سرمقاله

نتانیاهو عبوس و سیاه پوش با قبول شکست ‪/‬ سیف الرضا شهابی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • نخستین برات الکترونیک تضمین شده توسط شبکه بانکی صادر شد
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • کیوسک‌های دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 17878  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 09 آبان 1402
    معاون راهداری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی:
    بهسازی آزادراه تبریز - زنجان آغاز شد
    آذربایجان شرقی - فلاح: روکش آسفالت آزاد راه تبریز - زنجان ( پیامبر اعظم (ص) ) به عنوان مرحله نخست بهسازی این آزاد راه از محل اعتبارات سفرهای اول و دوم رییس جمهور به استان آغاز شد.
    غلامرضا رسول زاده، معاون راهداری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۲۰۰ کیلومتر از آزادراه پیامبر اعظم(ص) در حوزه آذربایجان شرقی قرار دارد، افزود: در جریان سفرهای اول و دوم آیت الله رئیسی به این استان سه هزار میلیارد ریال برای بهسازی و آسفالت این آزاد راه تصویب شد. وی اظهار کرد: در مرحله اول اجرای این طرح، در زمان کنونی روکش آسفالت هفت کیلومتر از این بزرگراه به عرض ۱۵ کیلومتر از منطقه خاوران به تبریز به صورت رفت و برگشت با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال در حال اجراست.
    معاون راهداری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: این آزادراه با مشارکت بانک ملی و شرکت حفظ و نگهداری راه های کشور، حفظ و نگهداری می شود و اجرای روکش آسفالت در کاهش لغزندگی و تصادفات این آزاد راه نقش بسزایی ایفا می کند.
    رسول زاده، ادامه داد: در صورت تخصیص اعتبارات لازم از سوی بانک ملی و مساعد بودن شرایط جوی و آب و هوایی، تا پایان امسال ۲۰ کیلومتر از این بزرگراه بهسازی، ایمن سازی و روکش آسفالت می شود.
    معاون راهداری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی آسفالت ریزی ۴۲۲ کیلومتر از راه های اصلی و فرعی استان را از دیگر اقدامات این اداره کل طی سال جاری اعلام کرد و گفت: برای این میزان آسفالت ریزی به حجم ۳۸۵ هزار تن آسفالت، بیش از هشت هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است. رسول زاده، افزود: در این بازه زمانی با صرف بیش از سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار، ۱۷۶ کیلومتر آسفالت ریزی نیز در راه های روستایی استان انجام شده است.
    معاون راهداری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی، با بیان اینکه حذف نقاط حادثه خیر راه های استان از دیگر اقدامات این اداره کل است، گفت: حذف ۲۰ نقطه حادثه خیز در راه های استان مصوب شده است که تاکنون ۱۰ نقطه با صرف بیش از ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار حذف شده است. رسول زاده، ادامه داد: حذف ۱۰ نقطه حادثه خیز راه های استان دیگر نیز در دستور کار است که تلاش می شود تا نیمه دوم سال آینده این نقاط حذف و ایمن سازی شود.
    آزادراه تبریز- زنجان که با عنوان آزادراه پیامبر اعظم(ص) نامگذاری شده است، قسمتی از آزادراه تهران - قزوین - زنجان - تبریز - بازرگان و بخشی از راه ابریشم محسوب می شود که عملیات احداث آن از سال ۱۳۷۵ آغاز و اسفند سال ۱۳۸۹ بهره برداری شد. این آزادراه که نخستین آزادراه کوهستانی و یکی از عظیم ترین طرح های راهسازی کشور محسوب می شود ۲۸۵ کیلومتر طول دارد.
    آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.