سرمقاله

هشدارها را جدی بگیرید ‪/‬ ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل به مناسبت عید فطر
  • پخش تازه‌ترین تاک‌شوی تولیدی ویستامدیا در شبکه نمایش خانگی
  • اعلام جوایز سومین جشنواره رساله برتر مهندسی برق با حمایت ایرانسل
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 14705  |  صفحه ۵ | جهان ورزش  |  تاریخ: 06 شهریور 1402
    افتتاح طرح‌های جدید کشتی با حضور رییس مجلس
    دبیر خطاب به قالیباف: از شما می‌خواهم صدای کشتی باشید
    رییس فدراسیون کشتی حمایت ویژه رییس مجلس شورای اسلامی از رشته کشتی را خواستار شد و گفت: اختصاص تنها ۵ درصد بودجه ورزش به کشتی عادلانه نیست.
    به گزارش ایسنا، مراسم افتتاح ساختمان اداری فدراسیون کشتی به‌همراه سالن همایش‌های ۱۲۰۰ نفری شهید ضرغام و دیگر امکانات کمپ تیم‌های ملی کشتی، صبح دیروزهمزمان با سالروز تولد جهان‌پهلوان غلام‌رضا تختی و روز ملی کشتی، با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، مهدی چمران رییس شورای شهر تهران، کیومرث هاشمی سرپرست وزارت ورزش و جوانان، سیدمناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولان ورزش ستاد کل نیروهای مسلح و تعدادی از روسای فدراسیون های ورزشی و مسئولان سیاسی کشور به همراه ملی پوشان کشتی ایران برگزار شد.
    در ابتدای این مراسم کلیپی از افتخارآفرینی‌های ملی‌پوشان کشتی ایران در میادین بین‌المللی و ساخت و سازهای انجام شده در فدراسیون کشتی برای حضار به نمایش درآمد.
    سپس علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی در سخنانی اظهار کرد: خیلی حرف زدن بلد نیستم؛ یاد گرفتم کار کنم و به‌خاطر همین در حرف‌های من می‌گردند یک چیز پیدا کنند. سعی می‌کنم حرفی بزنم خدا خوشش بیاید. آقای قالیباف خیلی ورزشکار است. در دو چیز نتوانستم او را جا بگذارم. یکی کوه رفتن است. ۱۷ یا ۱۸ سال پیش هیچ‌وقت به او نرسیدم. یکی هم در رکورد دستگاه شنا هست که ۱۱۰ تا بود هیچکس نتوانست آن را بزند. او اشراف کامل به ورزش دارد. از ۱۲ سال که او شهردار بود ۱۱ سال مسئول ورزش بودم. او کامل توجیه است و می‌داند ورزش چه اثراتی بر جامعه دارد.
    او افزود: این کمپ در دنیا لنگه ندارد. من رئال مادرید، بارسلونا و خیلی از تیم‌های بزرگ دنیا را دیدم اما چنین چیزی ندارند. در جمهوری اسلامی خیلی خوب می‌توان کار کرد و همه باید نسبت به انقلاب و مردم پاسخگو باشند. این باید الگویی برای همه فدراسیون‌ها باشد. بچه‌های ما هیچ احتیاجی به بیرون ندارند، از کار بانکی تا مطالعه، بازی‌های کامپیوتری و غیره. ۲۲ ساعت آن‌ها را خوب تامین کردیم تا ۲ ساعت خوب تمرین کنند.
    رییس فدراسیون کشتی ادامه داد: ما متوقف نمی‌شویم و این راه ادامه دارد. رویای ما ادامه دارد و این را قول می‌دهم. کشتی ما امسال در رده‌های نوجوانان و جوانان قهرمان شدند حتی روسیه به این افتخار نرسید. به سرمربیان تیم‌های ملی هم گفتم باید از سال بعد ۵۰ درصد مدال‌های طلا را بگیریم. این حق ماست چرا که کشتی برای ماست. کشتی موتور محرک ورزش ایران است. ما رقیب هیچ رشته‌ای نیستیم و کشتی برای همه ایران و همه فدراسیون‌هاست. یک‌ نفر بگوید من در این ۴ سال یک چیز برای خودم خواستم. تنها رییس فدراسیونی هستم که در ۴ سال ۳ سفر خارجی آن هم با پول شخصی رفتم. برای بالا رفتن پرچم جمهوری اسلامی با هیچ کس معامله نمی‌کنم. حتما باید کشتی به ایده‌الی که در ذهن ماست برسد.
    وی خطاب به قالیباف گفت: نسل جدیدی را می سازیم و قطعا در سال‌های آینده از این نسل خواهید شنید. به بچه‌ها یاد دادیم از فضای مجازی دوری کنند چون ۹۰ درصد آن دروغ است. باید وقت خودشان را به مطالعه بگذرانند. کشتی هم ورزش سنتی و ملی ما و هم ورزش مذهبی ماست؛ مزیت رقابتی ماست؛ مثل نفت و موشک ماست. ۶۷ درصد مدال‌های المپیک را کشتی گرفته و اگر مدال‌های جهانی هم حساب کنیم ۸۲ درصد مدال‌های ورزش‌های المپیکی ما را کشتی گرفته است. ۳۱۵ مدال‌دار جهانی و المپیک داریم و رشته بعد ما فقط ۲۴ نفر دارد.
    دبیر در پایان گفت: شما صدای کشتی باشید. ۸۵ درصد مدال داریم اما به ما ۵ درصد بودجه می‌دهند. الحمدالله اقای مناف هاشمی کم کم توجیه می‌شود. امیدوارم این ظرفیت ویژه دیده شود. من افتخار می‌کنم کارگرم.