صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • کیوسک‌های دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد
  • پرونده مرکز مبادله در دیوان عدالت اداری آیا مرکز مبادله ارز و طلای ایران، فاقد وجاهت قانونی است؟
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 17147  |  صفحه ۴ | فرهنگ و هنر  |  تاریخ: 27 مهر 1402
    وزیر ارشاد:
    منتظر شناسایی قاتل داریوش مهرجویی هستیم
    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به طور مستمر با همکاران قضایی و انتظامی در تماسم تا عاملان این جنایت - قتل مهرجویی و همسرش - هر چه زودتر شناسایی شده و به سزای عمل ننگین‌شان برسند.
    به گزارش ایسنا، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، با ابراز تاسف از قتل داریوش مهرجویی و فریده محمدی‌فر، گفت: آقای مهرجویی یکی از معتبرترین کارگردان‌های مولف در سینمای ایران بود. ایشان با ساخت فیلم «گاو» و سایر فیلم‌های اجتماعی تاثیرگذار، نقش مهمی را در ارتقاء فیلم‌های فلسفیِ تاثیرگذار سینما ایفا کرد.
    وی ادامه داد: ضایعه قتل ایشان برای همه ما تاسف‌آور بود. بعد از اطلاع از این اتفاق، در ابتدای ساعات اولیه صبح پیام تسلیت صادر کردم و بلافاصله دوستان امنیتی، انتظامی و قضایی در دفترم حاضر شدند و نشست مفصلی برگزار شد. همکارانم به منزل مرحوم مهرجویی رفتند و مقدمات تشییع و تجلیل از ایشان را برنامه‌ریزی کردند.
    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیام تسلیت رییس‌جمهور را نشانه همدردی عمیق او با اصحاب فرهنگ کشور توصیف کرد و گفت: رییس‌جمهور به وزرات فرهنگ دستور دادند تکریم، تجلیل و تعظیم از ایشان را انجام دهیم. به طور مستمر با همکاران قضایی و انتظامی در تماسم تا عاملان این جنایت هر چه زودتر شناسایی شده و به سزای عمل ننگین‌شان برسند.
    اسماعیلی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تعداد پروانه‌های ساخت فیلم سینمایی در دولت سیزدهم، خاطرنشان کرد: تعداد مجوزهای صادر شده توسط سازمان سینمایی برای ساخت فیلم‌های سینمایی در دوره اخیر را روز سه‌شنبه گرفتم. ما یک سال اول دولت در کرونا بودیم و فضای کشور نیمه تعطیل بود.
    وی از صدور مجوز ۱۷۵ پروانه ساخت فیلم خبر داد و افزود: طی بیش از یکسال گذشته ۱۷۵ پروانه ساخت فیلم صادر کردیم. نسبت به بهترین سال‌های ساخت فیلم در دولت‌های گذشته در شرایط خوبی هستیم. از نظر فروش فیلم‌ها نیز شاهدید که چند فیلم بیش از ۱۰ میلیارد تومان فروش داشتند و آمار فروش یک فیلم هم در حال نزدیک شدن به سقف ۳۰۰ میلیارد تومان است.
    اسماعیلی فروش بلیط تئاتر را افزایش دانست و گفت: از ابتدای کار دولت ۷۵۰ هزار بلیط تئاتر فروخته می‌شد اما این عدد از سه میلیون بلیط فراتر رفت.
    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مذاکرات برای مخالفت‌ها برای برگزاری کنسرت علی‌رضا قربانی در اصفهان خبر داد و افزود: ایشان در یزد اجرا داشت و می‌خواستند همان اجرا را در اصفهان داشته باشند. بنده موضوع را با حضور معاون هنری بیشتر بررسی کردیم. دفتر موسیقی در تماس با اصفهان مسئله را پیگیر شد. بنده روز دوشنبه به استاندار اصفهان تاکید کردم. در اولین فرصت با آقای قربانی هم مذاکراتی شده و ان‌شاءالله با رفع ناهماهنگی‌ها، کنسرت قربانی در اصفهان برگزار می‌شود.
    اسماعیلی متذکر شد: در اجراهای صحنه‌ای همه تلاش‌مان را می‌کنیم به دغدغه‌های مردمی توجه کنیم. امیدوارم با همکاری اصحاب فرهنگ و هنر و مردم شاهد کمترین حاشیه در برگزاری کنسرت باشیم. فهرست اجراهایی که هم‌اکنون در استان اصفهان و سایر شهرهای این استان در جریان است را گرفتم اما هیچ کدام از آنها مشکلی نداشتند و حال برگزاری برنامه‌های‌شان هستند اما این یک مورد ایجاد مشکل کرد که ان‌شاءالله آن هم با هماهنگی‌ها و رایزنی‌های انجام شده، حل خواهد شد.
    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عذرخواهی و دلجویی معاون هنری وزارت فرهنگ را ستود و یادآور شد: صدها اجرا در حال برگزاری است، خب ممکن است که در یک مورد مشکل پیدا شود که معاون هنری بنده ورود و عذرخواهی کرد. دفتر موسیقی وزارتخانه سالانه بیش از ۲۰۰۰ اجرا با حداقل ۱۲۰۰ نفر را مدیریت می‌کند.