سرمقاله

مجلس در محاق / محمدعلی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام عیدی ایرانسل برای نوروز ۱۴۰۳
  • رونمایی از هدیه ویژه همراه اول برای سفرهای نوروزی دور دنیا
  • آغاز جشنواره نوروزی لنز ایرانسل با جوایز ویژه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 11556  |  صفحه ۱  |  تاریخ: 10 تیر 1402
    آقای سجادی! شان استقلال را خدشه دار نکنید ‪/‬ عبدالله دارابی
    اتفاقات ناخوشایند و زننده اولین تمرین استقلال، حکایت از اولویت صید چماقدار به جای بازیکن مطرح در نزد مدیریت این باشگاه مردمی، ریشه دار و پرافتخار دارد و این سو مدیریت هاست که در چندسال اخیر سد راه موفقیت باشگاهی شده است که کماکان پرافتخارترین تیم ایرانی قاره کهن است و صد البته در این سوءمدیریت‌ها، وزرای ورزش نقشی انکارناپذیر دارند.
    در رخداد تلخ و مذموم اخیر ۲ فرضیه بطور جدی مطرح است:
    ۱- نقش تیم مدیریتی که به رغم ناتوانی و ناکارآمدی محرز در انجام وظایف ابتدایی خویش، نقش آفرینی بارز در حذف قهرمان لیگ برتر ایران از رقابت های آسیایی و موًثر بودن در افسارگسیختگی مالی باشگاه و آنچه تضییع اموال عمومی عنوان شد و انفعال در مقابله با بروز آن، به دنبال محکم کردن جایگاه خود به رغم فقدان شایستگی است و متاسفانه در این مسیر همراهی و حمایت وزیر ورزش، که خود خاک خورده میادین ورزشی است، را نیز دارد!
    ۲- جریانی که گفته می‌شود قصد زمین زدن مدیریت و مربی جدید را به جهت ورود خود دارد!
    هرچند هر دو فرضیه محتمل است ولی فرض اول به خاطر جایگاهش، مسئولیت بیشتری در این میان دارد. هیچ یک از این دو را نمی شود بطور قاطعانه رد کرد اما مورد اول باتوجه به برخی تحرکات مدیریت در چند وقت اخیر برای بقا در جایگاه فعلی، نمود بیشتری دارد. تحرکاتی که میل شدید کریمی را برای مدیریت در استقلال نشان می دهد و در این مسیر به تناقض گویی و تخریب دیگران نیز دست یازیده است. کافی است به تناقض ۱۸۰ درجه ای مواضعش در مورد ساپینتو در ۲ ماه اخیر نگاهی بیندازید. متاسفانه این میل شدید به مدیریت در استقلال با فقدان شدید شایستگی در وی همراه است و رفتار و گفتار وی در این مدت، مویدی بر این ادعاست!
    تصاویر پخش شده از حادثه مذموم اولین تمرین استقلال، از قرابت مدیریت استقلال با یک محکوم سابقه دار و رضایت مدیریت به ترکتازی وی و نوچه‌هایش در کمپ مرحوم حجازی حکایت دارد ولی رسانه باشگاه آنان را معلوم الحالانی میخواند که زین پس از حضورشان در محل تمرین ممانعت به عمل آورده می شود (‌دوگانگی‌ای که هضم آن سخت است)!!
    در این میان وزیر ورزش نیز باید پاسخگو باشد. وزیری که به خاطر بازی رسانه ای، مالکیت استقلال را به وزارت اقتصاد محول کرده ولی کماکان نفر اول تصمیم گیری در باره آن عملا خودش می باشد. آقای سجادی! با استناد به کدام شاخصه های مدیریتی، هم چنان بر ابقای مدیری که در اتفاقات ناگوار یا بهتر بگوییم افتضاحات ۲ فصل اخیر این باشگاه پرهوادار و افتخار، نقش بارزی ولو با انفعال ناشی از عدم شایستگی اش داشته است، اصرار دارید؟ آقای سجادی! یکی از شعارهای اساسی این دولت؛ مبارزه با فساد است، آیا تضییع اموال عمومی یک باشگاه مردمی مصداقی از فساد هست یا نه؟ آیا مسببین آن شایسته برخوردند یا ارتقای سمت در جایی که اموالش را تضییع کردند؟ وقتی کسی که بخاطر اتهامی به دادگاه معرفی می شود، همزمان ترفیع درجه می گیرد باید یک محکوم سابقه دار نیز یکه تاز تصمیمات هواداری آن باشگاه گردد! آقای سجادی! جناب تان که ورزشکار مطرح ملی بوده اید، به عنوان یک ورزشکار شخصا چه نمره ای به مدیریت فعلی استقلال می دهید و چقدر وجود وی را در برای اعتلای یک باشگاه مطرح، مفید می دانید؟ آقای سجادی! ایشان که به عنوان عضو اقتصادی وارد هیات مدیره استقلال شده اند، اکنون با صفر تومان درآمدزایی و انباشت میلیاردها تومان بدهی- که خود نیز در آن سهیم بوده اند- با ۱۵ میلیون تومان دارایی قصد ورود به بازار میلیاردی نقل و انتقالات را دارند. نکته ای شرمگین تر از این برای یک مدیر اقتصادی وجود دارد؟! آقادی سجادی! شان باشگاه بزرگ استقلال را شما که متولی امروزش هستید باید رعایت کنید و پاس بدارید که البته در عمل خلاف آن مشاهده می شود که این یا ناشی از ضعف شناخت و مدیریت شماست یا مقوم شائبه جانبداری تان از تیمی خاص!
    آقای سجادی! تغییر فوری مدیریت استقلال و انتخاب فردی شایسته و کاردان، می تواند عوامل و اسباب هر دو فرضیه مطرح شده فوق را مضمحل سازد و استقلال را از مسیر خطرناکی که سالیانی است به انزوایش می کشاند، نجات دهد. آیا گوش شنوایی خواهد بود؟