سرمقاله

گسترش فرهنگ مقاومت در اراضی اشغالی / سعید پورعلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل به مناسبت عید فطر
  • پخش تازه‌ترین تاک‌شوی تولیدی ویستامدیا در شبکه نمایش خانگی
  • اعلام جوایز سومین جشنواره رساله برتر مهندسی برق با حمایت ایرانسل
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 18987  |  صفحه ۱  |  تاریخ: 28 آبان 1402
    قانون، ابزار کنترل قدرتمندان یا مردم؟
    استاد ارجمند و گرانمایه جناب اقای دکتر مسعود پزشکیان
    خبر رد صلاحیت شما و شخصیت‌های امثال شما موجب تعجب نیست، گرچه موجب تاسف و نگرانی بسیار است. پیش از شما، بسیاری از چهره‌های درخشان این کشور را به تیغ رد صلاحیت از میدان خارج و خانه‌نشین کرده اند. آخرین انتخابات ریاست جمهوری اظهر من الشمس است. دریغ، که سالهاست در کشور عزیزمان، قانون، گروگان تنگ نظری ها شده و در نتیجه کارکرد واقعی خود را از دست می دهد. به جای آن که قانون مسلط بر قدرتمندان و ابزاری برای کنترل قدرت باشد، آن را به ابزاری برای کنترل مردم تبدیل ساخته اند. رد صلاحیت شما نمونه ای از این قبیل است.
    جماعتی عاری از تحلیل‌های اندیشمندانه و تدبیر دور اندبشانه، نمی‌دانند که این کشور از آن این مردم است و آنها حق ندارند مردم را از داشتن کشوری آباد و آزاد و مترقی و اقتصادی پویا و حکومتی متعلق به همه مردم محروم نمایند. هر چه دلسوزان ملت فریاد می‌زنند «گر تو قرآن به این نمط خوانی، ببری رونق مسلمانی»، به گوش آقایان نمی رود که نمی‌رود و نتیجه ی تلخش را غمگنانه در تردید گروه های بزرگی از مردم نسبت به ارزش‌های بنیادی و در قهر با صندوق های رای، در قهر با کاندیدا شدن، در قهر با حاکمیت، در قهر با برخی احکام دینی، و در قهر باهمین امر فلسطین و .... می بینیم.
    نه مردم علفند و نه قانون، ماشین چمن زنی که هر کس قدش بلند تر است، بریده شود و آن که می‌ماند، کوتاه بشود یا یکدست شود. قانون که شیوه اجرا یا خروجی‌اش، محروم کردن دلسوزترین و صالح ترین و توانمندترین مردمان این سرزمین از حضور در امر سیاست و قدرت باشد، یا ابزاری برای اعمال سلایق تنگ سیاسی و محروم کردن رقیب و برپایی نمایش‌های یک طرفه، ناکارآمدی و انحرافش از روز روشن تر است. آنها نمی‌دانند یا درک نمی‌کنند که جامعه متکثر را با حکومت یکدست نمی‌توان اداره کرد و دیر یا زود سرکنگبین صفرا خواهد فزود. بر این مصبیت، امر خیانت به دین و میهن را هم باید افزود. به سهم خود و همراه با بسیاری دیگر ازمردم قدرشناس میهنمان، قدردان سالها تلاش شما به عنوان نماینده مردم، هستیم. ای کاش همین نمونه مشخص، آقایان را به بازنگری در مسیری که نتیجه اش جز خسران مضاعف برای میهن و مردم و دین خدا نیست، وادارد.
    ابوالفضل فاتح
    ۲۶ آبان ۱۴۰۲