سرمقاله

نیاز به تدبیر جدید در سیاست نه جنگ نه مذاکره ‪/‬ ابوالفضل فاتح

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • کیوسک‌های دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد
  • پرونده مرکز مبادله در دیوان عدالت اداری آیا مرکز مبادله ارز و طلای ایران، فاقد وجاهت قانونی است؟
  • آغاز ثبت‌نام دهمین دوره کارآموزی همراه اول
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 23634  |  صفحه ۱۲ | سیاست روز  |  تاریخ: 17 بهمن 1402
    معرفی بی‌وای‌دی یوآن UP، شاسی‌بلند برقی با قیمت 14 هزار دلار
    یوآن UP کراس‌اوور الکتریکی کوچکی با ۹۴ یا ۱۷۴ اسب بخار قدرت است که شعاع حرکتی آن بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلومتر خواهد بود. بی‌وای‌دی جدیدترین محصول خود را با نام یوآن UP معرفی کرده است. این خودرو یک شاسی‌بلند الکتریکی است که با توجه به موفقیت مدل بزرگ‌تر یوآن پلاس (همان آتو ۳) و همین‌طور قیمت بسیار مناسب، می‌تواند به یکی از پرفروش‌ترین محصولات بی‌وای‌دی تبدیل شود. یوآن UP از زبان طراحی دراگون فیس بی‌وای‌دی استفاده می‌کند اما در قیاس با آتو ۳، حال و هوای آفرودی‌تری دارد که تا حدودی شبیه رویکرد جیپ در مدل اونجر به نظر می‌رسد. با توجه به این ویژگی، یوآن UP می‌تواند در بین خریداران جوان بسیار محبوب شود.
    این کراس‌اوور الکتریکی جدید چینی ۴,۳۱۰ میلی‌متر طول، ۱,۸۳۰ میلی‌متر عرض و ۱,۶۷۵ میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن ۲,۶۲۰ میلی‌متر است. در قسمت جلوی خودرو شاهد چراغ‌های باریکی هستیم که به جلوپنجرهٔ مشکی مسدود متصل شده‌اند درحالی‌که در پایین سپر قسمتی مشکی‌رنگ با دو ورودی هوای کوچک دیده می‌شود. پروفیل جانبی یوآن UP، اوورهنگ‌های جلو و عقب کوتاه، خط سقف صاف و ستون D پهن تا حدودی مرسدس بنز GLB را به یاد می‌آورند. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌ها ظاهری این کراس‌اوور کوچک هم می‌توان به دستگیره‌های در مخفی، روکش مشکی رکاب‌ها، چراغ‌های سراسری عقب با گرافیک پیچیده و دیفیوزر نقره‌ای اشاره کرد.
    یوآن UP با دو نوع موتور الکتریکی به بازار عرضه خواهد شد که از مدل دلفین گرفته شده است. نمونهٔ اول تنها ۹۴ اسب بخار قدرت دارد اما کسانی که خواهند قدرت بیشتری هستند می‌توانند نسخهٔ قوی‌تر با ۱۷۴ اسب بخار قدرت را انتخاب کنند. خریداران همچنین امکان انتخاب از بین دو پکیج باطری را خواهند داشت که شامل یک نمونهٔ ۳۲ کیلووات ساعتی و پکیج بزرگ‌تر ۴۵.۱ کیلووات ساعتی می‌شود. برد این خودرو بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلومتر خواهد بود و قیمت آن از حدود ۱۰۰ هزار یوآن معادل تنها ۱۴ هزار دلار آغاز می‌شود.