سرمقاله

نشانه‌گیری‌های اروپا علیه تهران ‪/‬ جلال خوش‌چهره

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام عیدی ایرانسل برای نوروز ۱۴۰۳
  • رونمایی از هدیه ویژه همراه اول برای سفرهای نوروزی دور دنیا
  • آغاز جشنواره نوروزی لنز ایرانسل با جوایز ویژه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 9547  |  صفحه ۱۰ | بازار و سرمایه  |  تاریخ: 03 خرداد 1402
    کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت
    با موافقت ستاد تنظیم بازار نرخ جابه‌جایی کالا در بخش حمل‌و‌نقل عمومی جاده‌ای ۳۰ درصد افزایش یافت. نرخ جدید از امروز به‌صورت متمرکز و ستادی در سامانه مدیریت کنترل بارنامه اعمال شد. داریوش امانی، رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در نامه‌ای خطاب به مدیران کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌های کشور اعلام کرد که با موافقت ستاد تنظیم بازار درباره تعدیل نرخ جابه‌جایی کالا در بخش حمل‌و‌نقل عمومی جاده‌ای مطابق قسمت «ب» بند «یک» مصوبه شماره ۲۰۹ شورای‌عالی هماهنگی ترابری کشور، نرخ شاخص با اعمال افزایش ۳۰ درصدی ۵۵۰۰ ریال به ازای حمل هر تن – کیلومتر از مورخ 1402.02.31 به‌صورت متمرکز و ستادی در سامانه مدیریت کنترل بارنامه اعمال می‌شود.
    گفتنی است بر اساس این نامه، نرخ محمولات نفتی موضوع نامه شماره 21239 مورخ 1396.03.17 شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی پس از دریافت نرخ مسیر بارگیرهای مربوط از شرکت مذکور در سامانه بارگذاری و اعمال خواهد شد. همچنین کرایه محمولات ترافیکی با ضرایب مورد اشاره در نامه شماره 179448.74.1 مورخ 1399.12.13 محاسبه و اعمال شده است.این در حالی است که پیش از این فعالان صنفی بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا از احتمال افزایش 30 درصدی نرخ کرایه حمل کالا اظهار نارضایتی کرده و اقدام ستاد تنظیم بازار را غیرحرفه‌ای و غیرکارشناسانه خوانده بودند.رانندگان معتقدند که اعضای ستاد تنظیم بازار همگی نسبت به افزایش کرایه حمل تعارض منافع دارند به همین دلیل انتظار نمی‌رود که درباره افزایش کرایه حمل اقدام درست و منطقی داشته باشند.
     ضرب‌الاجل سازمان هواپیمایی برای لغو پروازهای چارتری از تهران به ۶ مقصد
    حسن خوشخو معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی گفت: پس از افزایش ۲۹ درصدی قیمت بلیت هواپیما، 2 هفته به شرکت‌های هواپیمایی برای حذف پروازهای چارتری از تهران به ۶ مقصد مهلت داده می‌شود. خوشخو اضافه کرد: این مسیرها شامل تهران-مشهد، تهران-اصفهان، تهران-شیراز، تهران-اهواز، تهران-بندرعباس و تهران-تبریز است.
    فارس: معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی گفت: پس از افزایش ۲۹ درصدی قیمت بلیت هواپیما، 2 هفته به شرکت‌های هواپیمایی برای حذف پروازهای چارتری از تهران به ۶ مقصد مهلت داده می‌شود.حسن خوشخو اظهار کرد: پس از افزایش ۲۹ درصدی قیمت بلیت هواپیما در راستای کنترل قیمت ها از روز ۳۱ اردیبهشت، مهلتی دو هفته‌ای به شرکت های هواپیمایی برای حذف پروازهای چارتری تهران به ۶ مقصد پرتردد و بلعکس داده شد.وی ادامه داد: پس از موعد مقرر در صورت مشاهده هرگونه بلیت چارتری در این مسیرها مجوز پرواز آن شرکت در مسیر مذکور تعلیق می شود.خوشخو اضافه کرد: این مسیرها شامل تهران-مشهد، تهران-اصفهان، تهران-شیراز، تهران-اهواز، تهران-بندرعباس و تهران-تبریز است.معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی تصریح کرد: این موضوع روز گذشته در قالب نامه ای به شرکت های هواپیمایی ابلاغ شد.