سرمقاله

نشانه‌های ملموس به جای حرف / ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام عیدی ایرانسل برای نوروز ۱۴۰۳
  • رونمایی از هدیه ویژه همراه اول برای سفرهای نوروزی دور دنیا
  • آغاز جشنواره نوروزی لنز ایرانسل با جوایز ویژه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 4549  |  صفحه ۲ | سیاست روز  |  تاریخ: 15 بهمن 1401
    قالیباف در یادواره ۲۴۰۰ شهید نیشابور:
    اقتصاد ۸۰ درصد دولتی محکوم به شکست است
    رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بدون شک اقتصادی که ۸۰ درصد آن دولتی باشد محکوم به شکست است.
    محمدباقر قالیباف روز پنجشنبه ۱۳ بهمن در یادواره ۲۴۰۰ شهید شهرستان نیشابور و گرامیداشت سالروز شهادت سردار محسن قاجاریان خاطرنشان کرد: بر اساس آنچه تاریخ می‌گوید نیشابور شهرستان ویژه‌ای است.
    وی با بیان اینکه این شهر بارها اشغال و تخریب شده اما دوباره با افتخار سربلند شده است، خاطرنشان کرد: نیشابور شهر ایستادگی، مقاومت، درک و شعور و پیشرفت است و با چنین روحیه‌ای نقش خود را ایفا کرده است.
     رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه جوانان عزیز ایران باید تاریخ نیشابور را مطالعه و به آن افتخار کنند، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی جلوه کلمه توحید و حاصل اراده حضرت امام خمینی (ره) بود.
    وی تصریح کرد: امام راحل این مرد بزرگ جز برای خدا کلامی نگفت و در راه مبارزه با استکبار لحظه‌ای بر خود تردید راه نداد و هرگز از بزرگی و تهدید دشمن نترسید.
    قالیباف با بیان اینکه این انقلاب دو رکن جدی و اساسی دارد که اول امام جامعه و دوم مردم هستند، بیان کرد: در حوادث اخیری که در ایران اتفاق افتاد دشمن از همه‌ی جهات بر کشور ما تاخت و با یک جنگ ترکیبی، با فشار اقتصادی و یک تبلیغات بسیار شدید و کاذبانه بر ذهن جوانان ما به میدان آمد.
    وی عنوان کرد: دشمن با تحت‌ فشار قرار دادن و حمله‌های ناجوانمردانه به رهبر انقلاب و دروغ‌پراکنی سعی داشت که حرمت‌ها را بشکند و در جامعه تفرقه بیندازد، آن‌ها با پا گذاشتن روی همه اخلاقیات جامعه به همه هویت‌های ملی و دینی ما حمله کردند.
    رئیس قوه مقننه  گفت: چون دشمن در ۴ دهه گذشته نتوانست در حوزه نظامی با ایران مقابله کند این بار با راه انداختن جنگ روانی به میدان آمد، ما باید دشمن را خوب بشناسیم و در وقت خودش پاسخ دشمنی آن‌ها را بدهیم.
    وی تأکید کرد: باید با بازنگری بخش‌های مختلف ضعف‌های خودمان را بشناسیم، زیرا دشمن از همان‌جایی که ضعیف هستیم ضربه می‌زند از سویی باید نقاط قوت و افتخار را هم ببینیم تا جوانان ناامید نشوند.
    قالیباف با اشاره به اینکه باید ضعف‌های خودمان را با شاخص‌های انقلاب برطرف کنیم، ادامه داد: علت اینکه در اقتصاد ناموفق هستیم چون اقتصادمان مردمی نیست، اقتصادی که ۸۰ درصدش دولتی باشد محکوم به شکست است.
    وی خاطرنشان کرد: متأسفانه بخش قابل توجهی از امکاناتمان را بد مصرف می‌کنیم به طوری که در برخی زمینه‌ها ۴.۵ برابر استاندارد دنیا مصرف داریم، می‌طلبد در برنامه هفتم به این موضوع توجه ویژه‌ای شود.
    رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروز دولت و مجلس مصمم هستند که با باورهای دفاع مقدس و با تکیه بر جوانان متعهد و متخصص با خرد جمعی حرکت کند تا در همین برنامه هفتم به ثبات اقتصادی برسیم.
    وی در ادامه با تأکید بر اینکه یاد و ذکر شهدا این است که خودمان را از وابستگی رها کنیم، افزود: امروز مستقل‌ترین و آزادترین کشور دنیا هستیم، اگرچه آزادی به معنای واقعی خودش باید باشد اما دشمن بر ترویج بی‌بند و باری و فساد تأکید دارد.
    رئیس قوه مقننه بیان کرد: برنامه هفتم توسعه را باید مردمی و بر پایه مردم و جامعه برنامه‌ریزی کنیم، نباید همه کارها را بر عهده دولت بگذاریم، باید امور کشور به دست مردم سپرده شود در این مسیر نباید مسیر گذشته را دوباره ادامه دهیم.
     در این مراسم سردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، استاندار خراسان رضوی و جمعی از خانواده شهدا، ایثارگران و مسئولان محلی نیز حضور داشتند.