سرمقاله

برهه حساس تاریخ وکالت ‪/‬ علی مندنی پور

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • کیوسک‌های دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد
  • پرونده مرکز مبادله در دیوان عدالت اداری آیا مرکز مبادله ارز و طلای ایران، فاقد وجاهت قانونی است؟
  • آغاز ثبت‌نام دهمین دوره کارآموزی همراه اول
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 22803  |  صفحه ۹ | تولید و تجارت  |  تاریخ: 03 بهمن 1402
    رشد بیش از ۲ هزار درصدی حق‌بیمه تولیدی در بیمه تعاون
    مسیر متفاوت در حق بیمه تولیدی نتایج خوبی را در رشد این شاخص از ابتدای سال تا پایان آذرماه 1402 در بیمه تعاون رقم زده است، بطوریکه تراز مالی بیمه تعاون در صنعت بیمه با شرایط فعلی را بسیار قابل توجه می نماید.
    به گزارش روابط عمومی بیمه تعاون به نقل از پایگاه خبری رصد روز، شش ماهه ۱۴۰۲ در حالی برای بیمه تعاون به پایان رسید که جابجایی شاخص های مالی تعیین کننده برای این شرکت بیمه بیمه ای تراز مالی مالی قابل توجهی را رقم زد بطوریکه سود خالص بیمه تعاون در نیمه نخست ۱۴۰۲ به با ۶۷ درصد افزایش و سود خالص هر سهم آن نیز با ۶۵ درصد رشد همراه بود. سود عملیاتی بیمه تعاون نیز با ۳۳ بهبود نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه شد. رشد ۹۰ درصدی درآمدهای بیمه ای از دیگر دستاوردهای بیمه تعاون در فاصله فروردین تا شهریور ۱۴۰۲ بود تا یکی از بهترین نیم فصل های بیمه تعاون در سنوات گذشته رقم بخورد.
    نتایج بکارگیری یک استراتژی پایدار در بیمه تعاون
    بیمه تعاون که در سال جدید با رویه ای متفاوت در حق بیمه تولیدی به دنبال ایجاد بستری برای رشد سایر رشته های بیمه ایست از ابتدای سال تا کنون نتیجه قابل توجهی را در میزان حق بیمه تولیدی رقم زده که جدا از افزایش چند برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل تراز خود را در سال جاری به خوبی بهبود بخشیده و می توان انتظار داشت در پایان سال این دستاورد رشد بیشتری داشته باشد.
    بررسی ها نشان می دهد که میزان حق بیمه تولیدی بیمه تعاون در پایان آذرماه نسبت به ابتدای سال با رشد ۲.۰۰۳ درصدی همراه بوده که با توجه به وضعیت فعلی در بنگاههای اقتصادی و نیز شرایط معیشتی حاکم بر جامعه نتیجه ای قابل قبول برای بیمه تعاون به شمار می آید.
    در کنار افزایش بیش از ۲ هزار درصدی حق بیمه تولیدی بیمه تعاون خسارت پرداختی آن نیز از ابتدای سال تا پایان آذرماه با افزایش ۱.۳۸۷ درصدی همراه بوده که با این شرایط می توان گفت تراز تعاونی ها در صنعت بیمه تا پایان نه ماهه ۱۴۰۲ تراز قابل قبولیست.
    حق بیمه تولیدی بیمه تعاون در ۹ ماهه ۱۴۰۲ نسبت به ۹ ماهه سال گذشته با رشد ۷۸ درصدی همراه بوده و این در حالیست که تصمیمات اتخاذ شده برای صنعت بیمه در سال ۱۴۰۲ هرگز مناسب با عمق تأثیرات این صنعت در کشور نبوده است.
    سایر نتایج حاکی از آنست که خسارت پرداختی بیمه تعاون در پایان آذرماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش ۹۶ درصدی به ۹ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال رسیده است.
    به این ترتیب با احتساب ۱۸ هزار و ۶۳۳ میلیارد ریال حق بیمه تولیدی و پرداخت ۹ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال خسارت پرداختی تراز بیمه تعاون در آذرماه ۱۴۰۲ به ۹ هزار و ۳۰۲ میلیارد ریال رسید که در بین شرکتهای بیمه ای تراز قابل توجهیست. این در حالیست که تراز این شرکت بیمه ای با همین محاسبه در پایان آذرماه سال قبل ۵ هزار و ۷۳۶ میلیارد ریال بود.