سرمقاله

آزمون روابط تهران-پکن ‪/‬ جلال خوش‌چهره

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام عیدی ایرانسل برای نوروز ۱۴۰۳
  • رونمایی از هدیه ویژه همراه اول برای سفرهای نوروزی دور دنیا
  • آغاز جشنواره نوروزی لنز ایرانسل با جوایز ویژه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 5140  |  صفحه ۶ | حوادث  |  تاریخ: 26 بهمن 1401
    فرمانده فراجا:
    خط مشی و اندیشه بنیادی کمیته را امروز هم باید دنبال کنیم
    فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه فراجا خانه پیشکسوتان آن است، گفت: اندیشه و مکتب انقلابی با استخراج آموخته‌ها، اندیشه‌ها و استفاده از تجارب پیشکسوتان باید در سازمان جاری شود.
    به گزارش ایسنا، سردار احمدرضا رادان در گردهمایی سراسری پاسداران کمیته انقلاب اسلامی که به مناسبت چهل و چهارمین فجر انقلاب و سالروز تشکیل کمیته‌های انقلاب اسلامی در ستاد فراجا برگزار شد، با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا، گفت: باید از شهدا بخواهیم که جای ما را پیش خودشان محفوظ دارند. یادی می‌کنیم از آیت الله مهدوی کنی، کسی که شبانه‌روز خود را برای انقلاب گذاشت و دست آخر هم خود را بدهکار انقلاب می‌دانست و اگر در سیره، منش و رفتار وی مطالعه شود پی می‌بریم او در حفظ انقلاب و آرمان‌های آن مجاهدانه در میدان بود.
    رییس پلیس کشور با تبریک ایام رجب که در روزهای پایانی آن قرار داریم و همچنین ایام دهه مبارک فجر، گفت: حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن کاری بود کارستان، مردم ما همواره چنین بوده‌اند. ای کاش بتوانیم برای آنها خدمتگزاران بی‌منتی باشیم.
    رادان در ادامه اظهارات خود گفت: امروز در جمع چهره‌های آشنایی هستیم، کسانی که با آنان در سنگر دفاع از انقلاب و خدمت در راه تامین امنیت جامعه خاطره داریم و روزگارانی را پشت سر گذاشته‌ایم. کمیته، نهادی انقلابی است و یکی از ویژگی‌های این نهاد همین انقلابی بودن آن است که درست در بحبوحه انقلاب این نهاد در اندیشه امام(ره) شکل گرفت.
    فرمانده کل انتظامی کشور تصریح کرد: نهاد انقلابی کمیته دارای چندین ویژگی است یکی اینکه نیروهای کمیته از مردم و انقلابیون بودند؛ دومین مورد اینکه در مکان مقدس مسجد این نهاد پایه گذاری و بنا شد و زیست اول آن از این مساجد آغاز شد؛ سومین ویژگی این است که این نهاد با روحانیون انقلاب شکل گرفته و شروع به کار کرد.
    رادان خاطر نشان کرد: خط مشی و اندیشه بنیادی کمیته انقلاب را امروز هم باید دنبال کنیم؛ نهادی که مردم آن را مدافع امنیت خود و انقلاب تلقی کرده و جبهه متخاصم آن را دشمن خود می­‌دانند که شاید بتوان گفت این بهترین درک از ویژگی یک نهاد است. مجموع همین ویژگی‌ها باعث شد که این نهاد در قالب کمیته انقلاب اسلامی با درایت حضرت امام‌(ره) شکل گیرد.
    وی ادامه داد: همین شاخصه ها باعث شد نهاد کمیته انقلاب اسلامی در اذهان مردم متبلور شده و کاری کند کارستان و در عرصه‌های گوناگون از ایجاد نظم و انتظام گرفته تا انجام کارهای سخت حتی درگیری با منافقان، حضور در جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس، حضور در شرق کشور و طرح انسداد مرزی و در عرصه‌های مختلف همچون مبارزه با موادمخدر که مردم آن را دغدغه خود می‌دانستند در خط مقدم قرار داشت و همه این ویژگی‌ها را می‌توان امروز این‌گونه برداشت کرد این روش امروز هم باید نهادینه شود.
    فرمانده کل انتظامی کشور افزود: همانطور که اشاره شد نیاز است تا امروز با پیروی از تفکر و اندیشه انقلابی به این مکتب نگاه کرد از این‌رو بازنشستگی، برای اعضای وابسته پایان کار نیست بلکه شروعی دوباره است.
    رادان با بیان اینکه اصول انقلابی در هر لباس، مکان و زمان جاری و ساری است، گفت: تا زمانی که در مسیر اندیشه‌ها و مکتب انقلابی امام‌(ره) حرکت کنیم دشمنان با ترفندهای متفاوت از جنگ سخت گرفته تا جنگ ترکیبی در مقابل ما قرار می گیرند پس باید همچنان با اطاعت محض از مقام عظمای ولایت و بهره‌مندی از آموخته‌ها و اندیشه‌ها و تجارب گذشته به ویژه از دانش اعضای وابسته و استفاده از روش‌های نوین این مسیر را طی و حرکتی نو ایجاد کنیم.
    وی با بیان اینکه باید با آمادگی و استفاده از اندوخته ­های موجود دانش پیش‌بینی داشته و حرکت بعدی را در صحنه عمل به حریف تحمیل کنیم، افزود: هر چند نباید از تجهیزات غافل شویم اما نباید خود را به آن گره زد بلکه تمرکز باید بر اندیشه و تفکر انقلابی باشد چرا که این موضوع است که می‌تواند با بهره­‌مندی از تجارب کارها را به پیش ببرد، ان­ شاء­الله با سرعت و جرات کارها به پیش برود.
    براساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی پلیس، رادان افزود: انتظامی، خانه شما پیشکسوتان است شماها علاوه بر پیشکسوتی نقش استادی ما را نیز برعهده دارید باید از تجربه شما در انجام امور بهره برد.