سرمقاله

چرخه اوراق شدن اقتصادی / پیمان مولوی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام عیدی ایرانسل برای نوروز ۱۴۰۳
  • رونمایی از هدیه ویژه همراه اول برای سفرهای نوروزی دور دنیا
  • آغاز جشنواره نوروزی لنز ایرانسل با جوایز ویژه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 22257  |  صفحه ۴ | فرهنگ و هنر  |  تاریخ: 25 دی 1402
    چرا «جولیا رابرتز» در صحنه‌های برهنه بازی نمی‌کند؟
    «جولیا رابرتز» بازیگر برنده اسکار فاش کرد که در تمام ۳۵ سال تجربه کاری در عرصه فیلم و سینما به انتخاب خودش در صحنه‌های برهنه بازی نکرده است. به گزارش ایسنا، «جوالیا رابرتز» بازیگر ۵۶ ساله آمریکایی در مصاحبه‌ای جدید عنوان کرد که در تمام طول دوران حرفه‌ای خود در سینما و تلویزیون به انتخاب خودش در صحنه‌های برهنه حاضر نشده است و گفت: «بدون اینکه قصد داشته باشم از انتخاب‌های دیگران انتقاد کنم باید بگویم این انتخاب من بوده است که در فیلم‌ها برهنه نشوم یا خودم را در موقعیت‌هایی از نظر جسمی آسیب‌پذیر قرار ندهم.»
    این بازیگر در مصاحبه با «ریچارد کورتیس» نویسنده و کارگردان فیلم «ناتینگ‌هیل» که در مجله ووگ منتشر شده فاش کرد که یکی از دلایل عدم بازی او در نقش‌های برهنه به دلیل ارتباط بیولوژیکی او با موضوع فمینیسم است.
    «رابرتز» همچنین عنوان کرد که از بازی در نقش‌های نژادپرستانه و صحنه‌های کاملا برهنه در بسیاری از پروژه‌های روی پرده خودداری کرده است و حتی در فیلم معروف «زن زیبا»، که نقش یک روسپی را بازی می‌کرد، با لباس کاملا پوشیده و در تمام صحنه‌ها مقابل دوربین رفت.
    این بازیگر برنده اسکار ابراز امیدواری کرد که بتواند نمونه‌ای برای زنان دیگری باشد که تحت فشار قرار می گیرند تا کاملا جلوی دوربین برهنه شوند.
    او پیش‌تر در مصاحبه‌ای با روزنامه دیلی میل نیز گفته بود: «وقتی از من پرسیده شد که آیا می‌خواهم یک صحنه برهنه در یک فیلم بازی کنم، گفتم این واقعاً کاری نیست که من انجام می‌دهم، بنابراین اگر از من بخواهید این کار را انجام دهم پاسخ من، منفی خواهد بود. به عنوان مادر سه فرزند، چنین احساسی دارم».
    در حالی که «رابرتز» در برخی از فیلم‌هایی که حاوی صحنه‌های جنسی هستند بازی کرده است، انتخاب برهنه نشدن برای او تعمدی بوده است. او با اشاره به این که صنعت فیلم مدرن «کاملاً متفاوت» با دوران اوج خودش است، گفت: «احساس یک دایناسور را دارم، زمانی که شما فقط به ساختار کسب و کار نگاه می کنید همه چیز کاملاً متفاوت شده و آشفته‌تر به نظر می‌رسد.»
    «جولیا رابرت» چهار بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده‌است که از آن میان یک بار برای فیلم «ارین براکویچ» ساخته «استیون سودربرگ» این جایزه را کسب کرده‌است. او همچنین برای ایفای این نقش، برنده جایزه بفتا نیز شده‌است. او همچنین از ۹ بار نامزدی در جوایز گلدن گلوب، ۳ بار هم موفق به دریافت این جایزه شده‌است. او یکی از ۱۶ بازیگر زنی به‌شمار می‌رود که برای نقش آفرینی در یک فیلم، جوایز اسکار، بفتا، گلدن گلوب، جایزه انجمن منتقدان و جایزه انجمن بازیگران فیلم را دریافت کرد.