سرمقاله

لجبازی با افکار عمومی تا کجا؟ / محمدعلی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل به مناسبت عید فطر
  • پخش تازه‌ترین تاک‌شوی تولیدی ویستامدیا در شبکه نمایش خانگی
  • اعلام جوایز سومین جشنواره رساله برتر مهندسی برق با حمایت ایرانسل
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 26172  |  صفحه ۴ | فرهنگ و هنر  |  تاریخ: 25 فروردین 1403
    ابوالفضل جلیلی:
    دوست دارم کاری متفاوت انجام دهم
    ابوالفضل جلیلی که در انتظار حل شدن مسائل فیلم «مسیر معکوس» است تا آن را در اکران آنلاین نمایش دهد، به دنبال ساخت فیلمی با نام «آب» است؛ فیلمی که داستانش هیچ ارتباطی با آب ندارد.
    به گزارش ایسنا، در آخرین روزهای سال ۱۴۰۲ سازمان سینمایی خبر داد که برای ابوالفضل جلیلی پروانه ساخت یک فیلم سینمایی صادر شده است. این فیلمساز که معمولا فیلم‌هایش با مشکل نمایش در ایران مواجه شده‌اند، در دو سال گذشته مشغول ساخت فیلمی با نام «داد» بود که اکنون مراحل پایانی آن را پشت سرمی‌گذارد و در انتظار فراهم شدن شرایط مالی برای به سرانجام رساندن این پروژه است.
    جلیلی همچنین فیلم دیگری دارد که هنوز به نمایش درنیامده و خودش درباره آن به ایسنا می‌گوید: «مسیر معکوس» در جشنواره فیلم شانگهای جایزه بهترین بازیگر نقش اول و نیز کارگردانی را گرفت ولی برای پروانه نمایش داخلی باید تغییراتی در آن اعمال می‌شد که قبول نکردم و به همین دلیل فیلم به اکران عمومی نرسیده است.
    وی که برای این فیلم یک بار پروانه نمایش گرفته، پیش‌تر گفته بود:‌ «مسیر معکوس» مجوز اکران گرفت اما گفتند برای نمایش در گروه هنر و تجربه باید پنج دقیقه از فیلم حذف شود که من هم قبول نکردم.
    او درباره آخرین وضعیت این فیلم می‌گوید:‌ از آنجا که بنیاد سینمایی فارابی در این پروژه سهیم است، پیشنهادهایی داده‌ام که با خرید یا فروش سهم برای مشخص شدن تکلیف این فیلم تصمیم‌گیری شود تا اگر شرایط فراهم شد برای اکران آنلاین بتوانم اقدام کنم. در حال حاضر منتظر بررسی و اعلام نظر مدیران فارابی هستم.
    این کارگردان با وجود بلاتکلیف بودن دو فیلم آخرش برای فیلم جدیدی پروانه ساخت گرفته که درباره آن می‌گوید: اگرچه مشکلاتی وجود دارد ولی من همیشه کار خودم را انجام می‌دهم، انگار در دنیای دیگری زندگی می‌کنم. همیشه دوست دارم کاری متفاوت و سورپرایزی انجام دهم که بعضی وقت‌ها موفق می‌شوم و بعضی وقت‌ها هم نمی‌شوم.
    جلیلی افزود: فیلم «آب» را هم که می‌خواهم بسازم و باید شرایط مالی آن مهیا شود، درباره آب نیست و به دنبال این هستم تا بچه‌هایی را که استعداد بازیگری دارند ولی امکان کار یا شاید هم پارتی نداشته‌اند، برای بازی در این فیلم دعوت کنم.