؟
    پس از برگزاری مراسم قرعه‌کشی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۳/۲۴ در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا در کوالالامپور و اعلام دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر برگزاری مسابقات این فصل لیگ قهرمانان آسیا با سیستم کمک داور ویدئویی (VAR) و با عنایت به پیگیری‌های قبلی فدراسیون فوتبال، هماهنگی‌های اولیه با بخش مربوطه در کنفدراسیون فوتبال آسیا صورت پذیرفت. طی این مذاکرات AFC اعلام کرد تجهیزات مربوط به کمک داور ویدئویی توسط کنفدراسیون برای مسابقات باشگاهی فصل جاری در استادیوم‌های ایران نصب و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت. در همین راستا فدراسیون فوتبال بلافاصله اقدامات لازم برای هماهنگی‌های لجستیکی مورد نیاز از قبیل بازدید کارشناسان کنفدراسیون از زیرساخت‌ها و همچنین هماهنگی‌های گمرکی لازم جهت ترخیص تجهیزات مربوطه با همکاری وزارت ورزش و جوانان را آغاز کرده است. در حال حاضر موضوع کمک داور ویدئویی به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی فدراسیون بطور مستمر در حال پیگیری است و در همین راستا توافقات لازم بین فدراسیون، بانک مرکزی، وزارت ورزش و جوانان و دولت محترم در جهت تجهیز ۶ تا ۷ ورزشگاه به سیستم کمک داور ویدویی صورت پذیرفته است.
    وعده رویایی!
    تا شروع بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا کمتر از یک ماه باقی مانده است و ورزشگاه آزادی در حال حاضر شرایط میزبانی از هواداران را در هیچ بخش از سکوهای خود ندارد. در همین حین فدراسیون فوتبال با وعده استفاده 50درصدی از هواداران وعده شیرینی را به فوتبال دوستان داده است. با وعده‌ای که فدراسیون فوتبال داده وی ای آر که حل شده است، خیال همه راحت و بعد از آن آزادی با ظرفیت بیش از ۵۰ درصد آمادگی میزبانی از فوتبال‌دوستان عزیز را خواهد داشت!
    پرسپولیس به دنبال ورزشگاه ثالث!
    درحالی که فدراسیون فوتبال خبر خوشحال کننده‌ای به هواداران پرسپولیس داد و در بیانیه ای اعلام کرد، استادیوم آزادی در زمان انجام مسابقات لیگ قهرمانان آسیا با ظرفیت بیش از ۵۰ درصد آمادگی میزبانی از فوتبال دوستان عزیز را خواهد داشت و با این خبر به نوعی تاکید کرد شرایط را به نوعی برای میزبانی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا فراهم کرده است اما این خبر از همان ابتدا هم قابل اعتماد نبود و هنوز باشگاه پرسپولیس نمی داند در کدام ورزشگاه باید از حریفان قدر و قدرتمند خود میزبانی کند. این در حالی است که شنیده می شد قرار است ورزشگاه آزادی برای این رقابت‌ها مجهز به سیستم کمک داور ویدئویی شده و AFC این فناوری را به ایران قرض خواهد داد. تمام این اخبار درحالی پرسپولیسی‌ها را به میزبانی این رقابت های حساس در ورزشگاه آزادی دلگرم کرد که طی 24 ساعت اخیر خبرهای ضدونقیضی در این خصوص منتشر شده است.
    رد ادعای فدراسیون فوتبال ایران
    خبرنگاران نزدیک به مقام های AFC خبر می‌دهند که به طور قطع میزبانی بازی های پرسپولیس (و همین طور نساجی) به ورزشگاه آزادی داده نخواهد شد و از سوی دیگر خبرنگاران فوتبال حوزه خلیج فارس از ضرب العجل AFC برای حل نواقص خبر می دهند. به گونه‌ای که سالم المری خبرنگار نزدیک به باشگاه الدحیل قطر در مصاحبه با شبکه «الکاس» اعلام کرد: کنفدراسیون فوتبال آسیا به فدراسیون ایران مهلتی داده تا ورزشگاه های خود به تکنولوژی کمک داور ویدئویی (VAR) مجهز کند و درصورت اتمام ضرب‌الاجل AFC و مجهز نشدن ورزشگاه‌ها به VAR بازی‌های نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا به خارج از ایران منتقل می‌شود.
    خبری که آشکارا از گرفته شدن امتیاز میزبانی از پرسپولیس خبر می‌دهد چرا که قطعا ورزشگاه آزادی تا زمان مشخص شده از سوی AFC قادر به تجهیز VAR نیست. تمام این مسائل دست به دست هم داده تا باشگاه پرسپولیس بلاتکلیف‌تر از همیشه در انتظار تعیین تکلیف از سوی AFC باشد. هرچند که خود یحیی گل محمدی در نشست خبری بعد از بازی با ذوب آهن به صراحت اعلام کرد از خدا می خواهد بازی ها در ورزشگاهی جز استادیوم آزادی برگزار شود. با این وضعیت شرایط پرسپولیس سخت تر از تمام تیم‌های همگروهش خواهد شد. تیمی که نه در بازی‌های داخلی می‌تواند از شرایط میرانی بهره ببرد و نه در بازی‌های بین المللی ورزشگاهی برای میزبانی دارد.
    به هر روی در روزگاری که دیگر تیم‌های آسیایی از نظر سخت افزاری و تجهیزات و همین طور نرم افزاری و جذب بازیکن به سرعت برق و باد پیش می‌روند، فوتبال کشورمان با این نواقص عجیب و غریب کاملا از نظر تشکیلات حرفه ای عقب افتاده است و این موضوع می تواند چهره کشورمان را بین سایر کشورها به شدت مخدوش کند. برگزاری بازی‌های نمایندگان ایران و عربستان در لیگ قهرمانان آسیا با وجود بهبود روابط دو کشور در ماه‌های اخیر، همچنان در زمینی بی‌طرف برگزار خواهد شد.
    روزنامه «الریاضیه» عربستان در این مورد گزارش داد، مدیران باشگاه النصر برای بازی برگشت خود مقابل پرسپولیس در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا که قرار است در تاریخ 6 آذر برگزار شود، ورزشگاه آل مکتوم شهر دبی امارات را به‌عنوان ورزشگاه بی‌طرف برای این بازی انتخاب کرده‌اند.
    مدیران باشگاه النصر منتظر هستند تا باشگاه پرسپولیس برای بازی رفت دو تیم که قرار است در تاریخ 28 شهریور برگزار شود، ورزشگاهی بی‌طرف را به‌عنوان محل برگزاری بازی خود معرفی کند.
    پرسپولیس و النصر در گروه E با تیم‌های الدحیل قطر و استقلال تاجیکستان همگروه هستند.
    سوتیتر: