سرمقاله

نشانه‌گیری‌های اروپا علیه تهران ‪/‬ جلال خوش‌چهره

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام عیدی ایرانسل برای نوروز ۱۴۰۳
  • رونمایی از هدیه ویژه همراه اول برای سفرهای نوروزی دور دنیا
  • آغاز جشنواره نوروزی لنز ایرانسل با جوایز ویژه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 9527  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 03 خرداد 1402
    با اجرایی شدن مصوبات سفر استاندار فارس صورت گرفت
    شتاب در توسعه وتکمیل زیرساخت های ناحیه صنعتی رستم
    استاندار فارس در سفر به شهرستان رستم از ناحیه صنعتی این شهرستان بازدید و دستوراتی به منظور توسعه و تکمیل زیرساخت ها به منظور حمایت و جذب سرمایه گذاران صادر کرد .
    در این بازدید که نماینده مردم شهرستان های ممسنی ورستم در مجلس شورای اسلامی،مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس،جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان و مسولان شهرستان حضور داشتند ،دکتر ایمانیه، از مجموعه درحال ساخت سیلو و کارخانه آرد در ناحیه صنعتی رستم بازدید و به بررسی مشکلات این واحد صنعتی پرداخت .
    استاندار فارس در این بازدید ضمن بررسی آخرین پیشرفت فیزیکی این مجموعه بزرگ تولیدی ،بر اختصاص تسهیلات به این واحد ،جهت سرعت بخشیدن به راه اندازی آن تا ۴ماه آینده تاکید کرد.
    استاندار فارس همچنین در این بازدید بر تامین برق پایدار این ناحیه صنعتی تاکید کرد وگفت:شرکت توزیع نیروی برق فارس حداکثر تا ۶ماه آینده نسبت به اجرا وتکمیل خط انتقال برق از پست رستم تا ورودی ناحیه صنعتی اقدام کند.
    دکتر ایمانیه همچنین با اشاره به لزوم ایجاد جاده جدید دسترس ورودی به ناحیه صنعتی بر دراختیار قراردادن بخشی از باند فرودگاه قدیمی همجوار با ناحیه صنعتی ، جهت ساخت راه دسترس استاندارد تاکید کرد و دستور داد :این مسیر دراختیار شرکت شهرکهای صنعتی فارس قرار گیرد تا این شرکت نسبت به زیرسازی و آسفالت آن اقدام کند.
    استاندار فارس همچنین درخصوص تامین زیرساخت‌های مخابراتی ناحیه صنعتی نیز به شرکت مخابرات استان دستور داد تا ظرف مدت دوهفته نسبت به آماده سازی طرح داخلی شبکه مخابرات و تحویل به شرکت شهرک ها جهت اجرا تاکید کرد وگفت:پس از ایجاد شبکه داخلی مخابرات ،شرکت مخابرات حداکثر در مدت ۴۰روز نسبت به تامین زیرساخت ها تا ورودی ناحیه صنعتی اقدام کند.
    دکتر ایمانیه همچنین بر تکمیل زیرسازی و آسفالت ناحیه صنعتی رستم نیز تاکید کرد وگفت :در این زمینه شرکت شهرکهای صنعتی فارس اقدامات لازم را در دستورکار قراردهد.
    مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس نیز در این بازدید با بیان اینکه ناحیه صنعتی رستم در منطقه محروم و باهدف بسترسازی برای توسعه صنعتی و ایجاد اشتغال پایدار راه اندازی شده است بر حمایت همه مجموعه ها و دستگاه های خدمات رسان برای تامین زیرساخت ها تاکید کرد وگفت: در ناحیه صنعتی رستم با مساحت ۳۶ هکتار، ظرفیت استقرار ۵۰واحد صنعتی با پیش‌بینی ایجاد اشتغال برای ۴۲۵ نفر فراهم شده است.
    سید مصطفی هاشمی افزود:در حال حاضر ۱۷ قرارداد سرمایه‌گذاری با متقاضیان منعقد شده و در قالب این قراردادها ۱۱ هکتار زمین نیز واگذار شده است و یک واحد نیز بااشتغال ۵نفر در مرحله بهره‌برداری قراردارد.
    هاشمی با بیان اینکه با دستورات امروز استاندار فارس بخش زیادی از مشکلات زیرساختی این ناحیه صنعتی تعیین تکلیف شد گفت:یکی از مهمترین مشکلات ناحیه صنعتی رستم تامین برق پایدار بود که مقرر شد شرکت توزیع نیروی برق استان فارس از محل منابع داخلی و بند م تبصره ۱۵ قانون بودجه ۱۴۰۲ نسبت به اجرای خط انتقال تا ورودی ناحیه صنعتی اقدام کند.
    وی افزود:هم اکنون شبکه داخلی برق ناحیه صنعتی رستم اجرا و برق موقت واحدها از طریق خط عبوری تامین می شود که با اجرای خط انتقال ،زمینه تامین برق پایدار فراهم می شود.
    مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس همچنین با بیان اینکه عدم وجودد راه دسترسی مناسب از دیگر مشکلات این ناحیه صنعتی بود که مشکلاتی را برای صنعتگران و روستای همجوار فراهم کرده بود گفت:یکی از بهترین گزینه های راه دسترسی جدید ،استفاده از بخشی از باند فرودگاه قدیمی بود که سال ها بلا استفاده مانده بود که با دستور استاندار فارس ، این مشکل تعیین تکلیف شد و ما آمادگی داریم به محض تحویل مسیر دسترس با تامین اعتبار نسبت به زیرسازی و آسفالت اقدام کنیم . هاشمی همچنین بر تکمیل زیرسازی و آسفالت ناحیه صنعتی نیز تاکید کرد وگفت:در این زمینه نیز با تامین اعتبار ،اقدامات اجرایی انجام خواهدشد‌. مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس درخصوص ایجاد زیرساخت های مخابرات ناحیه صنعتی رستم نیزگفت:ایجاد شبکه داخلی مخابرات با ارائه طرح از سوی شرکت مخابرات ،دردستورکار قرارمی گیرد و شرکت مخابرات نیز موظف شد در فاصله ۴۰روز پس از اجرای شبکه داخلی، نسبت به تامین زیرساخت ها تا ورودی ناحیه صنعتی اقدام کند.
    مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس همچنین بر تعیین تکلیف قرارداد های راکد در این ناحیه صنعتی تاکید کرد وگفت: همه قراردادهای راکد در دستور کار واحد حقوقی قرارخواهد گرفت و فسخ خواهدشد