سرمقاله

با یک اقلیت شاید، برای یک اقلیت نشاید! ‪/‬ محمدعلی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • کیوسک‌های دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد
  • پرونده مرکز مبادله در دیوان عدالت اداری آیا مرکز مبادله ارز و طلای ایران، فاقد وجاهت قانونی است؟
  • آغاز ثبت‌نام دهمین دوره کارآموزی همراه اول
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 18977  |  صفحه ۱۱ | ایران و جهان  |  تاریخ: 27 آبان 1402
    شورای حکام قطعنامه علیه ایران تصویب نمی‌کند
    یک خبرگزاری آمریکایی گزارش داد که با وجود تهدیدهای غرب مبنی بر صدور قطعنامه جدید علیه برنامه هسته‌ای ایران، آمریکا در نشست آتی شورای حکام چنین قطعنامه‌ای تصویب نخواهد کرد. به گزارش ایسنا، خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات غربی آگاه نوشت که احتمالاً در نشست آتی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قطعنامه‌ای علیه برنامه هسته‌ای ایران تصویب نخواهد شد؛ چراکه دولت آمریکا در حال حاضر درگیر جنگ غزه بوده و در سال میلادی آینده نیز انتخابات ریاست جمهوری را در پیش دارد.
    مقامات آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود، به رویترز گفتند که احتمال تصویب قطعنامه در نشست آتی شورای حکام پایین است؛ زیرا آمریکا قصد دارد از تنش‌های دیپلماتیک و هسته‌ای با تهران اجتناب کند.
    به ادعای یکی از دو گزارش محرمانه سازمان انرژی اتمی که به رویت رویترز رسیده ایران حالا برای ساخت سه بمب هسته‌ای، اورانیوم ۶۰ دارد.
    گرچه به گزارش رویترز، قدرت‌های غربی در ماه سپتامبر ایران را تهدید به تصویب یک قطعنامه الزام‌آور کرده بودند، اما مقامات ارشد غرب اذعان دارند که در حال حاضر این امر ناممکن است.
    در این گزارش به نقل از چهار مقام آمریکایی آمده‌است: در وضعیت کنونی احتمالاً یک بیانیه قاطع اما غیرالزام‌آور تصویب خواهد شد که ایران را به تصویب اقدامات جدی‌تر در نشست سال آینده شورای حکام تهدید می‌کند.
    همچنین یک مقام ارشد اروپایی به رویترز گفت: در حال حاضر نمی‌توانیم علیه ایران قطعنامه‌ای تصویب کنیم؛ زیرا این کار ممکن است آنها را به غنی‌سازی ۹۰ درصدی (اورانیوم لازم برای ساخت سلاح هسته‌ای) وادار کند.