سرمقاله

نشانه‌گیری‌های اروپا علیه تهران ‪/‬ جلال خوش‌چهره

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل به مناسبت عید فطر
  • پخش تازه‌ترین تاک‌شوی تولیدی ویستامدیا در شبکه نمایش خانگی
  • اعلام جوایز سومین جشنواره رساله برتر مهندسی برق با حمایت ایرانسل
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 9522  |  صفحه ۶ | حوادث  |  تاریخ: 03 خرداد 1402
    بنگاه‌های املاک متخلف در پردیس پلمب شدند
    در راستای ساماندهی بازار مسکن و شناسایی دفاتر املاک فاقد مجوز، چند بنگاه معاملات ملکی در شهر جدید پردیس پلمب شد. به گزارش ایسنا، با حضور نمایندگانی از بازرسی اصناف، رئیس اتحادیه املاک شهرستان پردیس و رییس تعزیرات حکومتی شهرستان‌های شرق استان تهران چند بنگاه معاملات ملکی متخلف در شهر جدید پردیس پلمب شد.
    نقش‌آفرینی برخی مشاوران املاک در ایجاد آشفتگی بازار مسکن تهران و شهرهای حومه دولت را بر آن داشت تا نسب به ساماندهی وضعیت اقدام کند. در هفته‌های اخیر گشت‌هایی به منظور شناسایی واحدهای خالی از سکنه و دفاتر املاک فاقد مجوز به صورت پایلوت در استان تهران آغاز شده که قرار است مرحله‌ی بعدی در سایر مناطق کشور اجرا شود.
    تعیین نرخ‌های دلخواه و در دست گرفتن بازار مسکن توسط بعضی از مشاوران املاک به افزایش التهاب در بازار مسکن منجر شده و متقاضیان بعضا از نبود نظارت در این صنف گلایه‌مند هستند. برخی معتقدند به دلیلی آن‌که هیات مدیره اتحادیه املاک در بازار مسکن منافع دارند تلاش چندانی برای ساماندهی وضعیت این بازار انجام نمی‌دهند.
    شرایط فعلی فضا را برای ورود سفته‌بازان و دلالان در بازار مسکن شهرهای تهران و پردیس فراهم کرده است. آن‌طور که مسئولان می‌گویند یک نفر در پردیس ۱۰۰ واحد مسکونی در اختیار دارد و چندین فرد مالک چند ده واحد هستند. این در حالی است که صاحبان خانه‌های خالی هیچ نوع مالیاتی پرداخت نمی‌کنند. البته دولت قصد دارد قانون مالیات بر خانه‌های خالی مصوب آذرماه ۱۳۹۹ را از ۱۵ شهریورماه امسال به طور جدی اجرا کند.
    امروز در ادامه گشت‌های شناسایی بنگاه‌های املاک متخلف در شهرستان پردیس، دفاتر غیرمجاز و متخلف مشاوران املاک توسط تعزیرات حکومتی پلمب شدند.
    در روزهای گذشته نیز در گشت‌های شناسایی بنگاه‌های املاک غیرمجاز به واحدهایی که جواز کسب نداشتند، اخطار ماده ۲۷ قانون‌ نظام صنفی داده شده بود که ظرف مدت ۱۰ روز نسبت به تشکیل پرونده اقدام کنند. گفته می‌شود گشت‌های شناسایی بنگاه‌های املاک متخلف و یا غیرمجاز در روزهای آینده نیز در نقاط مختلف فعال خواهد بود.
    دریافت کد رهگیری بدون پرداخت هزینه اضافی در قبال آن، دریافت حق کمیسیون طبق تعرفه ابلاغی و صدور رسید در قابل پرداخت حق کمیسیون از مواردی است که باید مراجعه کنندگان به مشاوران املاک مد نظر داشته باشند.
    بنابر اعلام وزارت راه و شهرسازی، شهروندان می‌توانند مشخصات مشاوران املاکی که طبق ضوابط و موارد ابلاغی عمل نمی‌کنند برای رسیدگی به سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کنند. گشت‌های مشترک تعزیرات و وزارت راه و شهرسازی برای نظارت بر بازار مسکن امروز با حضور در شهر جدید پردیس با واحدهای مشاوران املاک متخلف برخورد و نسبت به پلمب آنها اقدام کرد.