سرمقاله

هشدارها را جدی بگیرید ‪/‬ ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • کیوسک‌های دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد
  • پرونده مرکز مبادله در دیوان عدالت اداری آیا مرکز مبادله ارز و طلای ایران، فاقد وجاهت قانونی است؟
  • آغاز ثبت‌نام دهمین دوره کارآموزی همراه اول
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 14717  |  صفحه ۶ | حوادث  |  تاریخ: 06 شهریور 1402
    معاون اجتماعی فراجا:
    پلیس هیچ پرونده ای را در نیمه راه رها نمی‌کند
    سخنگوی پلیس با بیان اینکه مجموعه انتظامی، مجموعه‌ای فراپلیسی است، گفت: بیش از ۴۰ عنوان ماموریت پلیسی در طرح جامع فراجا در نظر گرفته شده است.
    به گزارش ایسنا، سردار سعید منتظرالمهدی با اشاره به این که شهادتِ همکاران جزء ناگزیرِ تعددِ ماموریت‌های فراجاست که با زندگی روزمره شهروندان درآمیخته است، گفت: انتهای آرزوی همکارانم در این لباس، شهادت است اما به این معنا نیست که ما از سر تقصیر مسببین و قاتلان آنها می گذریم.
    وی با اشاره به اجرای مجازات اعدام برای دو شرور قاتل در اصفهان که مامور انتظامی را به شهادت رسانده بودند و اخیرا به اجرا درآمد و همچنین اعدام قاتل دو پلیس در بوشهر، هلاکت قاتل فراری پلیس در مخفیگاهش توسط نیروهای نوپو و ... در سال جاری گفت: دستگیری و سزای اعمال قاتلان و متعدیان به جان و ناموس همه شهروندان در اولویت های کاری فراجا قرار دارد.
    این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: پلیس با بهره‌گیری از قدرت و اِشراف اطلاعاتی، مجرمینی را که به جانِ کارکنان دستگاه امنیت ساز تعدی می کنند، شناسایی، دستگیر و به دست عدالت می‌سپارد.
    منتظرالمهدی با تاکید بر اینکه تنها کشوری که هم مأموریت پلیسی و هم مأموریت مرزبانی را انجام می‌دهد فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است، گفت: به همین دلیل مجموعه انتظامی، مجموعه‌ای فراپلیسی است.
    وی با اشاره به بیش از ۴۰ عنوان ماموریت پلیسی در طرح جامع فراجا که برای این سازمان بزرگ در نظر گرفته شده، افزود: رهاورد همه ماموریت ها، انتظام بخشی و استقرار هر چه بیشتر امنیت در سراسر کشور و برای همه شهروندان است و گاه پلیس در این ماموریت های متعددِ امنیت آفرین، جان می بازد.
    سخنگوی پلیس در ادامه با اشاره به دستگیری عاملان قتل ۳ طلا فروش اصفهانی در استان فارس، دستگیری قاتل فراری همراه با اسلحه پس از ۱۱ ماه در ملایر، دستگیری قاتل مسلح کرمانی پس از گذشت چند ماه در یک قدمی کرج و همچنین دستگیری قاتل فراری قمه به دست پس از دو سال در عنبرآباد کرمان گفت: مجرمان و به ویژه قاتلانِ نفس بدانند و آگاه باشند؛ پلیس هیچ پرونده ای را در نیمه راه رها نمی‌کند و در نهایت عاملان هر جرم و جنایتی را که در حال فرار و زندگی پنهانی هستند؛ هر چند که گاهی سالیانی طول بکشد و از دست عدالت گریخته باشند، دستگیر و تحویل دستگاه قضا می دهد.
    معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا پس از تحسین انجام موفق ماموریت پلیس در ماجرای آزادی مرد میانسال جیرفتی پس از ۶۱ روز اسارت از چنگال آدم ربایان در کشور افغانستان، گفت: فراجا در وظیفه خود مبنی بر تامین امنیت جانی و مالی شهروندان از هیچ کوششی فروگذار نکرده و برای عمل به وظایفش مرز نمی شناسد.
    وی با اشاره به اجرای مجازات اعدام برای دو شرور قاتل در اصفهان که مامور نیروی انتظامی را به شهادت رسانده بودند و اخیرا به اجرا درآمد و همچنین اعدام قاتل دو پلیس در بوشهر، هلاکت قاتل فراری پلیس در مخفیگاهش توسط نیروهای نوپو و ... در سال جاری گفت: دستگیری و سزای اعمال قاتلان و متعدیان به جان و ناموس همه شهروندان در اولویت‌های کاری فراجا قرار دارد.
    این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: پلیس با بهره‌گیری از قدرت و اِشراف اطلاعاتی، مجرمینی که به جانِ کارکنان دستگاه امنیت ساز تعدی می کنند، را شناسایی، دستگیر و به دست عدالت می‌سپارد.
    براساس گزارش پایگاه خبری پلیس، به گفته این مقام ارشد انتظامی از ابتدای سال جاری تا کنون، ۸۳ درصد گروگانگیری و آدم ربایی ها منجر به کشف و شناسایی شده و بالغ بر ۳۵۷ نفر از آدم رباها و گروگانگیرها نیز توسط نیروهای زبده پلیس شناسایی و دستگیر شده اند. پلیس در مواجهه باکسانی که امنیت مردم را نشانه گرفته اند و با خشونت، به جان و مال مردم تعدی و آرامش جامعه را خدشه دار می کنند و در مقابل فرمان پلیس مقاومت و گردنکشی می نمایند هرگز مماشات نکرده و در صحنه تکلیف آنان را مشخص و غائله را ختم می کند.