سرمقاله

از فرهنگ غافل نشویم / آرین احمدی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل به مناسبت عید فطر
  • پخش تازه‌ترین تاک‌شوی تولیدی ویستامدیا در شبکه نمایش خانگی
  • اعلام جوایز سومین جشنواره رساله برتر مهندسی برق با حمایت ایرانسل
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 16763  |  صفحه ۷ | ایران و جهان  |  تاریخ: 20 مهر 1402
    مدرکی مبنی بر دخالت ایران در حمله حماس به اسرائیل نداریم
    وزیر دفاع آمریکا ادعاها مبنی بر دخالت ایران در حمله نیروهای مقاومت فلسطین به سرزمین‌های اشغالی را رد کرد. به گزارش ایسنا، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا گفت که هیچ مدرکی دال بر دخالت مستقیم ایران در حمله ویرانگر گروه فلسطینی حماس به اسرائیل وجود ندارد.
    پیشتر برخی رسانه‌ها و مقامات صهیونیستی مدعی شده بودند که ایران در حمله جنبش مقاومت فلسطین به شهرک‌ها و شهرهای صهیونیستی که از روز شنبه آغاز شد، کمک کرده است.
    وزیر دفاع آمریکا در ادامه با تاکید بر این ادعا که ایران همیشه از حماس حمایت کرده است، افزود: اما در این مورد خاص، ما هیچ مدرکی مبنی بر دخالت مستقیم ایران در طراحی یا اجرای این حمله نداریم.
    متیو میلر، سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا نیز همین موضع‌گیری را تکرار و تاکید کرد که واسنگتن مدرکی درخصوص دست داشتن و کمک ایران به حمله گسترده حماس به اسرائیل ندارد اما در ادامه خاطر نشان کرد: تجربه ما در این موارد به ما می‌گوید که نتیجه‌گیری نهایی درباره این موضوع زود است.
    این اظهارات در پی این مطرح شده است که صبح روز شنبه، حملات سنگین راکتی و موشکی مقاومت فلسطین، شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور نوار غزه را هدف قرار داد و «محمد الضیف» فرمانده گردان‌های القسام (شاخه نظامی جنبش حماس) از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» خبر داد. عملیات طوفان الاقصی پس از آن آغاز شد که مسجدالاقصی طی روزهای گذشته با یورش‌های گسترده شهرک‌نشینان تندرو صهیونیست مواجه شد. 
    در این میان، صهیونیست‌ها نیز به حملات خود به مناطق مختلف نوار غزه ادامه دادند. در پی حملات رژیم صهیونیستی، چندین غیرنظامی به شهادت رسیده و منازل و مساجد تخریب شده‌اند.
    برخی مقامات رژیم صهیونیستی و آمریکایی مانند جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی نقش ایران در انجام این حمله شده‌اند. چند نشریه آمریکایی نیز با استناد به اظهارات غیرموثق منابع مطلع، همین ادعا را تکرار کردند. این در حالی است که آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب در یک سخنرانی با اشاره به عملیات مقاومت فلسطین علیه رژیم اشغالگر قدس بیان کردند: «ما پیشانی و بازوی طراحان مدبر و هوشمند و جوانان فلسطینی را می‎‌بوسیم، اما آنها که می‌گویند حماسه اخیر کار غیر فلسطینی‌ها است دچار محاسبه غلط شده‌اند.»