سرمقاله

ژوبین صفاری / پایداری مشکلات در ندیدن روایت‌های متکثر

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام عیدی ایرانسل برای نوروز ۱۴۰۳
  • رونمایی از هدیه ویژه همراه اول برای سفرهای نوروزی دور دنیا
  • آغاز جشنواره نوروزی لنز ایرانسل با جوایز ویژه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 404  |  اخبار صفحات روزنامه  |  تاریخ: 09 آذر 1401
    رئیس قوه قضائیه:
    قاضی و وکیل فهم سیاسی داشته باشند اما سیاسی‌کار نکنند

    نشست رئیس قوه قضائیه با اعضای هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز در راستای رویه و مشی ریاست عدلیه طی ۱۷ ماه اخیر در برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی و گفت‌وگومحور با اقشار مختلف مردمی و نخبگانی کشور برگزار شد. 

    در راستای رویه و مشی ریاست عدلیه طی ۱۷ ماه اخیر در برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی و گفت‌وگومحور با اقشار مختلف مردمی و نخبگانی کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اعضای هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز دیدار و گفت‌وگو کرد.

    رئیس قوه قضائیه در این نشست طی سخنانی، توصیه‌هایی تخصصی و کاربردی را در باب حفظ استقلال و سلامت دو نهاد قضاوت و وکالت مطرح کرد و اظهار داشت: وکیل و قاضی برای تحقق عدالت و استیفای حق مورد اعتماد مردم و جامعه می باشند؛ لذا باید نهایت تلاش و مساعی را در راستای صیانت و حفاظت از این دو نهاد مهم و اثرگذار و همچنین پیشگیری از انحرافات، آسیب‌ها و لغزش‌ها به کار ببندیم.

    محسنی اژه ای اضافه کرد: قاضی و وکیل باید در نزد مردم و جامعه جایگاهی به مراتب بالاتر و رفیع‌تر از جایگاه فعلی داشته باشند و این مقوله‌ای است که ارتباط مستقیم به نوع رفتار و عملکرد این دو نهاد دارد.

    رییس عدلیه با تاکید بر اهمیت اصل استقلال مطالبی طرح کرد و تصریح کرد: قاضی و وکیل باید فهم و درک سیاسی داشته باشند اما سیاسی کاری نکنند اگر قاضی و وکیل، سیاسی‌کاری پیشه کردند آنگاه دیگر نمی‌توانند به حق و عدالت و انصاف رفتار کنند.

    همچنین در این جلسه، اعضای هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز نقطه‌نظرات، دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود در خصوص مسائل مختلف طرح کردند.