سرمقاله

نگاهی به قتل داریوش مهرجویی ‪/‬ سیف الرضا شهابی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام عیدی ایرانسل برای نوروز ۱۴۰۳
  • رونمایی از هدیه ویژه همراه اول برای سفرهای نوروزی دور دنیا
  • آغاز جشنواره نوروزی لنز ایرانسل با جوایز ویژه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 16978  |  صفحه ۱  |  تاریخ: 25 مهر 1402
    کشورهای دنیا برای توقف سریع جنایت جنگی در غزه تلاش حداکثری کنند
    معاون اول رئیس جمهوری در پیامی به نخست وزیران و همتایان خود در کشورهای اسلامی نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم و بر ضرورت همگرایی جهان اسلام برای امدادرسانی به مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد. به گزارش ایسنا، در پیام محمد مخبر آمده است:
    بسم الله الرحمن الرحیم
    همانگونه که می‌دانید، این روزها جهان شاهد جنایات جنگی و غیرانسانی رژیم صهیونیستی اسرائیل علیه مردان، زنان و کودکان بی‌گناه غزه است، مردمی که به دور از همه امکانات غذایی، بهداشتی، درمانی و نیازهای اولیه بشری در محاصره همه جانبه قرار دارند.
    این خوی ددمنشانه ضدانسانی، اشغالگرایانه و نژادپرستانه رژیم صهیونیستی و مبتنی بر نسل کشی ملتی اصیل و متمدن در سرزمین خاستگاه پیامبران، دهها سال است که به صورت پیوسته و فزاینده و با حمایت علنی و عملی برخی کشورهای خاص که منافع خود را در اشغالگری و کشتار و آواره نمودن میلیون ها انسان بی گناه در یکی از مقدس ترین مناطق جهان می بینند، تداوم دارد.
    اساس و ریشه همه این جنایات در اجرا نشدن عدالت و نادیده گرفتن حقوق اولیه و انسانی ساکنین اصلی فلسطین نهفته است.
    رژیم اشغالگر قدس در سایه سکوت مجامع بین‌المللی، با قتل کودکان، زنان، بیماران و حتی خبرنگاران و تخریب همه امکانات شهری نظیر؛ شبکه های آبرسانی، بیمارستان ها، پناهگاه ها و قطع خطوط برق و ارتباطی قصد ایجاد یک سرزمین سوخته و اشغال غزه و اخراج ظالمانه ساکنین مظلوم آن را دارد.
    شرافت انسانی و وجدان بشری حکم می کند که در اسرع وقت همه کشورهای دنیا برای توقف سریع جنایت جنگی علیه مردم مظلوم غزه تلاش حداکثری نمایند و با ارسال کمک‌های بهداشتی، درمانی و غذایی، اتصال شبکه های آب و برق، امدادرسانی به مجروحین و آسیب دیدگان، اسکان آوارگان و رسیدگی به شرایط وخیم پیش آمده، موجب التیام اندکی از آلام آنان گردند.
    انتظار می‌رود جنابعالی از همه ظرفیت‌های خویش برای تحقق این مهم استفاده نموده و دستورات مقتضی را به منظور بسیج امکانات و ارسال کمک های مربوطه صادر فرمایند.
    از خداوند متعال، سلامتی و موفقیت جناب عالی، برقراری صلح و امنیت در سراسر جهان به ویژه خاتمه کشتار مردم مظلوم غزه را مسألت دارم.
    محمد مخبر
    معاون اول رئیس‌ جمهوری ایران