سرمقاله

چرا آمده ام؟ / محمد‌علی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • از صدر نشینی ژرمن ها تا برد مجارستان در وقت اضافه با تلویزیون اینترنتی آرپا
  • وزیر ارتباطات فیبرنوری و ۱۰۰۸مین سایت 5G ایرانسل را افتتاح کرد
  • راه‌اندازی 2 سامانه الکترونیک نظام سلامت توسط همراه اول
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 29299  |  صفحه آخر  |  تاریخ: 19 خرداد 1403
    عرضه «تَن‌ها» در کتابفروشی‌ها
    کتاب «تَن‌ها» نوشته لیلا جلینی توسط نشر مهراندیش منتشر و راهی بازار نشر شد. به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «تَن‌ها» نوشته لیلا جلینی به تازگی توسط نشر مهراندیش منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب روایت تنهایی آدم هاست که تنهایی شان انتخاب خودشان نبوده است. در این کتاب شخصیت محوری داستان یک زن است که با آشفتگی ذهنی مواجهه است که نویسنده در آن به دنبال انتقال همین آشفتگی‌های برآمده از تنهایی است به خصوص وقتی که لیلی به عنوان راوی اول شخص وارد داستان می‌شود و قسمت‌هایی از تک‌گویی لیلی بُلد می‌شوند، قسمت‌هایی ایتالیک و قسمت‌هایی با فونت ساده روایت می‌شوند.
    دیگر راویِ این داستان دانای کل، بارها موقعیت خود را عوض می‌کند و با هربار جا عوض کردن، زبان تازه‌ای می‌پذیرد و حرف‌هایی می‌زند که از دهان دیگری بیرون نمی‌آید؛ زمانی که از رهی می‌گوید (که تازه از آمریکا برگشته تا شاید بتواند ارث خانوادگی‌اش را از چنگ مادربزرگ یک‌دنده‌اش بیرون بیاورد) با زمانی که از لیلی می‌گوید (که پرستار جوانی‌ست که از آشفتگی ذهن و نبوغی به هدر رفته رنج می‌کشد؛ رنجی ظاهراً لذت‌بخش) متفاوت است؛ البته خودِ راوی برای خودش هم زبانی جداگانه و مستقل دارد.
    شخصیت‌های این رمان؛ تنهایانِ تن‌ها؛ جداجدا، آرام‌آرام، بنا به جبر سرنوشت به هم می‌رسند و روابط‌شان را می‌سازند، شخصیت‌هایی که پل ارتباطی داستان‌هایشان لیلی است.
    در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:
    «چرا هی همیشه همه معشوقه‌های کوفتیِ دنیا تهِ‌تهش تنها می‌شوند؟ … هیچ معلوم نیست عشق چرا هی همیشه ما زَن‌ها رو تنهاتر می‌کنه… شایدم عشقِ کوفتی عدل سراغ زنای تنها می‌ره که تهِ‌تهش هم هیچ مجنونی گردن نمی‌گیره تنهایی ما رو! وا بمونی عشق»
    این کتاب با ۳۳۶ صفحه و قیمت ۳۳۰ هزار تومان عرضه شده است.