سرمقاله

سیاست انقباضی از جیب چه کسانی؟ ‪/‬ ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام عیدی ایرانسل برای نوروز ۱۴۰۳
  • رونمایی از هدیه ویژه همراه اول برای سفرهای نوروزی دور دنیا
  • آغاز جشنواره نوروزی لنز ایرانسل با جوایز ویژه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 17805  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 08 آبان 1402
    مدیرکل صمت استان البرز اعلام کرد:
    آماده سازی ۲۵ واحد جدید صنعتی برای افتتاح در سفر آینده رییس جمهور به استان البرز
    مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: در آیین بزرگداشت روز ملی صادرات امسال، البرز، با 6 واحد صادراتی برترین استان از لحاظ تعداد واحد‌های صادرکننده ممتاز و نمونه ملی کشور بوده است.
    به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل صمت استان البرز، محمد انصاری در آیین افتتاح شرکت مونتکس در شهرک صنعتی کوثر اشتهارد با اشاره به اینکه حلقه اتصال تولید و توزیع امروز در این شرکت رقم خواهد خورد، تصریح کرد: راهبرد رشد تولید در شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری تعیین شده، مسئولیت سنگینی است که بر عهده بنده و سایر مسئولین استان و کشور قرار دارد.
    وی بیان کرد: ۵۱ شرکت تولیدی صنعتی کشور امسال به خاطر کارکرد سال ۱۴۰۱ در حوزه صادرات برتر شناخته شدند که در این میان ۶ شرکت از استان البرز معرفی شدند.
    مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز افزود: این ۶ شرکت ممتاز البرزی بیش از ۲۵۰ میلیون دلار صادرات محصول و کالا به خارج از کشور داشتند.
    وی با بیان اینکه سیاه نمایی‌ها در خصوص تولید کشور به هیچ وجه صحت ندارد، مشکل وجود دارد، اما روند تولید و رشد تولید در کشور استمرار دارد، گفت: استان البرز ۳ دهم درصد مساحت کشور را در اختیار دارد و با وجود ۳ هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی بیشترین تراکم صنعتی کشور در البرز است.
    انصاری با اشاره به اینکه البرز پنجمین رتبه صنعتی کشور را داراست، خاطرنشان کرد: یکی از بزرگترین شهرک‌های صنعتی کشور مستقر در شهرستان اشتهارد در استان البرز است.
    وی با اشاره به اینکه بیش از ۸۵ درصد از شرکت‌های صنعتی در این شهرستان و مناطق دیگر استان فعال هستند، گفت: ۲ کارگروه توسعه صادرات و شورای دانش بنیان‌ها با دستور استاندار البرز در این استان شکل گرفته است و امیدواریم با حضور شرکت‌های جدیدالاحداث دانش بنیان و با فناوری بالا چرخه تولید رونق بیشتری یابد.
    مدیرکل صمت استان البرز گفت: با راه اندازی کارخانه جدید سلولزی در اشتهارد ۷۰ نفر به صورت مستقیم و ۵۰۰ نفر غیر مستقیم مشغول به کار شدند.
    مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان البرز از آماده سازی ۲۵ کارخانه جدید برای افتتاح در سفر آینده رییس جمهور در این استان خبر داد.
    انصاری تصریح کرد: این واحدها با سرمایه‌گذاری بیش از 8500 میلیارد تومان آماده بهره برداری هستند و عموما جزو صنایع دانش بنیان و به عنوان قطب های صنعتی رسته تولیدی خود، کشور را در تامین برخی کالاها خودکفا خواهند نمود.
    غلامعلی مقدم مدیر کارخانه نگین تجارت(مونتکس) نیز با اشاره به تولید ورقه‌های هایگلاس با بهترین و برترین تولیدات اظهار کرد: کارخانه تولید ورق‌های هایگلاس در فاز اول با ظرفیت تولید سالانه چهارمیلیون و۸۰۰ هزار مترمکعب و اشتغالزایی ۷۰ نفر در اشتهارد راه اندازی شد.
    وی بیان کرد: این کارخانه دهمین شرکت تولیدی از نوع خود در کشور است که دو کارخانه آن در استان البرز مستقر هستند.
    مدیر کارخانه نگین تجارت بیان کرد: هدف ما، صادرات به کشور‌های عراق، جمهوری آذربایجان و سوریه و در سال آتی صادرات به کشور‌های یادشده انجام خواهد شد.
    وی یادآور شد: برای تجهیز و راه اندازی این کارخانه‌ بیش از 270 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.