سرمقاله

آموزه‌های جنگ غزه / جلال خوش‌چهره

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • کیوسک‌های دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد
  • پرونده مرکز مبادله در دیوان عدالت اداری آیا مرکز مبادله ارز و طلای ایران، فاقد وجاهت قانونی است؟
  • آغاز ثبت‌نام دهمین دوره کارآموزی همراه اول
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 18856  |  صفحه آخر  |  تاریخ: 24 آبان 1402
    مدرن‌سازی فورد موستانگ مک‌وان ۱۹۷۱ با الهام از شلبی GT500
    موستانگ جذابی که در اینجا می‌بینید، ترکیبی از مک‌وان ۱۹۷۱ با شلبی GT500 کنونی با پیشرانه سوپرشارژ ۷۶۰ اسب بخاری و ویژگی‌های مدرن است. فورد به‌تازگی نسخهٔ کالیفرنیا ادیشن را برای نسل هفتم موستانگ ارائه کرده است که با ویژگی‌های خاصی به موستانگ GT کالیفرنیا ادیشن سال ۱۹۶۸ اشاره دارد؛ اما اگر این نسخه رؤیای شما را برای داشتن موستانگی با حال و هوای کلاسیک در کنار ذات مدرن برآورده نکند چه؟ بدین منظور باید به دنیای رندرهای دیجیتالی سفر کنیم یعنی جایی که یک گرافیست دیجیتال بنام «ابیملک آرلانو» در جدیدترین پروژهٔ رؤیایی خود یک موستانگ کلاسیک جذاب را خلق کرده است.
    وی قصد داشته GT500 جدید را با یک موستانگ قدیمی ترکیب کند. بااین‌حال، انتخاب آرلانو برای این کار نسبتاً عجیب به نظر می‌رسد زیرا او سراغ موستانگ مک‌وان ۱۹۷۱ رفته است درحالی‌که تولید موستانگ‌های شلبی در سال ۱۹۷۰ خاتمه یافت. وی چون مدل ۱۹۷۱ را با پیشرانه‌های بزرگ و قطعات سفارشی بی‌پایان مثل اسپویلر، ماسل کار مانندترین موستانگ می‌داند (موستانگ درواقع پونی کار بود) این مدل را انتخاب کرده است.
    حال آرلانو برای اینکه موستانگ موردبحث را حتی جذاب‌تر کند (حداقل در دنیای رؤیا و رندر)، بدنهٔ مک‌وان ۱۹۷۱ را پهن‌تر، دهانهٔ گلگیرها را بزرگ‌تر و کابین را با نمونهٔ متعلق به GT500 کنونی جایگزین کرده است. همچنین کل بدنه از فیبر کربن ساخته و با نوارهای مشکی تزئین شده است. این موستانگ جذاب روی رینگ‌های زیبای HRE 520 قرار گرفته و البته موتور سوپرشارژ ۷۶۰ اسب بخاری شلبی و گیربکس هفت سرعته دوکلاچه هم زیر کاپوت پنهان شده است.
    با توجه به حجم تغییرات، اگر این موستانگ یک رستوماد واقعی بود قطعاً قیمت بسیار گرانی می‌داشت. آرلانو برای این خودرو نام Ecdysis را انتخاب کرده است که به فرایند پوست‌اندازی مار برای رشد که پوست جدید و قوی‌تر گفته می‌شود.