سرمقاله

چرخه اوراق شدن اقتصادی / پیمان مولوی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • نخستین برات الکترونیک تضمین شده توسط شبکه بانکی صادر شد
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • کیوسک‌های دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 22262  |  صفحه ۵ | جهان ورزش  |  تاریخ: 25 دی 1402
    سیاست پشت‌پرده درویش
    چه کسی دوست ندارد برانکو پرسپولیسی شود؟
    بر خلاف اظهارات مدیران پرسپولیس، شواهد نشان می‌دهد تلاش‌هایی در حال انجام است تا برانکو هدایت سرخپوشان را نپذیرد.
    به گزارش ایرنا، از روزی که پرسپولیس مقابل مس رفسنجان متوقف شد و یحیی گل‌محمدی از هدایت این تیم استعفا کرد بیشتر از ۲۰ روز می‌گذرد. در همه این روزها خبری از انتخاب جانشین گل‌محمدی نبوده است. ابتدا عنوان شد که باشگاه پرسپولیس در تلاش است تا با مذاکره با گل‌محمدی او را از تصمیمش مبنی بر استعفا از سرمربیگری سرخ‌پوشان منصرف کند؛ اما خیلی زود خلاف این ادعا ثابت شد تا مشخص شود درویش آنقدرها هم از استعفای این مربی ناراحت نشده است.
    برانکو به پرسپولیس می‌آید؟
    استعفای سرمربی در میانه فصل یک امتیاز منفی برای مدیریت باشگاه محسوب می‌شود. شاید اگر در استعفاهای پیشین گل‌محمدی، درویش رویکرد بهتری داشت بار دیگر شاهد استعفای این مربی نبود. همه قهرها و استعفاهای پیشین این مربی با واکنش‌های خنثی و عجیب مدیران پرسپولیس همراه بود. کار به گونه‌ای پیش می‌رفت که انگار سرمربی پیشین پرسپولیس برای مدیریت این باشگاه تعیین تکلیف می‌کرد. در نهایت گل‌محمدی از پرسپولیس رفت تا درویش که تا پیش از این در چالش‌های مختلف کارنامه ضعیف و مردودی داشته با یک چالش بزرگ دیگر روبه‌رو شود.
    با استعفای گل‌محمدی هواداران پرسپولیس که روزهای موفقی را با برانکو ایوانکوویچ تجربه کرده بودند، یک بار دیگر خواهان حضور این مربی کروات در تیم محبوب‌شان شدند. مدیران پرسپولیس برای اینکه در ظاهر طبق خواسته هواداران رفتار کنند، عنوان کردند که با برانکو مذاکره کرده‌اند. این باشگاه در اطلاعیه‌ای به واکنش هواداران در خصوص جذب برانکو واکنش نشان داد. در این بخش از این اطلاعیه آمده: «همین حالا فشار هواداری در شبکه‌های اجتماعی باعث سوءاستفاده‌ها شده است و پیشنهادها را به سمت و سویی می‌برد که قطعاً پذیرش آنها از سوی پرسپولیس یا ممکن نیست یا در صورت مورد قبول واقع شدن، به زیان باشگاه تمام می‌شود.»
    در ادامه خبری منتشر شد مبنی بر اینکه پیشنهاد پرسپولیس به برانکو، قراردادی سه ماهه و تا پایان فصل است. این مسأله با واکنش این مربی روبه‌رو شد و برانکو اعلام کرد که حاضر به پذیرش پیشنهاد پرسپولیس نیست. موضوع جریمه دیرکرد مالیات دوران حضور برانکو در ایران هم مزید بر علت شد تا برانکو از هدایت سرخپوشان دور شود که البته باشگاه پرسپولیس در خبری مدعی شد مشکل مالیالت این مربی حل و فصل شده است.
    بازی با احساسات هواداران
    اینکه به محض مطرح شدن نام برانکو برای سرمربیگری پرسپولیس، مشکلات و موانع زیادی پیرامون حضور این مربی ایجاد شده، نمی‌تواند اتفاقی باشد. به نظر می‌رسد اراده‌ای برای اینکه برانکو خودش از هدایت پرسپولیس انصراف دهد وجود دارد، اما از آنجایی که این مربی از حمایت هواداران پرسپولیس برخوردار است، مسئولان باشگاه پرسپولیس جرأت اینکه اعلام کنند مربی موردنظرشان برانکو نیست، ندارند و به همین دلیل است که به طرز عجیبی هر روز یک مشکل جدید برای حضور برانکو در پرسپولیس به وجود می‌آید.
    درویش به عنوان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس حق دارد بر اساس منافع تیم فوتبال این باشگاه با مربیان مختلف مذاکره کند و این حق طبیعی اوست، اما انتظار می‌رود اینگونه با احساسات هواداران بازی نشود و واقعیت‌های موجود به آنها گفته شود؛ نه اینکه توپ را به زمین برانکو بیندازند. اگر واقعاً باشگاه پرسپولیس به دلایل مختلف احساس می‌کند که نمی‌تواند با برانکو همکاری کند این موضوع را باید به صورت شفاف با هواداران در میان بگذارد. تلاش برای اینکه گزینه محبوب هواداران پرسپولیس خودش اعلام کند که حاضر به همکاری با سرخپوشان نیست نه اخلاقی است و نه حرفه‌ای.