سرمقاله

هشدارها را جدی بگیرید ‪/‬ ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام عیدی ایرانسل برای نوروز ۱۴۰۳
  • رونمایی از هدیه ویژه همراه اول برای سفرهای نوروزی دور دنیا
  • آغاز جشنواره نوروزی لنز ایرانسل با جوایز ویژه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 14761  |  صفحه آخر  |  تاریخ: 06 شهریور 1402
    درگ مرسدس C43 چهار سیلندر با بی ام و M340i و آئودی S5 شش سیلندر
    آیا مرسدس C43 جدید با پیشرانهٔ چهار سیلندر و ۴۰۲ اسب بخار قدرت، حریف ب‌ام‌و M340i و آئودی S5 با موتورهای شش سیلندر خواهد شد؟ مرسدس C43 جدید بیش از یک سال پیش معرفی شد اما هنوز به این واقعیت عادت نکرده‌ایم که زیر کاپوت آن خبری از پیشرانهٔ شش سیلندر نیست. این ماشین در نسل جدید، برخلاف رقبای هم‌وطن خود سراغ موتور چهار سیلندر رفته است درحالی‌که ب‌ام‌و M340i و آئودی S5 همچنان از پیشرانه‌های شش سیلندر استفاده می‌کنند؛ اما آیا سیلندرهای بیشتر برای مغلوب کردن C43 قوی‌تر کافی خواهد بود؟ وقت آن است پاسخ این سؤال را بفهمیم.
    تراتل هاوس در جدیدترین درگ خود، این سه سدان میان پرفورمنس را در برابر هم قرار داده است. این خودروها هر سه در خانواده خود پایین‌تر از مدل‌های پرچم‌دار یعنی ب‌ام‌و M3، مرسدس C63 و آئودی RS5 قرار می‌گیرند. بااین‌حال، همین مدل‌ها هم پرفورمنس بالایی دارند و در کمتر از پنج ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسند اما کدام‌یک از آن‌ها سریع‌ترین است؟ در ادامه خواهیم فهمید.
    همان‌طور که در ابتدا گفته شد، C43 از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو استفاده می‌کند که با ۴۰۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور، از دو رقیب خود قوی‌تر است. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. C43 با وزن ۱۸۵۶ کیلوگرم، سنگین‌ترین خودروی این رقابت محسوب می‌شود. از مونیخ، ب‌ام‌و M340i با موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو به میدان آمده است که ۳۸۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد و باید وزن ۱۷۹۲ کیلوگرمی را حرکت دهد.
    در آخر هم به آئودی S5 با موتور ۳ لیتری V6 توربو می‌رسیم که با ۳۴۹ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور، ضعیف‌ترین خودروی این جمع سه‌تایی به‌حساب می‌آید. با این‌ حال، آئودی با وزن ۱۷۸۰ کیلوگرمی، از دو رقیب خود سبک‌تر است. از لحاظ قیمت، مرسدس با قیمت پایهٔ ۵۹,۹۰۰ دلار، از همه گران‌تر است و پس‌ازآن ب‌ام‌و با تنها ۳۰۰ دلار اختلاف قرار می‌گیرد. ارزان‌ترین عضو گروه هم آئودی با قیمت ۵۶,۸۰۰ دلار است. خب با توجه به این اعداد فکر می‌کنید کدام خودرو پیروز در باشد؟