صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • نخستین برات الکترونیک تضمین شده توسط شبکه بانکی صادر شد
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • کیوسک‌های دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 15489  |  صفحه ۱۱ | ایران و جهان  |  تاریخ: 20 شهریور 1402
    استقابل از ابتکار اروپا برای گشایش همکاری‌ها
    نماینده ویژه اتحادیه اروپا در جریان سفر به ایران، ظهر امروز با حسین امیرعبداللهیان دیدار و رایزنی کرد. لوئیجی دی مایو، نماینده ویژه اتحادیه اروپا در منطقه خلیج فارس، با حضور در  محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با حسین امیرعبداللهیان دیدار و رایزنی کرد.
    این دیپلمات ارشد ایتالیایی سال‌های قبل مدتی مسوولیت وزارت امور خارجه ایتالیا را بر عهده داشته است. او چند ماه پیش به  عنوان فرستاده اتحادیه اروپا در منطقه خلیج فارس منصوب شد.
    همچنین نماینده ویژه اروپا روز گذشته با علی باقری معاون سیاسی وزارت خارجه نیز دیدار کرد. علی باقری در این دیدار با تاکید بر زمینه‌های گسترده همکاری میان ایران و اتحادیه اروپایی تصریح کرد: تنوع راهبردی در سیاست خارجی دولت سیزدهم نشاط، چالاکی و بالندگی متمایزی به تحرکات دیپلماتیک ایران داده و از این‌رو ظرفیت‌های ایجابی ایران در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی فرصت‌های بی‌بدیلی را پیش روی بازیگران در سطح منطقه و جهان برای گفتگو، تعامل و همکاری قرار داده است.
    این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نقش اتحادیه اروپا در بسیج و تجمیع ظرفیت‌های مجموعه اروپایی اظهار داشت: ایران در عمل نشان داده عزم، اراده و توانایی لازم برای تعامل دوجانبه داشته و لذا از هرگونه ابتکار طرف اروپایی برای گشایش دریچه‌های جدید تعامل و همکاری استقبال می‌کند.
    دی مایو نماینده ویژه اتحادیه اروپا نیز در این دیدار با تصریح بر نقش مهم و اثربخش جمهوری اسلامی ایران در معادلات منطقه‌ای و جهانی و برشمردن ابعاد وظایف و ماموریت خود به عنوان نماینده ویژه اتحادیه اروپا، حمایت همه کشورهای عضو اتحادیه اروپایی از باز بودن مسیر گفتگو و تعامل با جمهوری اسلامی ایران را مورد تاکید قرار داد.