سرمقاله

بحرانِ رفتن / نیما غلامرضایی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام عیدی ایرانسل برای نوروز ۱۴۰۳
  • رونمایی از هدیه ویژه همراه اول برای سفرهای نوروزی دور دنیا
  • آغاز جشنواره نوروزی لنز ایرانسل با جوایز ویژه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 22598  |  صفحه ۲ | سیاست روز  |  تاریخ: 01 بهمن 1402
    از همه ابزارها برای حفظ تمامیت ارضی کشور استفاده می کنیم
    امیرمحمدرضا قرائی آشتیانی وزیر دفاع، درباره اقدامات بازدارنده اخیر ایران و مورد هدف قرار دادن مواضع تروریست‌ها، گفت: جمهوری اسلامی برای این‌که از تمامیت ارضی و مردم عزیز کشورمان دفاع کند، از همه ابزارها استفاده می‌کند و ما ضمن این‌که به همه همسایگان‌مان احترام می‌گذاریم، حقوق‌شان را رعایت می‌کنیم و تمامیت ارضی آنها را هم قبول داریم و هم به حفظش کمک می‌کنیم اما به هیچ وجه نمی‌پذیریم از داخل کشورهایی که با ما همجوار هستند، تهدیدی علیه ما انجام شود.
    به گزارش ایلنا، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد: ابتدا ما با مذاکره، صحبت و تعامل با این کشورها تلاش داریم اتفاقی نیفتد، ولی اگر نتوانند کنترل کنند و تعللی صورت گیرد، آن زمان مجبوریم عکس‌العمل نشان دهیم و خودمان وارد عمل می‌شویم و فرقی هم نمی‌کند، چه کشوری باشد.
    وی عنوان کرد: این حق دفاع مشروع برای ما وجود دارد و اصلا بر اساس همه حقوق بین‌المللی و موازین بین‌المللی هر کشوری از ناحیه تروریست‌ها مورد تعرض قرار گیرد، می‌تواند دفاع مشروع کند و ما هر کجا از هر ناحیه‌ای تهدید شویم، می‌توانیم عکس‌العمل نشان دهیم.
    امیرآشتیانی خاطرنشان کرد: قبل از این اقدامات حتما با صحبت‌هایی که انجام می‌دهیم، با مذاکراتی که با مرزبانان و مجموعه عناصر سیاسی آن کشورها می‌کنیم، تلاش می‌کنیم خودشان کنترل کنند که این اتفاقات نیفتد.
    وی در پاسخ به اینکه آیا در موارد اخیر هم این اقدام صورت گرفته است، گفت: بله، حتما این کار را انجام داده‌ایم. توجیه و صحبت کردیم، تذکر داده‌‌ایم و اگر ببینیم رعایت نمی‌کنند، از حق مشروع‌مان استفاده می‌کنیم و عملیات انجام می‌دهیم.