سرمقاله

هشدارها را جدی بگیرید ‪/‬ ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام عیدی ایرانسل برای نوروز ۱۴۰۳
  • رونمایی از هدیه ویژه همراه اول برای سفرهای نوروزی دور دنیا
  • آغاز جشنواره نوروزی لنز ایرانسل با جوایز ویژه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 14714  |  صفحه ۶ | حوادث  |  تاریخ: 06 شهریور 1402
    جمعیت هلال احمر اعلام کرد
    ارائه خدمات امدادی و درمانی به ۶۳ هزار زائر اربعین
    جمعیت هلال‌احمر در اطلاعیه‌ای، ضمن اعلام آمار آخرین اقدامات و تمهیدات این جمعیت در خدمت‌رسانی به زائران در ایام اربعین حسینی از ارائه خدمات امدادی و درمانی به بیش از ۶۳ هزار نفر تاکنون خبر داد.
    به گزارش ایسنا، جمعیت هلال‌احمر دراطلاعیه‌ای به تشریح اقدامات خود از زمان شروع ماموریت اربعین ۱۴۰۲ پرداخت و اعلام کرد:‌ این جمعیت در راستای اهداف بشردوستانه خود و با استفاده از ظرفیت داوطلبانه امدادگران، نجاتگران و کادر درمانی در ایام اربعین حسینی در داخل ایران و در کشور عراق، به زائران حسینی(ع) خدمت‌رسانی می‌کند. در این راستا، از ۲۷ مرداد تا چهارم شهریور، در مجموع در ۸۲ مرکز عملیاتی و درمانی، به ۶۳ هزار و ۴۵۹ نفر از زائران، خدمات امدادی و درمانی ارائه شده است. ۱۴۲ دستگاه آمبولانس، اتوبوس آمبولانس و خودروی عملیاتی، در عملیات درمانی و امدادی شرکت کردند.
    همچنین با توجه به ارائه خدمات امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در پوشش امدادی مراسم اربعین حسینی(ع) در مرزهای ۹ گانه شرقی و غربی کشور، از ٢٧ مرداد تا چهارم شهریور ١٤٠٢ و تا ساعت ۸ صبح امروز، ۱۹ هزار و ۱۷۷ نفر از زائران از خدمات امدادی جمعیت هلال‌احمر استفاده کرده‌اند. طبق گزارش‌های دریافتی از مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال‌احمر، از روز ۲۷ مردادماه، ۴۶۹۷ نفر از زائران در مرزها درمان و ۱۹۹ نفر نیز برای ادامه درمان به مراکز درمانی داخل کشور، منتقل شدند. ۴۰۵۹ نفر از آنان نیز اسکان اضطراری داده شدند. همچنین انجام غربالگری سلامت در پایگاه‌های بین‌راهی به صورت رایگان و داوطلبانه، برای ۱۰ هزار و ۲۲۲ نفر از زائران انجام شده است.
    بر اساس اعلام جمعیت هلال احمر، هفت مرکز و پایگاه درمانی و امدادی ثابت و موقت در کشور عراق در ایام اربعین حسینی به زائران خدمت می‌کنند که از این تعداد، چهار درمانگاه ثابت در شهر کربلا و پنج درمانگاه ثابت نیز در شهر نجف، آماده ارائه خدمات درمانی به زائران هستند؛ طبق گزارش‌های دریافتی از ۲۷ مردادماه تا چهارم شهریور، کادر درمان داوطلب جمعیت هلال‌احمر، ۱۸ هزار و ۱۹۰ ویزیت عمومی، ۴۷۸۴ ویزیت تخصصی، ۱۴ هزار و ۱۵۶ خدمات پرستاری، ۱۹۴۰ خدمات مقابله با گرمازدگی و ۷۳۹ خدمات پاراکلینیک (آزمایشگاهی) به زائران ارائه دادند. در این مدت زمان، ۱۰۵ زائر به مراکز درمانی و بیمارستان‌های عراق منتقل شدند و ۲۴ هزار و ۳۳ نسخ دارویی به زائران شرکت کننده در مراسم پیاده‌روی اربعین تحویل داده شد.
    به منظور پیشگیری از مخاطرات احتمالی، ۵۶ دوره آموزشی آمادگی در برابر مخاطرات شایع در مراسم اربعین، در پایگاه‌ها و قرارگاه‌های مرزی استان خوزستان برگزار شد. در این دوره آموزشی، ۴۰ مربی به ۳ هزار و ۴۰۰ نفر از زائران و موکب‌داران، کمک‌های اولیه و آموزه‌های پیشگیری از مخاطرات را آموزش دادند. همچنین از روز ۲۷ مردادماه، بیش از ۱۵۰۰ نفر از گمشدگان با کمک داوطلبان هلال‌احمر در مرز زرباطیه به همسفران و خانواده خود ملحق شدند. ۵۰ نفر از کارگزاران حج و زیارت به صورت شبانه‌روزی و در سه شیفت از پل زائر تا گاراژ زرباطیه فعالیت دارند.
    گفتنی است در حال حاضر ۲۲ هزار داوطلب جمعیت هلال‌احمر در داخل کشور و ۴۲۰۰ داوطلب کادر امداد و درمان هلال احمر در کشور عراق، آماده ارائه خدمات امدادی و درمانی به زائران شرکت‌کننده در مراسم اربعین حسینی ۱۴۰۲ هستند.