سرمقاله

نشانه‌گیری‌های اروپا علیه تهران ‪/‬ جلال خوش‌چهره

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل به مناسبت عید فطر
  • پخش تازه‌ترین تاک‌شوی تولیدی ویستامدیا در شبکه نمایش خانگی
  • اعلام جوایز سومین جشنواره رساله برتر مهندسی برق با حمایت ایرانسل
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 9498  |  صفحه ۲ | سیاست روز  |  تاریخ: 03 خرداد 1402
    وزرای پیشنهادی را در موعد قانونی معرفی می‌کنیم
    علی بهادری جهرمی در گفت‌وگویی درباره زمان معرفی وزرای پیشنهادی جهاد کشاورزی و صمت گفت: دولت مثل نوبت‌های قبل در همان موعد قانونی که قانون اساسی مشخص کرده است، حتما مابقی وزرای پیشنهادی را معرفی خواهد کرد.
    سخنگوی دولت با بیان این‌که ملاک معرفی همان ملاکی که از ابتدا بوده یعنی شایسته‌سالاری است، عنوان کرد: همه گزینه‌ها صرف نظر از سلایق سیاسی، گزینه‌هایی هستند که تجارب کافی را داشته، با گفتمان‌ کلان دولت همدل و هم راستا بوده و توان تخصصی اداره وزارت‌خانه را داشته باشند.
    وی تاکید کرد: همه گزینه‌ها چه از منظر مدیریتی، فنی و تخصصی بحث و بررسی شده و می‌شوند و گزینه‌ای که نهایی شود، طبیعتا در همین چارچوب معرفی می‌شود‌.
    به گزارش ایلنا، بهادری جهرمی درباره این‌که انتقادی در جریان استیضاح وزیر قبلی صمت مطرح شد مبنی بر این‌که دولت برای انتخاب وزرا جناحی عمل می‌کند و برخی این سوال را مطرح کردند که چرا افرادی انتخاب نمی‌کند که تخصص بیشتر در حوزه‌های مربوطه دارند، اظهار داشت: وزیر قبلی صنعت، معدن و تجارت که انتخاب شده بود، سابقه معاونت وزارتخانه را داشت، تخصص‌شان این حوزه بود و خودش فعال در این حوزه بود و از این منظر هم کارشناسان این حوزه هرگز این را زیر سوال نبردند. گلایه‌هایی به طور خاص در مورد صنعت خودرو داشتند، هرگز تخصص، سابقه و سلامت ایشان حتی از  سوی قاطبه نمایندگان مجلس که ایشان را استیضاح کردند، زیر سوال نرفته بود. همین رویه‌ای که در گذشته بوده در آینده هم خواهد بود. 
    وی با بیان این‌که اتفاقا این دولت نشان داده در انتخاب مدیران جناحی عمل نکرده است، گفت: بسیاری اوقات گلایه معکوس اتفاقا از دولت می‌شود، مشاهده کردید گاهی وقت‌ها که خود بنده در جمع‌های دانشگاهی شرکت می‌کنم یکی از گلایه‌های متداول و رایج این است که چرا برخی مدیران که سلیقه سیاسی دولت قبل بودند همچنان در این دولت هستند و ما متهم هستیم به این‌که چرا دولت فراجناحی است. 
    سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: دور میز هیات وزیران دولت سیزدهم اعضایی نشستند که دور میز هیات وزیران دولت قبل هم بوده‌اند این خودش یک نشانه بسیار روشن است که دولت در انتخاب‌هایش سیاسی و جناحی عمل نمی‌کند.