سرمقاله

چرخه اوراق شدن اقتصادی / پیمان مولوی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • نخستین برات الکترونیک تضمین شده توسط شبکه بانکی صادر شد
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • کیوسک‌های دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 22263  |  صفحه ۵ | جهان ورزش  |  تاریخ: 25 دی 1402
    200 میلیارد تومان بدهید
    شکایت جنجالی پرسپولیس از کنفدراسیون آسیا!
    باشگاه پرسپولیس در تدارک شکایت از کنفدراسیون فوتبال آسیاست. به گزارش ورزش سه، سه سال از حضور پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا می‌گذرد اما سرخ‌پوشان هنوز نتوانسته‌اند پاداش 2.7 میلیون دلاری خود را دریافت کنند. جالب اینکه در این مدت دلار بیش از دو برابر نسبت به ریال با ارزش‌تر شده تا ارزش اسمی پاداش پرسپولیس هم بالاتر برود.
    پرسپولیس همچنین 715 هزار دلار از فصل بعد لیگ قهرمانان و 120 هزار دلار از این فصل مسابقات فوتبال در قاره آسیا به دست آورده تا حدود 3.6 میلیون دلار از ای اف سی طلبکار باشد اما این طلبی است که هنوز وصول نشده و موانع قانونی متعددی جلوی پای آن قرار دارد.
    ای اف سی در اساسنامه خود پایبندی خود به تحریم‌های بین‌المللی را اعلام کرده و صراحتا در قسمت پاداش تیم‌ها نوشته که پرداختی بر اساس تحریم‌های بین‌المللی انجام خواهد شد.
    در این بین باشگاه پرسپولیس و فدراسیون فوتبال بارها به شکل مختلف تلاش کردند تا باوجود شرایط تحریمی بتوانند این رقم را دریافت کنند اما موفق نشدند. حتی سال گذشته مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرد که آنها تلاش می‌کنند با دریافت مجوز بانک مرکزی دوحه بتوانند درآمدهای دلاری خود را از طریق قطر دریافت کنند اما حتی این پروژه هم به جایی نرسید و شکست خورد.
    حالا اما باشگاه پرسپولیس هدف دیگری را در پیش گرفته و قصد دارد با شکایت از کنفدراسیون فوتبال آسیا به محکمه جهانی، پاداش خود را دریافت کند.
    باشگاه پرسپولیس این پروژه را به یک شرکت حقوقی سپرده و قصد دارد به این شکل شانس خود برای دریافت رقم نزدیک به 200 میلیارد تومان را زنده کند که البته شاید شانس چندانی حداقل در کوتاه مدت نداشته باشد.
    جالب اینکه باشگاه پرسپولیس در این مدت بارها به پشتوانه این عدد دلاری وام‌هایی را نیز دریافت کرد تا در کوتاه مدت بتواند مشکلات خود را حل و فصل کند اما در حالی که قرار بود با وصول پاداش، وام را پرداخت کند، این اتفاق رخ نداد تا به‌نوعی از جیب اصل وام و سود و دیرکرد را بپردازد.
    باشگاه پرسپولیس که تا پایان فصل کسری بودجه نسبتا سنگینی دارد، بعد از اینکه پیراهن خود را با عدد نزدیک به 170 میلیارد تومان در اختیار اسپانسر قرار دارد، برای جبران کسری بودجه خود در تلاش است تا با به ثمر رساندن این شکایت بتواند دستمزد و مطالبات بازیکنان را در اختیار آنها قرار دهد.