سرمقاله

بحرانِ رفتن / نیما غلامرضایی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام عیدی ایرانسل برای نوروز ۱۴۰۳
  • رونمایی از هدیه ویژه همراه اول برای سفرهای نوروزی دور دنیا
  • آغاز جشنواره نوروزی لنز ایرانسل با جوایز ویژه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 22619  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 01 بهمن 1402
    رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:
    باید شاهد حاکمیت سلامت در جامعه با مشارکت همه جانبه باشیم
    رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه حفظ و ارتقای سلامت نیازمند تلاش همه جانبه است، افزود: باید مدیریت بهداشتی و درمانی در استان گیلان به گونه ای پیش رود تا ما شاهد حاکمیت سلامت در جامعه با مشارکت همه جانبه باشیم.
    دومین کارگروه زیستی شورای پدافند غیرعامل استان گیلان با حضور دکتر محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و جمعی از مسوولان و نمایندگان دستگاه های اجرایی در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد.
    در این نشست گزارشی از اقدامات لندفیل سراوان، وضعیت تصفیه خانه سراوان و زباله سوز، اقدامات پیرامون مدیریت پسماند عفونی مراکز درمانی، ایمنی آب شرب شهرستان رشت، وضعیت پشته آئدس، اقدامات دستگاه های اجرایی پیرامون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده و همچنین احداث بیمارستان 800 تختخوابی رشت مواردی مطرح و تبادل نظر شد.
    دکتر محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه دانشگاه متولی اصلی تامین و پایداری سلامت است، اظهار کرد: نخستین اقدام در این رابطه در کنار پایداری سلامت و ارتقای نظام سلامت، تلاش برای کاهش آلاینده های زیست محیطی و مدیریت صحیح و با دقت مدیریت پسماند عفونی و بیمارستانی است.
    وی با بیان اینکه حفظ و ارتقای سلامت نیازمند تلاش همه جانبه است، افزود: باید مدیریت بهداشتی و درمانی در استان گیلان به گونه ای پیش رود تا ما شاهد حاکمیت سلامت در جامعه با مشارکت همه جانبه باشیم. رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ضرورت هم افزایی و همگرایی دستگاه ها در بالا بردن سطح بهداشت و درمان مردم تاکید کرد و گفت: پایداری و حفظ سلامت جامعه تنها با مشارکت و همگرایی همه جانبه ممکن و میسر میشود.
    دکتر آشوبی با اشاره به اقدامات رضایت بخش دستگاه های متولی در مدیریت پسماند لندفیل سراوان، خاطرنشان کرد: اقدامات انجام شده در لندفیل سراوان و همچنین تصفیه خانه نسبت به گذشته قابل قیاس نیست و امیدبخش است. وی همچنین به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی گیلان پیرامون ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم منطقه سراوان اشاره کرد و افزود:  این مرکز خدمات سلامت بر خلاف مراکز جامع سلامت در استان، به صورت تخصصیی در دو نوبت صبح و عصر به مردم خدمت ارائه می کند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اقدامات قابل توجه نظام سلامت در جهت پیشگیری و کنترل پشه آئدس، گفت: یک پشه آئدس در صورت عدم کنترل و انتشار می توانست حداقل به 20 نفر نیش بزند و در چنین حالتی روزانه هزاران نفر به این پشه آلوده و بار بیماری ناشی از انتقال بیماری پشه آئدس به شکل باور نکردنی در منطقه گسترش پیدا می کرد.
    گفتنی است در این نشست جمعی از مسوولان، نمایندگان دستگاه های اجرایی، نظارتی و همچنین کارشناسان دستگاه های متولی، چالشها، موانع و همچنین راهکاری های لازم جهت حفظ و ارتقای سطح بهداشت و سلامت استان را تبیین و تشریح کردند.