سرمقاله

شورش واگنرها ‪/‬ سیف الرضا شهابی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام عیدی ایرانسل برای نوروز ۱۴۰۳
  • رونمایی از هدیه ویژه همراه اول برای سفرهای نوروزی دور دنیا
  • آغاز جشنواره نوروزی لنز ایرانسل با جوایز ویژه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 11540  |  صفحه ۱۰ | بازار و سرمایه  |  تاریخ: 07 تیر 1402
    خبرهای خوش از دل اجلاس فصلی مدیران هلدینگ خلیج فارس بیرون آمد
    دکتر علی عسکری: ۱۴۰۱، سال درخشان و مفید هلدینگ خلیج‌فارس بود
    اجلاس فصلی مدیران ارشد شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس امروز با حضور معاونین و مدیران ستاد و مدیران عامل شرکت‌های تابعه با محوریت گزارش اقدامات و پیش راهبردها برگزار شد، نشستی که مدیران عامل شرکت‌های تابعه در فضای صمیمی از مهمترین موفقیت‌ها، دستاوردها و عملکرد خود در سال ۱۴۰۱ گفتند.
    به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، دکتر علی عسکری در این اجلاس، با قدردانی از تلاش‌های جهادی و شبانه‌روزی مدیران و همکاران دلسوز گفت:باید با برنامه‌ریزی و تلاش به آینده درخشان فکر کنیم و این امر مستلزم استفاده از حداکثر دانش، فکر، اندیشه، تخصص، حمایت و غیرت است.
    ۱۴۰۱، سال درخشان هلدینگ
    وی با بیان اینکه هلدینگ خلیج فارس متعلق به اقشار مختلف مردم ایران اسلامی است، از مسئولیت ویژه مدیران هلدینگ در قبال سهامداران و تلاش برای سودآوری و رضایتمندی آنان گفت و تاکید کرد امروز که در عرصه اقتصاد، رقابت مفروض اصلی برای بقاست باید با هوشمندی و بصیرت کار کنیم تا شاهد تحولات کمی و کیفی در صنعت پتروشیمی باشیم.
    مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در ادامه، سال ۱۴۰۱ را سال درخشان و مفید هلدینگ خلیج فارس عنوان کرد و افزود: سال گذشته ۳۲ هزار میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام با هدف رشد تولید و افزایش سود هزینه شده است.
    دکتر علی عسکری با تاکید بر اینکه باید در قله‌های پتروشیمی دنیا قرار بگیریم، گفت: با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب و ضرورت نقش آفرینی در صنعت پتروشیمی، مطالعه راهبردی با نگاه به آینده در دست اقدام است.
    ۸پروژه هلدینگ خلیج فارس، امسال به بهره‌برداری می‌رسد
    وی با قدردانی از زحمات و تلاش‌های همه مدیران سابق و فعلی، بر ضرورت استفاده از نیروی‌های خبره و استفاده از دانش روز جهان تاکید کرد، گفت: از ایده‌های نو و جذاب برای افزایش تولید، به ویژه توسعه صنایع پایین دستی استقبال می‌کنیم. مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با ارائه گزارش تفصیلی از افزایش سود، تولید، فروش، صادرات، ارتقای رتبه جهانی به رتبه ۲۳ و کسب رتبه اول در بین ۱۰۰ شرکت برتر ایران در زمینه فروش، صادرات و بالاترین ارزش بازار، گفت: ۲۸ پروژه با ۱۵ میلیارد دلار در دست اجراست و تا پایان امسال ۸ پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.
    مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اعلام آمادگی برای سرمایه‌گذاری در بالادست، گفت: باید تمرکز ویژه‌ای برای تامین خوراک داشته باشیم و در زمینه توسعه بالادست با حضور شرکت‌های معتبر آماده همکاری هستیم.
    پارک‌های پایین دست، ثروت آفرین برای آینده ایران
    وی با اشاره به هدف‌گذاری خلاقانه برای توسعه صنایع ارزش آفرین پایین دست از ایجاد شرکت پارک‌های پتروشیمی افق خلیج فارس گفت و تاکید کرد: با توجه به اینکه پارک‌های پایین دست می‌تواند ثروت کشور را در آینده تغییر دهد.مشارکت در احداث پتروپالایشگاه شهید سلیمانی با ۳۰۰ هزار بشکه و حدود ۱۰ هزار میلیارد سرمایه‌گذاری تاکید بر خلق ثروت با سولفات‌زدایی مازوت با هدف صیانت از محیط زیست و تلاش برای سودآوری با احداث پالایشگاه کارلان ونزوئلا از دیگر موضوعاتی بود که دکتر علی‌عسکری مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس درباره آن سخن گفت.
    وی همچنین با اشاره به تداوم رویکرد حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی گفت: با این هدف و ضرورت حمایت از سلامت خلاقیت برای تولید محصولات جدید صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی ایجاد می‌شود.
    مدیران چه گفتند؟
    در اجلاس یک روزه فصلی مدیران هلدینگ خلیج فارس دکتر پناهیان معاون مالی، سرمایه‌گذاری و سهام، مهندس قربانی معاون حاکمیت، خدمات مشترک و سامانه‌ها، دکتر قانعی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی (پترول)، مهندس شهریاری مدیرعامل شرکت پارک‌های پتروشیمیایی افق خلیج‌فارس و مدیران عامل شرکت‌های تولیدی و طرح‌ها با ارائه گزارش‌های امید آفرین از اقدامات ارزشمند توسعه‌ایی و افزایش تولید، فروش، صادرات و ارزش بازار درباره ضرورت مکانیسم مناسب برای افزایش بهره‌وری، رایزنی برای اختصاص بخشی از ارز حاصل از فروش برای تامین قطعات مورد نیاز، ایفای نقش حاکمیتی هلدینگ و بهره‌گیری از تجارب موفق دنیا سخن گفتند.
    تعدادی از مدیران از حمایت‌های دکتر علی عسکری در ارتقای سطح معیشتی همکاران و اقدامات تحول آفرین مدیریت ارشد هلدینگ قدردانی کردند.