سرمقاله

ضرورت استفاده از علم ارتباطات برای رفع شکاف‌ها ‪/‬ ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام عیدی ایرانسل برای نوروز ۱۴۰۳
  • رونمایی از هدیه ویژه همراه اول برای سفرهای نوروزی دور دنیا
  • آغاز جشنواره نوروزی لنز ایرانسل با جوایز ویژه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 22664  |  صفحه ۳ | جامعه  |  تاریخ: 02 بهمن 1402
    سازمان هواشناسی هشدار داد
    تشدید بارش در ۱۰ استان
    سازمان هواشناسی نسبت به تشدید بارش در ۱۰ استان، سیلابی شدن مسیل‌ها، آبگرفتگی معابر و احتمال قطعی برق در نواحی روستایی نقاط سردسیر هشدار داد.
    به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌رنگ با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی آورده است:  بارش باران، رعدوبرق، در مناطق سردسیر بارش برف، وزش باد شدید موقت، در مناطق کوهستانی کولاک برف و احتمال وقوع بهمن و کاهش محسوس دما  سه‌شنبه (۳ بهمن‌ماه) در گیلان، غرب مازندران، اردبیل، آذربایجان شرقی، شمال و نوار غربی آذربایجان غربی، زنجان، شمال قزوین، چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات در استانهای تهران و البرز و چهارشنبه (۴ بهمن‌ماه) در اردبیل، گیلان، غرب مازندران، ارتفاعات در استان‌های زنجان، قزوین، البرز پیش‌بینی می‌شود.
    در این شرایط جوی اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، یخ‌زدگی و لغزندگی زمین در گردنه‌های کوهستانی به سبب بارش برف، انسداد گردنه‌های مسیرهای برف‌گیر، کاهش دید، بهمن، کولاک برف، سیلابی شدن مسیل‌ها، آبگرفتگی معابر و احتمال قطعی برق در نواحی روستایی نقاط سردسیر دور از انتظار نیست.
    به توصیه سازمان هواشناسی پرهیز از سفرهای غیر ضروری به‌ویژه در گردنه‌های برف‌گیر و مجهز بودن خودروها به وسایل زمستانی در مناطق سردسیر، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر، پرهیز از فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر و صرفه‌جویی در مصرف حامل‌های انرژی در دستور کار قرار گیرد.
    به گزارش ایسنا در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.